Ο κυριότερος από τους λόγους που επεκαλείτο το Μαξίμου όταν προσπαθούσε να περάσει στη Βουλή το λεγόμενο επιτελικό κράτος, δηλαδή μία τεράστια δομή βολέματος συγγενών, φίλων και πιστών της οικογένειας Μητσοτάκη, ήταν ότι με το επιτελικό κράτος επιτυγχάνεται η παρακολούθηση της λειτουργίας της κυβέρνησης σε πραγματικό χρόνο. Και ήταν ίσως το μόνο επιχείρημα που άντεχε κάπως σε κριτική, παρά το γεγονός ότι έδειχνε πλήρη έλλειψη εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού προς τους υπουργούς του.
Το πρωθυπουργικό γραφείο επισήμως αφαιρούσε αρμοδιότητες από τους υπουργούς και τις αναλάμβανε. Συχνά καθ’ ολοκληρίαν, όπως στις περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΑΠΕ, αλλά και της ΕΥΠ. Σε κάθε περίπτωση οι εμπνευστές του επιτελικού κράτους διαβεβαίωναν ότι ο πρωθυπουργός θα έχει πλήρη εικόνα και έλεγχο.
Χθες το πρωθυπουργικό γραφείο διέρρευσε αρμοδίως τη δυσαρέσκεια του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για την κατάσταση η οποία επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι πάντες είχαν αντιληφθεί το χάλι το οποίο επικρατεί σε λεωφορεία και μετρό, ιδίως την αδυναμία ή απροθυμία του υπουργείου να χειριστεί την πανδημία με περισσότερα λεωφορεία και συρμούς. Αλλά και στις μαζικές μεταφορές η κυβέρνηση, όπως και στα σχολεία, δεν ήθελε να αραιώσει επιβάτες και μαθητές παρότι είχε τη δυνατότητα και το χρόνο. Με αυτή την έννοια η άθλια πολιτική του υπουργείου Μεταφορών δεν ήταν παρά η εξειδίκευση της άθλιας κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα των μεταφορών.
Δηλαδή με την κ. Κεραμέως είναι ικανοποιημένος ο πρωθυπουργός; Μήπως έπρεπε να έχει μοιράσει και ο κ. Καραμανλής παγουρίνο στους επιβάτες; Διότι τίποτα περισσότερο δεν έκανε η υπουργός Παιδείας. Το να βγαίνει λοιπόν τώρα το επιτελικό κράτος, που υποτίθεται ότι παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις επιδόσεις των υπουργείων, και να δηλώνει δυσαρέσκεια εφτά μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας και τέσσερις μήνες μετά την άρση του lockdown συνιστά δούλεμα πρωτοφανές και προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποσείσει από πάνω του τις ευθύνες.
Ακόμα περισσότερο δουλειά του πρωθυπουργού δεν είναι να εκφράζει συναισθήματα που του προκαλούν οι υπουργοί του, αλλά να φροντίσει, έστω στο και πέντε, μέσα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, για συχνότερα δρομολόγια με λιγότερους επιβάτες.