Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
13.6°C19.0°C
3 BF 65%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.6°C17.2°C
2 BF 81%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.0°C19.8°C
1 BF 78%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.1°C17.7°C
0 BF 78%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
12.9°C14.9°C
2 BF 94%
Ρ.Χρηστίδου: Το ν/σ του υπουργείου Παιδείας συνιστά άλωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου (Video)
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ρ.Χρηστίδου: Το ν/σ του υπουργείου Παιδείας συνιστά άλωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου (Video)

«Η επαναφορά της διαγωγής μας πάει πίσω σε σκοτεινές περιόδους της ελληνικής κοινωνίας και σίγουρα δεν προάγει τη σύγχρονη Παιδεία», τόνισε κατά την τοποθέτησή της στην κατ’ άρθρον συζήτηση για το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση της παιδείας και άλλες διατάξεις», η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ραλλία Χρηστίδου.https://www.youtube.com/embed/EyE7I29BKB8

Η ίδια επεσήμανε ότι «το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να διορθώσει συμπεριφορές ή τα αίτια που τις προκαλούν αλλά απλώς να τιμωρήσει και έτσι επαναφέρει τη διαγωγή»

Παράλληλα, για την κατάργηση της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις εισαγωγικές αναρωτήθηκε: «Έτσι θα εκσυγχρονιστεί η παιδεία μας; Καταργώντας το μάθημα που μπορεί να "τσιγκλίσει" τα παιδιά να βάλουν τις γνώσεις τους σε εφαρμογή στις εξελίξεις γύρω τους, να σκεφτούν σε ένα δεύτερο επίπεδο, να αποκτήσουν αυτό που λέμε, κριτικη σκέψη; Δεν είναι "δεξιότητα" η ανάπτυξη της κρίσης των αυριανών ακαδημαικών πολιτών; Ή μήπως θεωρείτε και εσείς την Κοινωνιολογία αριστερή επιστήμη, που κάνει όσους τη σπουδάζουν να σκέφτονται παραπάνω από όσο "πρέπει";».

Για την τράπεζα θεμάτων η Ρ.Χρηστίδου ανέφερε ότι θα «αυστηροποιήσει» το σχολείο περιορίζοντάς το στο ρόλο της προετοιμασίας για τις εξετάσεις μην αφηνοντας περιθώριο για τίποτε άλλο και θα ενισχύσει την παραπαιδεία, ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους μαθητές.

Για το σημαντικό θέμα των προτύπων αναφέρθηκε στη δημιουργία ουσιαστικά σχολείων δυο ταχυτήτων με τα παιδιά να έρχονται από πολύ τρυφερή ηλικία σε επαφή με τη βάσανο των εξετάσεων, την απογοήτευση και τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας: «Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι να κάνουμε δυο ταχυτήτων το δημόσιο σχολείο; Δε μας φτάνουν οι τόσες άλλες διακρισεις που προσπαθεί να ξεπεράσει το σχολικό περιβάλλον, πρέπει να του φορτώσουμε και εμείς δικές του, εγγενείς;»

Ανέφερε ότι το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης και απόδειξη είναι το άρθεο για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη, ένα μέτρο που θα βλάψει το μάθημα και την απόδοση τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων, πολλά παιδιά θα αλλάξουν σχολεία επειδή θα «περισσεύουν», ενώ θα μειώσει και τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, αφού αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός στόχος της ρύθμισης.

Η Ρ. Χρηστίδου χαρακτήρισε ως τεράστια αδικία το άρθρο για τα ξενόγλωσσα τμήματα των δημόσιων πανεπιστημίων, με το οποία δίνεται δυστυχώς η δυνατότητα να παρακαμφθεί στην πραγματικότητα το άρθρο 16.

Τέλος, για την παρατήρηση της υπουργού κ. Κεραμέως σχετικά με τη διαφωνία του ΣΥΡΙΖΑ επί του συγκεκριμένου ν/σ, η βουλέυτρια του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι «οι ρυθμίσεις στις οποίες αναφέρεστε περί σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, περί θεματικών για τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα, περί των ερευνητικών εργασιών, οι ρυθμίσεις  για τη καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού είναι μπαλώματα, που φέρνετε έχοντας προηγουμένως καταργήσει τον επιτυχημένο θεσμό της θεματικής βδομάδας που είχε φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.

» Πρώτα γκρεμίζετε και μετά υπόσχεστε για το μέλλον. Θα το δούμε τι θα φέρετε και πότε θα το φέρετε, στην πράξη, και θα τα ξαναπούμε σε αυτήν την αίθουσα. Αλλά αφού σας ενόχλησε ότι διαφωνούμε στο 100% να το διορθώσω; διαφωνούμε στο 97,5 %  του νομοσχεδίου σας. Αν αυτό σας ικανοποιεί, να συμφωνούμε στα της Παιδείας στο 2,5% των όσων νομοθετείτε, σας διαβεβαιώνω ότι εμάς μας θλίβει».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL