Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.9°C21.3°C
2 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.2°C19.5°C
3 BF 50%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.2°C
5 BF 52%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.3°C17.3°C
1 BF 47%
Αναζήτηση οριστικής λύσης για τα "ιδιωτικά" προβλήματα του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αναζήτηση οριστικής λύσης για τα "ιδιωτικά" προβλήματα του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ

Τα λεωφορεία του ιδιωτικού πλην όμως κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ επανακυκλοφόρησαν στη Θεσσαλονίκη χθες, αφού για μια ακόμη φορά το κράτος ουσιαστικά εκβιάστηκε να προκαταβάλει την επιδότηση των εισιτηρίων, για να καταβληθούν τα δεδουλευμένα του Ιουλίου των εργαζομένων.

Το επιβατικό κοινό από τη μια ικανοποιήθηκε που προς στιγμή τουλάχιστον σταμάτησε η ταλαιπωρία του στις μετακινήσεις, από την άλλη δεν έδειξε να συμμερίζεται τη στάση των εργαζομένων. Γενικότερα υπήρξε μια "γκρίνια" προς τους οδηγούς, αφού απλοί εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, άνεργοι, μαθητές και φοιτητές, επί 12 ημέρες, αναγκάστηκαν είτε να πηγαινοέρχονται με τα πόδια στις δουλειές τους διανύοντας πολλά χιλιόμετρα είτε να ακριβοπληρώνουν ταξί για τις μετακινήσεις τους.

Όλοι πλέον αναγνωρίζουν ότι αν δεν βρεθεί οριστική λύση στην υπόθεση των αστικών συγκοινωνιών, στη Θεσσαλονίκη, η πόλη θα παραμένει “όμηρος” ενός ιδιωτικού οργανισμού που η διοίκησή του θα βάζει μπροστά τους εργαζόμενους για να εκβιάζει την εκάστοτε κυβέρνηση και να αποσπά επιπλέον κρατικό χρήμα. Τους εργαζόμενους, που στην πλειονότητά τους είναι και μέτοχοι με εξασφαλισμένα τα κέρδη από τα μερίσματα των μετοχών, τα οποία μοιράζονται κανονικά ακόμη και όταν ο ΟΑΣΘ καταγράφει σημαντικές ζημίες.

Η χθεσινή σύσκεψη με τους τοπικούς άρχοντες της Θεσσαλονίκης και τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ Χρ. Σπίρτζη αναβλήθηκε, ενώ όλοι οι “γαλάζιοι” δήμαρχοι και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας σπεύδουν να ρίξουν την ευθύνη για τη 12ήμερη ταλαιπωρία της πόλης στον αρμόδιο υπουργό, αφήνοντας στο απυρόβλητο τη διοίκηση του ΟΑΣΘ που μοίραζε τα μερίσματα στους μετόχους και άφησε απλήρωτους τους εργαζόμενους. Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Κυρίζογλου, με ανακοίνωσή του ζητεί από τον Χρ. Σπίρτζη να ταξιδέψει αυτός στη Θεσσαλονίκη για να συναντήσει δημάρχους και φορείς για το θέμα του ΟΑΣΘ.

Χθες, ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε το πώς θα αποζημιώσει τους κατόχους καρτών απεριόριστων διαδρομών για τις ημέρες που δεν κυκλοφορούσαν λεωφορεία. Μόνο που για να πάρει πίσω το αναλογούν ποσό ο κάθε κάτοχος τέτοιας κάρτας θα πρέπει να αγοράσει την επόμενη. Μόνο έτσι θα αποζημιωθεί. Όποιος δεν θέλει νέα κάρτα απεριόριστων διαδρομών χάνει την αποζημίωση! Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την ανακοίνωση του οργανισμού, στην οποία τονίζεται ότι “η αποζημίωση θα χορηγείται κατά την προμήθεια της επόμενης κάρτας απεριορίστων διαδρομών (παντός τύπου) από τους δικαιούχους, με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση και παράδοση στα εκδοτήρια του οργανισμού της αντίστοιχης, ή των αντίστοιχων καρτών, των μηνών Μαΐου, Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2016”. Μάλιστα τα εκδοτήρια θα δουλέψουν και το σαββατοκύριακο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού... Επίσης, οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών θα αποζημιωθούν με το 1/30 της αξίας της κάρτας για κάθε ημέρα απεργίας.

Στο μεταξύ, μετά τον ντόρο που δημιουργήθηκε για τον “αμαρτωλό ΟΑΣΘ”, επανήλθαν στη δημοσιότητα τα ευρήματα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών για το 2010, μέσα από τα οποία γίνεται εμφανής η αδιαφανής λειτουργία του ιδιωτικού οργανισμού. Μάλιστα, σύμφωνα με το “Κουτί της Πανδώρας”, το εν λόγω πόρισμα των επιθεωρητών πρόκειται να σταλεί στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου από τη γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, Μαρία Παπασπύρου.

Στην έκθεση ελέγχου λοιπόν, οι ΣΕΕ του ΥΠΟΔΕΜΙ διαπιστώνουν ότι όλοι οι χώροι των γραφείων του ΟΑΣΘ και τα αμαξοστάσια Φοίνικα και Σταυρούπολης ανήκουν στην κυριότητα του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού «ΗΡΑΚΛΗΣ», μέτοχοι του οποίου είναι κατά μεγάλη πλειοψηφία μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Μάλιστα η μίσθωση γίνεται με απευθείας ανάθεση και με μισθώματα υπερδιπλάσια των κανονικών...

Την ίδια ώρα σύμφωνα με την έκθεση, το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ως δαπάνη προσωπικού οποιαδήποτε παροχή προβλέπεται από τις ΣΣΕ, χωρίς να παρεμβαίνει στο καθορισμό του ύψους των αμοιβών. Όμως στο προσωπικό του ΟΑΣΘ καταβάλλονται από 11 έως 26 επιδόματα, με συνέπεια ο βασικός μισθός να αποτελεί μόλις το 36% του συνόλου των βασικών αποδοχών και το μέσο ετήσιο μισθολογικό κόστος ανά εργαζόμενο να ανέρχεται κατά το 2010 σε 37.297 ευρώ. Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι στον Κανονισμό Προμηθειών του ΟΑΣΘ δεν υπάρχουν οροφές των 20.000 ευρώ και 60.000 ευρώ για απευθείας αναθέσεις και πρόχειρο διαγωνισμό, αντιστοίχως όπως γίνεται στο Δημόσιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διαπιστωθεί συρροή συμβάσεων μεγάλου ύψους που γίνονται με απευθείας αναθέσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL