Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η Κορέα και το λάδι

Πολλοί Έλληνες το έχουν καταφέρει, καθώς η Ελλάδα βρίθει ευκαιριών εξαγωγής. Είτε πρόκειται για ένα προϊόν μοναδικό, όπως το παρθένο ελαιόλαδο και ο κρόκος Κοζάνης, είτε πρόκειται για προϊόντα που παράγονται μεν και σε άλλες χώρες, αλλά προωθούν την καινοτομία, ο ελληνικός πρωτογενής τομέας αποτελεί εφαλτήριο για κάθε είδους εξαγωγικές προσπάθειες.

Του Γ. Σιδώνη

 

Κάθε παραγωγός ή μεταποιητής που αποφασίζει να εξάγει ένα προϊόν ονειρεύεται την επιτυχία και μόνο αυτή. Η εξαγωγή είναι μονόδρομος, είναι ο τομέας στον οποίο ταιριάζει γάντι το ρητό από την πέρα πλευρά του Ατλαντικού: «Go big or go home».

Πολλοί Έλληνες το έχουν καταφέρει, καθώς η Ελλάδα βρίθει ευκαιριών εξαγωγής. Είτε πρόκειται για ένα προϊόν μοναδικό, όπως το παρθένο ελαιόλαδο και ο κρόκος Κοζάνης, είτε πρόκειται για προϊόντα που παράγονται μεν και σε άλλες χώρες, αλλά προωθούν την καινοτομία, ο ελληνικός πρωτογενής τομέας αποτελεί εφαλτήριο για κάθε είδους εξαγωγικές προσπάθειες.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η γνώση του προϊόντος και της αγοράς στην οποία απευθύνεται ένας εξαγωγέας. Για παράδειγμα, στην Κορέα το λάδι το χρησιμοποιούν σαν φάρμακο, πίνουν μια κουταλιά κάθε πρωί, και εδώ οι περισσότεροι παραγωγοί το δίνουν χύμα. Αυτή η πληροφορία από μόνη της... ανοίγει ορίζοντες.

Σήμερα ένας παραγωγός που επιχειρεί να εξαγάγει το προϊόν του καλείται να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές όχι μόνο από την περιοχή του, αλλά και από όλο τον υπόλοιπο κόσμο, οι οποίοι εξάγουν το ίδιο προϊόν στις ίδιες αγορές. Ο Έλληνας μπορεί να κινηθεί ανταγωνιστικά μόνο στους τομείς της ποιότητας και της καινοτομίας, καθώς, λόγω πολλών δυσλειτουργιών στο ελληνικό σύστημα εξαγωγών, το κόστος εκτοξεύεται στα ύψη, με συνέπεια να καθίσταται αδύνατη μια ανταγωνιστική τιμολόγηση των προϊόντων, επισημαίνει ο Θανάσης Κούστας, ειδικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Και συμπληρώνει: «Απευθυνόμαστε σε αγορές που έχουν παγκόσμια εμβέλεια. Στον αγοραστή στον οποίο θα απευθυνθεί κάποιος απευθύνονται και ανταγωνιστές από όλο τον κόσμο. Πάρα πολλές αγορές στηρίζονται κυρίως στην ποιότητα και την τυποποίηση. Σε όλες όμως εξίσου σημαντικό είναι το κόστος».

Βασικός αρωγός, σήμερα, για τους νέους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ, τα οποία μπορούν να χρηματοδοτήσουν μέχρι και το 50% των απαραίτητων για την επιχείρηση κεφαλαίων. Ο ρόλος των επιμελητηρίων στις εξαγωγές είναι καταλυτικός και ουκ ολίγες επιχειρήσεις οφείλουν την εξαγωγική τους επιτυχία σε αυτά.

«Ευκαιρίες υπάρχουν, ειδικά για τους νέους ανθρώπους. Υπομονή και επιμονή. Αυτό είναι το βασικό» λέει ο κ. Κούστας και συμπληρώνει: «Εμείς, ως επιμελητήριο, συνοδεύουμε επιχειρήσεις σε εκθέσεις και δίνουμε συμβουλές πάνω σε θέματα όπως η πιστοποίηση της ετικέτας του προϊόντος, η προώθησή του κ.λπ.».

 

Πέραν όμως των «παραδοσιακών» μέσων προώθησης, τα τελευταία χρόνια τεράστιο έδαφος έχει κερδίσει το Διαδίκτυο, κάτι που ήταν, αν μη τι άλλο, αναμενόμενο. Μέσα από ένα προσεγμένο e-shop, για παράδειγμα, το προϊόν μπορεί να βρει τον δρόμο του στο εξωτερικό, αλλά και σε μάτια που μπορούν να το πάνε πολύ ψηλά.

Δείτε όλα τα σχόλια