Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Siemens, μια γερμανική τραγωδία

Ο τίτλος είναι κλεμμένος από τον γερμανικό Τύπο, ο οποίος την τελευταία τριετία χρησιμοποιεί το ουσιαστικό «τραγωδία» κατά κανόνα με επίθετο το «ελληνική». Ωστόσο, στην περίπτωση της Siemens, «της ναυαρχίδας της γερμανικής οικονομίας», όπως συνηθίζει να λέει και η καγκελάριος Μέρκελ..

Ο τίτλος είναι κλεμμένος από τον γερμανικό Τύπο, ο οποίος την τελευταία τριετία χρησιμοποιεί το ουσιαστικό «τραγωδία» κατά κανόνα με επίθετο το «ελληνική». Ωστόσο, στην περίπτωση της Siemens, «της ναυαρχίδας της γερμανικής οικονομίας», όπως συνηθίζει να λέει και η καγκελάριος Μέρκελ, οι σχολιαστές έχουν βγάλει από τα συρτάρια τους τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή και τον Σαίξπηρ, τις τελευταίες μέρες, ξεχνώντας μόνο τις μοιρολογίστρες.

Η αλήθεια είναι ότι το θέμα ενδείκνυται για λογοτεχνικές ακροβασίες. Άνετα θα μπορούσε να γράψει κανείς ένα οικονομικό θρίλερ ή το σενάριο για μια πετυχημένη τηλεοπτική σειρά, εμπνεόμενος από τις ιστορίες της Siemens.

Απ' όλα έχει ο μπαξές: Χορό δισεκατομμυρίων. Ισχυρούς άνδρες που βάζουν τρικλοποδιές ο ένας στον άλλον. Σκάνδαλα διαφθοράς, λαδώματα στις τέσσερις άκρες της γης και επιχειρήσεις «καθαρά χέρια». Άγριο πόλεμο με τους ανταγωνιστές, κυρίως την General Electric, περήφανες νίκες και τρανταχτές ήττες. Συμβόλαια-μαμούθ και επώδυνες τεχνικές αποτυχίες. Μόνο για σεξ δεν έχουμε ακούσει ακόμη τίποτε, αλλά ο σεναριογράφος θα μπορούσε να το προσθέσει.

Από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, έχει ξεκινήσει μια νέα πράξη στην τραγωδία της Siemens, με τον τίτλο «ο αποκεφαλισμός του διευθύνοντος συμβούλου», με εντυπωσιακούς πρωταγωνιστές -τον Κρόμε της ThyssenKrupp και τον Άκερμαν της Deutsche Bank, μεταξύ άλλων- μια μεγάλη δόση ίντριγκας και την ελπίδα της... κάθαρσης. Η μεγάλη προσδοκία από την αποψινή συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου της Siemens είναι να διώξει το αποτυχημένο αφεντικό και να βάλει στη θέση του ένα πετυχημένο.

Ωστόσο, το πραγματικό πρόβλημα της Siemens -και κατ' επέκταση της Γερμανίας- δεν είναι τα πρόσωπα, οι φιλοδοξίες τους και οι ισορροπίες δυνάμεων. Το πραγματικό της πρόβλημα είναι ότι χάνει συνεχώς έδαφος στο δικό της γήπεδο, ότι δεν είναι πια ο «ναός της μηχανικής». Υποτίθεται ότι θα εφοδίαζε τον γερμανικό ΟΣΕ με νέα σούπερ τραίνα υψηλής ταχύτητας. Ακόμα τα περιμένουν. Υποτίθεται ότι θα έφτιαχνε τα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας από τα αιολικά πάρκα της Βόρειας Θάλασσας στη Νότια Γερμανία. Ακόμα τα φτιάχνει.

Κακή η ίντριγκα, αλλά αυτή την περιμένει κανείς σε όλες τις εταιρείες του μεγέθους της Siemens, με τζίρο περισσότερο από το ΑΕΠ δεκάδων χωρών. Αλλά τεχνικές αποτυχίες στη χώρα των μηχανικών, υποχώρηση της έρευνας στην κοιτίδα τού made in Germany; Αυτή είναι η πραγματική τραγωδία.

Δείτε όλα τα σχόλια