Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
12.5°C18.1°C
1 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.2°C15.5°C
1 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
12.0°C14.4°C
1 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C13.2°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.9°C11.9°C
0 BF 71%
Ενάντια στον επεκτατισμό της COSCO οι φορείς του Πειραιά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ενάντια στον επεκτατισμό της COSCO οι φορείς του Πειραιά

Σε ζήτημα ύψιστης πολιτικής σημασίας για την εξυπηρέτηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη αναγορεύει η «γαλάζια» διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά, παρά τις έντονες αντιδράσεις όλων των δήμων της περιοχής, όπως και των νησιωτικών δήμων του Σαρωνικού Κόλπου. Σφοδρή ήταν η επίθεση στον Γ. Πατούλη τόσο από τους δημάρχους της περιοχής όσο και από τους εκπροσώπωους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, που αντιδρούν στα σχέδια της COSCO να επεκταθεί σε όλη τη χερσαία λιμενική ζώνη. Έντονες οι αντιδράσεις από τον Δήμο του Πειραιά, καθότι αλλοιώνεται πλήρως η πόλη και επιβαρύνεται υπέρμετρα η οδική κυκλοφορία περιμετρικά του λιμανιού και επί των κάθετων προς αυτό οδικών αξόνων.

Ο βιαστικός Πατούλης

Η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ χθες. Έντονος ήταν ο εκνευρισμός τόσο των περιφερειακών συμβούλων της αντιπολίτευσης όσο και των φορέων (δημάρχων, επικεφαλής δημοτικών αντιπολιτεύσεων, επαγγελματιών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, περιβαλλοντικών οργανώσεων), καθότι ο Γ. Πατούλης επέλεξε εσπευσμένα και χωρίς να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος να συγκαλέσει το Περιφερειακό Συμβούλιο για την έγκριση της τροποποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα έργα επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά.

Τα νέα έργα

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά τέσσερα νέα έργα στο λιμάνι του Πειραιά. Το πρώτο αφορά τη μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ, που βρίσκεται στο ένα άκρο του κτηρίου της Παγόδας, σε επιβατικό σταθμό για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων. Το δεύτερο έργο αφορά την επέκταση του Λιμένα Ηρακλέους, με σκοπό την αύξηση της χωρητικότητας και δυναμικότητας του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων από 2.300 οχήματα, που είναι σήμερα, σε 5.735! Το τρίτο έργο αφορά την υπόγεια οδική διασύνδεση με χώρο του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού στην περιοχή του Κερατσινίου, ώστε να μπορουν να βγουν στη Λεωφόρο Δημοκρατίας τα οχήματα του Car Terminal. Το τέταρτο έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής και μέσης τάσης ηλεκτρικού ρεύματος στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και τη σύνδεσή του με τον υφιστάμενο σταθμό υποσταθμό Αγίου Γεωργίου της ΔΕΗ.

Σφοδρή επίθεση της Ρ. Δούρου

Υπενθυμίζοντας ότι το έργο επέκτασης του Νότιου Προβλήτα του ΟΛΠ, που αφορά στην επέκταση των θέσεων που θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια, «δεν είναι αδειοδοτημένο», η επικεφαλής της "Δύναμης Ζωής" και τέως περιφερειάρχης Αττικής Ρ. Δούρου υπογράμμισε πως: «Στην κατεύθυνση των ασφαλιστικών δικλείδων υπέρ του περιβάλλοντος, λειτουργούν οι αδειοδοτήσεις των σχετικών έργων όπως το συγκεκριμένο - είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το ζήτημα του κινδύνου των τοξικών ιζημάτων στον βυθό του λιμανιού του Πειραιά, που αποκαλύφθηκε λόγω της κατάθεσης από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ) της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μόλις τον περασμένο Νοέμβριο». «Δεν αποτελούν 'εμπόδια', 'προσκόμματα' ή αφορμές για μικροπολιτική, όπως δυστυχώς φάνηκε από την τελευταία ανακοίνωση του περιφερειάρχη», υπογράμμισε η Ρ. Δούρου.

Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι «το έργο επέκτασης του Νότιου Προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά δεν είναι απλώς ένα 'εσωτερικό θέμα του Πειραιά'. Είναι ζήτημα υψίστης σημασίας, υπερτοπικού χαρακτήρα, που άπτεται της οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας της χώρας». Με αυτό το πνεύμα, η Ρ. Δούρου κάλεσε τον Γ. Πατούλη «να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να συμβάλει στη δημιουργία των προϋποθέσεων έτσι ώστε ένα ύψιστης εθνικής σημασίας έργο για τον τόπο να υλοποιηθεί με σεβασμό στο περιβάλλον, τους νόμους, τους εργαζόμενους. Όπως αρμόζει σε μια δημοκρατική Πολιτεία».

«Καλούμε να υιοθετήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο τους όρους και της προτάσεις της ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. του Δήμου Πειραιά για αναθεώρηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΟΛΠ και μετασχηματισμό της σε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» είπε η Ρ. Δούρου. Από την πλευρά του, ο πρώην περιφερειάρχης Αττικής Γ. Σγουρός ζήτησε, προκειμένου να υλοποιηθεί η επένδυση στο λιμάνι, «να ενσωματωθούν οι παρατηρήσεις των δήμων που επηρεάζονται από την επέκταση των δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL