Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.6°C22.5°C
3 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C21.4°C
3 BF 43%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.0°C21.5°C
3 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.3°C20.2°C
5 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.9°C20.7°C
0 BF 34%
Νεκτ. Σαντορινιός: Σήμερα ξένος τουρίστας δεν μπορεί να κλείσει πλοίο για να ταξιδέψει (Ηχητικό)
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νεκτ. Σαντορινιός: Σήμερα ξένος τουρίστας δεν μπορεί να κλείσει πλοίο για να ταξιδέψει (Ηχητικό)

Τρεις μήνες η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Γ. Πλακιωτάκης πάνε την ακτοπλοΐα και τα νησιά από... σιωπή σε σιωπή, σήμερα ένας τουρίστας από την Ευρώπη δεν μπορεί να προγραμματίσει ταξίδι με πλοίο, απειλούνται άμεσα οι ακτοπλοϊκές που δεν στηρίχθηκαν ώστε να μεταφέρουν τουρισμό σε όλα τα νησιά, νησιά που ζουν ως και 95% από αυτόν, τόνισε ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη.

Στην συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα στη Ρόδο οι φορείς του τουρισμού και των επιχειρήσεων μετέφεραν την πρωτόγνωρη κατάσταση που αντιμετωπίζουν, όπου η προσπάθεια είναι να επιβιώσουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι, όπως περιέγραψε. Δυστυχώς, τα νέα δεν είναι καλά. Στο αισιόδοξο σενάριο θα αφιχθεί περίπου 50% των πτήσεων της περσινής χρονιάς και για την μισή περίοδο, δηλαδή αυτομάτως μιλάμε για το 25% των πτήσεων, που δεν σημαίνει ότι θα είναι γεμάτες. Αντίστοιχη εικόνα και ανησυχίες καταγράφηκαν και από την Κω. Και αν αυτό συμβαίνει στη Ρόδο της μακράς τουριστικής περιόδου, καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει για τα μικρά νησιά που λειτουργούν στον τουρισμό ως δορυφόροι των μεγάλων.

Εκφράστηκε ανησυχία και για το υγειονομικό προφίλ των νησιών, καθώς δεν βλέπουν να ενδυναμώνεται παρά το περιθώριο των τριών μηνών που προηγήθηκαν. Δεν υπάρχει ενδυνάμωση των δομών, αντίθετα σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει και αποδυνάμωση, είναι μεγάλο ζήτημα που θα φέρουμε στη Βουλή τις επόμενες ημέρες με επίκαιρη ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Υγείας. Είναι διπλά σημαντικό, γιατί η υγειονομική ασφάλεια είναι σημαντικό κίνητρο για επισκέπτες των νησιών, αν όχι απόλυτη προϋπόθεση.

https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/tracks/834557998&color=%23ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&show_teaser=true&visual=true

Το κυριότερο ωστόσο που αναδείχθηκε από τους φορείς του τουρισμού, σημείωσε, είναι ότι τα μέχρι τώρα μέτρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν μπορούν να καλύψουν ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων. Ειδικά στην Παλιά Πόλη της Ρόδου οι επιχειρηματίες είναι σε πλήρη απόγνωση. Προσπαθούσαν να πιέσουν και εμάς για να πιεστεί η κυβέρνηση. Εμείς συνεχίζουμε να πιέζουμε, γιατί αν δεν υπάρξει ισχυρή παρέμβαση του κράτους με ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ενίσχυση των εργαζόμενων, θα έχουμε πολύ άσχημα μαντάτα τον Σεπτέμβριο. «Όσο χειμωνιάζει, η τσέπη θα αδειάζει» όπως συνθηματολόγησε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος του εμπορικού κόσμου του νησιού, επιδεινώνοντας τις συνθήκες στις τοπικές κοινωνίες, που εξαρτώνται από τον τουρισμό ως και κατά 95%. Επί δεκαετίες το παραγωγικό μοντέλο που επελέγη ήταν «μονοκαλλιέργεια» τουρισμού, το είχε επισημάνει πολλές φορές και ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι φορείς, ποτέ δεν είχαμε εισακουστεί. Ο τουρισμός μας «τράβηξε» τα χρόνια των μνημονίων, σήμερα πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας στις επιχειρήσεις που στήριξαν την οικονομία τα προηγούμενα χρόνια, να μην τις αφήσουμε να χρεοκοπήσουν, να αντικατασταθούν από πολύ μεγαλύτερες επιχειρήσεις, κάτι που φαίνεται πως είναι το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, να περάσει η παραγωγική δομή της χώρας συνολικά σε πολύ λίγα χέρια με πολλούς φθηνούς εργαζόμενους. Αυτό πρέπει να αποτρέψουμε...

Η ακτοπλοΐα την ίδια ώρα λειτουργεί ακόμα και τώρα με τα ελάχιστα πλοία που μπορούν να ταξιδέψουν, κυρίως τα της άγονης γραμμής. Υπάρχουν γραμμές που δεν εξυπηρετούνται και θα έπρεπε να επιδοτηθούν για να εξυπηρετηθούν τα νησιά, ενώ μέχρι πέρυσι δεν χρειαζόταν γιατί ήταν κερδοφόρες. Μικρές ακτοπλοΐκές βρίσκονται σε πολύ δεινή θέση. Πολλές από αυτές είναι σχεδόν «οικογενειακές» επιχειρήσεις σε μέγεθος, όπως διευκρίνισε, που ίσα-ίσα έχουν κερδοφορία. Υπάρχει κίνδυνος την επόμενη ημέρα πλοία να βρεθούν τελείως εκτός των γραμμών, να μην ορθοποδήσουν αυτές οι επιχειρήσεις. Κατά συνέπεια, να μειωθεί σημαντικά ο στόλος των επιβατηγών πλοίων με αντίστοιχες συνέπειες στην εξυπηρέτηση των νησιών. Ακόμη και για τις μεγάλες ακτοπλοϊκές, ήδη πριν την πανδημία ήταν υπαρκτά τα σενάρια περί απειλής επιθετικών εξαγορών, στις νέες συνθήκες μεγάλης μείωσης τζίρου αυτά τα σενάρια είναι πολύ κοντά. Και θα συνεχίσουν να είναι, γιατί αυτές οι επιχειρήσεις έχουν πολύ υψηλό δανεισμό.

Ο ακτοπλοϊκός στόλος μας έχει «διαμάντια» όπως είπε χαρακτηριστικά οι επόμενες ημέρες (και όχι μήνες) στην ακτοπλοΐα είναι πολύ κρίσιμες. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κανένας στρατηγικός σχεδιασμός για την ενίσχυση των ακτοπλοΐκών εταιρειών από την κυβέρνηση Μητσοτάκη (που να έχει ανακοινωθεί τουλάχιστον). Οι όποιες ασαφείς δεσμεύσεις ενίσχυσης δεν συνδέονται με το ακτοπλοΐκό έργο και την διατήρηση των θέσεων εργασίας στα πλοία. Πάρα πολλοί από τους ναυτικούς που απασχολούντο στα καράβια, σήμερα δεν έχουν δρομολόγια, βρίσκονται στην ανεργία. Έπρεπε αυτός ο στρατηγικός σχεδιασμός για το Καλοκαίρι να έχει γίνει από τον Μάρτιο. Η ακτοπλοΐα είναι αλληλένδετη με τον τουρισμό.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ο κ. Πλακιωτάκης και η νυν ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική πάνε «από σιωπή σε σιωπή», σήμερα εάν κάποιος π.χ. από την Γερμανία θέλει να σχεδιάσει ένα ταξίδι στις 15 Ιουλίου, δεν ξέρει πώς θα πάει σε νησιωτικό προορισμό γιατί οι εταιρείες δεν έχουν σταθερά δρομολόγια, δεν έχουν βοηθηθεί από την κυβέρνηση να διαμορφώσουν τα πλάνα τους. Θέλει κάποιος π.χ. να πάει στους Λειψούς, ή την Αντίπαρο. Το ψάχνει, από την Γερμανία. Ε, δεν θα μπορέσει να το βρει, κατέληξε ο κ. Σαντορινιός.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL