Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ούτε το ηλεκτρονικό εμπόριο «άντεξε» στον κορωνοϊό

Επιπτώσεις για εννέα στα δέκα online καταστήματα - Είδη μόδας, αθλητικά, κοσμήματα, λευκές συσκευές είναι οι κλάδοι που πλήττονται περισσότερο

Σοβαρές, πέραν του αρχικώς προβλεπομένου, αποδεικνύονται οι παρενέργειες της πανδημίας του κορωνοϊού για μια ανησυχητικά μεγάλη μερίδα καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.

Όπως ήταν αναμενόμενο μετά τα εκτεταμένα και αυστηρά μέτρα προστασίας του πληθυσμού, οι καταναλωτές στρέφονται, από το ξέσπασμα της πανδημίας, από τις παραδοσιακού τύπου αγορές προς τις σχεδόν μηδενικής έκθεσης στον ιό ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο το γενικότερο σοκ που προκαλεί στην αγορά ο Covid-19 δεν αφήνει ανέπαφες ούτε τις online πωλήσεις διαφόρων καταναλωτικών ειδών.

Οι "χαμένοι" κλάδοι

Οι κλάδοι που δείχνουν να πλήττονται περισσότερο από την ενσκήψασα πανδημία είναι αυτοί των ειδών μόδας, των αθλητικών ειδών, των κοσμημάτων, των ειδών σπιτιού και των λευκών συσκευών.

Τα αποτελέσματα ad hoc έρευνας για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν ότι το 92% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ανέφερε πως οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις online επιχειρήσεις. Μάλιστα οι κλάδοι εκείνοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι αυτοί των ειδών μόδας, αθλητικών, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού και των λευκών συσκευών.

Συγκεκριμένα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GRECA άρχισε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας. Στην έρευνα, η οποία διενεργήθηκε κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ της 18ης Μαρτίου και της 21ης Μαρτίου, συμμετείχαν συνολικά 307 επιχειρήσεις τόσο από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, όσο και από τα μέλη του συνδέσμου.

Τα ευρήματά της δείχνουν ότι, για παράδειγμα, τα τρία στα τέσσερα (το 74%) των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λαμβάνει το εξεταζόμενο διάστημα σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν. Βέβαια υπάρχει και ένα ποσοστό 15% των καταστημάτων που είδε αύξηση των παραγγελιών κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Τα προβλήματα με τα οποία έρχονται, κατά κύριο λόγο, αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%).

Μείωση της ζήτησης

Στο μεταξύ σχεδόν η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας απαντά ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πώληση των προϊόντων της εκτός συνόρων, οι οποίες εντοπίζονται, κυρίως, σε ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα σε αυτές της Ιταλίας και της Κύπρου. Επίσης 48% των εταιρειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων, με επίκεντρο αυτά που έρχονται κυρίως από την Ιταλία και την Κίνα.

Η έρευνα διερεύνησε επίσης τις εκτιμήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων της χώρας σχετικά με τις σημαντικότερες επιπτώσεις του κορωνοϊού το 2020. Σύμφωνα με τα ευρήματά της οι ίδιες οι εταιρείες απαριθμούν ως σημαντικές αναμενόμενες επιπτώσεις τη συνολική μείωση των πωλήσεων (84%), τη μείωση της ζήτησης (67%), τα προβλήματα ρευστότητας και χρηματοδότησης (64%). Επίσης το 79% αναμένει μείωση κερδών λόγω των μειωμένων πωλήσεων, το 77% μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης και το 34% μείωση πωλήσεων λόγω της μείωσης των αποθεμάτων.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου σημειώνει ότι οι επιπτώσεις του κορωνοϊού δείχνουν τον δρόμο στους υπεύθυνους λήψης των ευρωπαϊκών και εθνικών αποφάσεων “για την υιοθέτηση της καλύτερης δυνατής προσέγγισης για έναν τομέα που μπορεί να διαδραματίσει καίριο ρόλο σε αυτήν την κρίση”.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Βουταρία

Έχουν πλημμυρίσει αυτές τις μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από διαφημίσεις Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης που πουλάνε μαθήματα τηλεκπαίδευσης

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις