Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μανιτάρια Πορτομπέλο

Πόσες φορές έχετε βρεθεί μεταξύ αγνώστων και σας έχουν απευθύνει την πιο αδιάκριτη ερώτηση που υπάρχει; Για μένα δίχως άλλο αυτή είναι το «τι σκέφτεσαι;». Κι ενώ οι άμυνές μου αυξάνονται σε σημείο επιθέτικότητας όταν συμβαίνει αυτό, το να αρχίσει αυτός που ρωτάει να αναπτύσσει τις δικές...

ΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΑΡΙΝΗ, ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΟΥΡΙΔΗ

 

- «Δήμητρα, τι σκέφτεσαι;».

- «Ότι όσοι έγραψαν για την παράσταση ξεκίνησαν με το ίδιο ευφυολόγημα!».

- «Τώρα;».

-«Ότι θέλω να σου δώσω μπουνιά όταν μου κάνεις αυτή την ερώτηση!».

Πόσες φορές έχετε βρεθεί μεταξύ αγνώστων και σας έχουν απευθύνει την πιο αδιάκριτη ερώτηση που υπάρχει; Για μένα δίχως άλλο αυτή είναι το «τι σκέφτεσαι;». Κι ενώ οι άμυνές μου αυξάνονται σε σημείο επιθέτικότητας όταν συμβαίνει αυτό, το να αρχίσει αυτός που ρωτάει να αναπτύσσει τις δικές του σκέψεις μπορεί να είναι από αμήχανο έως ξεκαρδιστικό. Στο απρεπές ερώτημα απαντάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια ούτε λίγο ούτε πολύ 1.000 φορές το αρχικό κείμενο του Ερβέ Λε Τελιέ.

Στη θεατρική μεταφορά του σκηνοθέτη Παντελή Δεντάκη στο θέατρο του Νέου Κόσμου, το ερώτημα «γκελάρει» από τον έναν στον άλλο ηθοποιό και μετά στον θεατή ξεδιπλώνοντας μια γενικευμένη ανθρώπινη τυπολογία. Ο εκπρόσωπος της ενστικτώδους σεξουαλικής φύσης του άντρα, ο δυσλειτουργικά ερωτευμένος, η εκπρόσωπος της Κομμουνιστικής Διεθνούς, η αλαφροΐσκιωτη πληρεξούσια της ανατολικής φιλοσοφίας και ο θηλυκός αντίποδας της γυναικείας υπεραναλυτικότητας επιδίδονται σε σύντομες προσωπικές εξομολογήσεις με απαράμιλλο θεατρικό "transition game".

Κι ενώ βρισκόμαστε στο γήπεδο της 4 Frontal, η παράκληση να κλείσουμε τα κινητά μας τηλέφωνα και η ειρωνική υπόσχεση πως εν μέσω της παράστασης θα μπορέσουμε να τα ενεργοποιήσουμε πάλι πετάει την μπάλα στην εξέδρα των θεατών. Τα προγνωστικά δίνουν 12 στο να νιώσουμε οικεία και 1,05 στο να νιώσουμε άβολα. Το ημερολόγιο της Νεφέλης καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις αντιδράσεις του θεατή που μεταλαμβάνει την έκθεση του ηθοποιού, ο οποίος μέχρι εκείνη τη στιγμή παρακολουθούσε in vitro. Στην επόμενη φάση, προς έκπληξή μας, η Αριστέα βγάζει τα ρούχα της, ρηγματώνοντας έτσι κάθε μυθοπλασία, και μας αποκαλύπτει πως ο σκηνοθέτης έψαχνε τρόπο να συμπεριλάβει το «γυμνό» στην παράσταση.

Εν ολίγοις η αρχή της παράστασης είναι η εσωτερική σκέψη, μέσα από την οποία περνά ο έρωτας και ως μέσο κάθαρσης το αιώνιο "ξόρκι"... το γέλιο. Ακόμη το σκέφτεσαι;

Δείτε όλα τα σχόλια