Σχολεία / Από τη γνώση στις επιφανειακές δεξιότητες

Σχολεία / Από τη γνώση στις επιφανειακές δεξιότητες

Στην κατηφόρα χωρίς φρένο κινείται η κυβερνητική πολιτική, ενάμιση μήνα πριν από το άνοιγμα των σχολείων. Αυτή τη φορά, οι σχολικές μονάδες θα ανοίξουν με μια άλλη λογική. Αυτή των λεγόμενων «δεξιοτήτων», τις οποίες φαίνεται να εκθειάζει η υπουργός Παιδείας με κάθε ευκαιρία.

Συγκεκριμένα, όπως έχει ανακοινώσει το αρμόδιο υπουργείο, στο «υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων εντάσσονται από τον Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας». Μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο, «στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή, η οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση».

Τι σημαίνουν στην πραγματικότητα αυτές οι δεξιότητες; Πρόκειται, όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, για προσπάθεια της κυβέρνησης να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο, καθώς η ολόπλευρη μόρφωση που ελάμβαναν μέχρι τώρα οι μαθητές θα αντικατασταθεί από κάποιες επιφανειακές δεξιότητες, στις οποίες δεν θα υπάρχει καμιά ουσιαστική εμβάθυνση.

Αυτή η παρέμβαση, σε συνδυασμό με τον εξοβελισμό της Κοινωνιολογίας και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα σχολεία, θα δημιουργήσουν ένα περιβάλλον αποστειρωμένο, ένα περιβάλλον όπου η καλλιτεχνική δημιουργία και οι κοινωνικές επιστήμες θα αφανιστούν. Δηλαδή ισοπεδώνονται όλα τα μαθήματα που δίνουν τη δυνατότητα έκφρασης, που δίνουν τα εφόδια για να αποφοιτήσουν οι μαθητές από τα σχολεία προετοιμασμένοι να ενταχθούν στο κοινωνικό γίγνεσθαι και με επαρκείς γνώσεις και άποψη για μπορούν να ψηφίσουν και να συμμετέχουν στα κοινά.

Τα σχολεία, από τον Σεπτέμβριο, θα είναι διαφορετικά. Θα είναι σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, θα είναι σχολεία όπου θα καταρριφθούν σαν ντόμινο οι δημοκρατικές αξίες, ο διάλογος, η ολόπλευρη γνώση. Θα είναι σχολεία επιφανειακών και ανούσιων δεξιοτήτων.