Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης: Καυτά ερωτήματα προς την κυβέρνηση για το θέμα απόσπασης των αρχαιοτήτων του Μετρό Βενιζέλου

Eurokinissi

"Το σταματημένο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο καθυστέρησε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, δημιουργώντας πλήθος προβλημάτων στους κατοίκους της πόλης και ιδιαίτερα στους επαγγελματίες, ξεκίνησε το 2016 με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ" τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση του συμειώνοντας ότι "σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινούσαν στα τέλη του 2019, με την προοπτική κανονικής λειτουργίας μέσα στο 2020"

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης:

Θέμα απόσπασης των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο σταθμό του Mετρό Βενιζέλου έθεσε στην ομιλία του στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εντελώς ξαφνικά και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Κι αυτό ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και η Εγνατία στη διασταύρωση με τη Βενιζέλου είναι έτοιμη μετά από πολλά χρόνια να δοθεί ξανά στην κυκλοφορία.

Θυμίζουμε πως το σταματημένο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο καθυστέρησε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, δημιουργώντας πλήθος προβλημάτων στους κατοίκους της πόλης και ιδιαίτερα στους επαγγελματίες, ξεκίνησε το 2016 με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινούσαν στα τέλη του 2019, με την προοπτική κανονικής λειτουργίας μέσα στο 2020.

Έτσι και η πόλη θα είχε το μετρό, που τόσο πολύ χρειάζεται, αλλά και θα γινόταν πράξη η απόφαση που είχε παρθεί, για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με την κατά χώραν (in situ) διατήρηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων.  

Και έρχεται τώρα ο πρωθυπουργός, και επαναφέρει το θέμα παραπέμποντας στη λύση που είχε επιλεγεί με την Υπουργική Απόφαση του 2014, η οποία όμως δεν ισχύει, καθώς έχει εξευρεθεί άλλη τεχνική λύση και ισχύει η Υπουργική Απόφαση του 2017. Κι αυτό έγινε αφού είχε προηγηθεί πλούσιος επιστημονικός διάλογος ο οποίος απέδειξε πως η συνύπαρξη των αρχαίων με την κατασκευή του σταθμού είναι, εκτός από επιβεβλημένη για ιστορικούς λόγους, και τεχνικά εφικτή.  

Τι όμως μπορεί να σημαίνει αυτή η απόφαση της κυβέρνησης εκτός από ιδεοληπτική εμμονή;

Αφού, όπως ο ίδιος ομολόγησε στην ομιλία του, η επαναφορά του παλιού σχεδίου το οποίο είχε απορριφθεί, σημαίνει πως το έργο θα είναι έτοιμο το 2023, δηλαδή θα υπάρχει καθυστέρηση ολοκλήρωσής του κατά 2 έτη.

Αυτό σημαίνει νέα ταλαιπωρία για την πόλη και νέα επιβάρυνση για τους καταστηματάρχες της περιοχής πολλοί από τους οποίους είδαν τις επιχειρήσεις τους να κλείνουν τα προηγούμενα χρόνια. 

Ο κ. Μητσοτάκης παρέλειψε να πει αλλά οφείλει να απαντήσει σε κάποια ερωτήματα:

1. Ποιό θα είναι το κόστος σε χρήματα, καθώς θα χρειαστούν νέες μελέτες για την απόσπαση, μετακίνηση, κατασκευή και επανατοποθέτηση; Ενώ ήδη από το 2016 εκπονούνται μελέτες για την κατά χώραν (in situ) διατήρηση των αρχαιοτήτων;  

2. Ποιό θα είναι το κόστος σε χρήματα αλλά και χρόνο για την αποξήλωση των εργασιών που ήδη έχουν τελειώσει;

3. Τί ακριβώς μεσολάβησε και δρομολογείται η ακύρωση της εγκεκριμένης μελέτης και η αλλαγή του σχεδιασμού;  

Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη πως η αρχική ιδέα της απόσπασης των αρχαιοτήτων είχε βρει αντίθετους σχεδόν όλους τους φορείς, όπως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, το δήμο Θεσσαλονίκης κ.α.

Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης καλεί τους φορείς και τους πολίτες να εντείνουν τον αγώνα αφενός για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αφετέρου για την ταχύτερη ολοκλήρωση του αναγκαίου για την πόλη έργου του μετρό.

 

 

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αργότερα, δεν μας πειράζει...

Ύστερα από όλη αυτή τη φασαρία με το μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε και μία έρευνα που δείχνει ότι το 51% των κατοίκων της πόλης είναι υπέρ της απόσπασης των αρχαίων και μόλις το 38% είναι υπέρ της παραμονής τους στον χώρο.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο