Ευρωπαϊκή Εισαγγελία / Στη Βουλή η δικογραφία για την σύμβαση «717» για τα τρένα

Ευρωπαϊκή Εισαγγελία / Στη Βουλή η δικογραφία για την σύμβαση «717» για τα τρένα

Στη Βουλή διαβιβάζεται με βάση το «αμελλητί» του νόμου περί ευθύνης υπουργών, χωρίς δηλαδή αξιολόγηση, η δικογραφία που έχει σχηματιστεί και αφορά την σύμβαση «717» που αφορά μεταξύ άλλων το ζήτημα της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης, μετά από την έρευνα που διεξήχθη από το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

Η δικογραφία πάει στη Βουλή λόγω αναφοράς σε στοιχεία για τους πρώην υπουργούς Υποδομών Κώστα Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (European Public Prosecutor's Office- ΕΡΡΟ) μέσω του ελληνικού τμήματος της, διενεργεί έρευνα για τη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο, με κοινή χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, η οποία είχε ξεκινήσει αρκετούς μήνες πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από την μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη προσώπων για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και των μεταφορών.

Η σύμβαση υπογράφηκε το 2014, με τους αναδόχους του έργου να αναλαμβάνουν την υποχρέωση παράδοσης εντός 2 ετών άλλα από τότε έχουν δοθεί επτά παρατάσεις συνολικά. 

Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. 

Η έρευνα της EPPO για την υπόθεση συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της «717».