Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
Πάμε κι όπου βγει...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πάμε κι όπου βγει...

Το κατεστραμμένο τρένο που συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI

Δεν υπάρχουν λόγια για άλλη μία ανείπωτη τραγωδία. Δεν είναι ώρα να γράφεις εκ του ασφαλούς από το γραφείο σου, μοιράζοντας τη θλίψη σου, την κατανόηση και τη συμπόνοια για τους ανθρώπους που χάθηκαν, ούτε μοιράζοντας συλλυπητήρια στους δικούς τους.

Είναι η στιγμή να αποτυπώσεις τις καταγγελίες, την απόγνωση, ακόμα και τις κραυγές:

* «Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Είμαστε στο manual. Αν λειτουργούσαν... Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας»... «Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στη Βόρεια Ελλάδα;».

Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν. Κανείς δεν άκουσε τους συνδικαλιστές της Hellenic Train που ζητούσαν μέτρα ασφαλείας. Η εταιρεία απούσα πριν και μετά το δυστύχημα... Γνώριζαν με κάθε λεπτομέρεια, από την εταιρεία μέχρι τον παραιτηθέντα υπουργό, τι πραγματικά συμβαίνει με τα τρένα τα τελευταία χρόνια. Και σήμερα, παρά τις προειδοποιήσεις, ο παραιτηθείς υπουργός και ο πρωθυπουργός της επικοινωνίας προγραμμάτιζαν προεκλογική φιέστα για συστήματα που αποδείχτηκε ότι δεν υπάρχουν και άλλα που δεν λειτουργούν!

* Κάποτε ο ΟΣΕ ήταν ενιαίος και δημόσιος. Και το τρένο ήταν το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς μέχρι την ιδιωτικοποίησή του.

Σήμερα έχει σπάσει σε τρία κομμάτια (ΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που παραμένουν δημόσια και έχουν δημιουργηθεί τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες που διαθέτουν τα τρένα για τα δρομολόγια. Κάποτε ο ΟΣΕ είχε 13.000 εργαζομένους. Σήμερα έχει 770, όταν στο ΦΕΚ που υπογράφει το αρμόδιο υπουργείο και αναφέρεται στο οργανόγραμμα της επιχείρησης γίνεται λόγος για 2.300 εργαζομένους!

Τελευταίο, συμβολικό, πραγματικό και ουσιαστικό: Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισ. Ντογιάκος διέταξε έρευνα για τα αίτια του πολύνεκρου ατυχήματος. Ο ελεγχόμενος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει μετακλητό στο γραφείο του τον γιο του Ισ. Ντογιάκου.

Από τύχη κινούμαστε. Από τύχη επιστρέφουμε στα σπίτια μας.

Από τύχη ζούμε σ’ αυτή τη διαλυμένη και βαθιά χρεοκοπημένη χώρα.

Πάμε κι όπου βγει. Βγήκε...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL