Θεσσαλονίκη / Στη Δικαιοσύνη για τα σαπάκια της Λειψίας

Θεσσαλονίκη / Στη Δικαιοσύνη για τα σαπάκια της Λειψίας

Τη διερεύνηση πιθανής τέλεσης αξιόποινων πράξεων για την αγορά από τον Δήμο Θεσσαλονίκης των 49 μεταχειρισμένων και ακατάλληλων, όπως εν τοις πράγμασι αποδείχθηκε, για την πόλη αστικών λεωφορείων, τα οποία είχε αποσύρει από την κυκλοφορία λόγω παλαιότητας ο Δήμος Λειψίας, ζητούν από τη Δικαιοσύνη δημοτικοί σύμβουλοι των παρατάξεων «Θεσσαλονίκη Μαζί» και «Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη».

Χθες το πρωί η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκης Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου μαζί με τις δημοτικές συμβούλους Μαρία Αρβανιτίδου, Ρία Καλφακάκου, Μαρία Πασχαλίδου και  Έλλη Χρυσίδου, αλλά και τον δημοτικό σύμβουλο της «Πολύχρωμης Θεσσαλονίκης» και πρώην αντιδήμαρχο Ανδρέα Κουράκη, όπως και τον συντάξαντα δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω Παναγιώτη Γεωργιάδη επισκέφθηκαν τα δικαστήρια και κατέθεσαν σχετική μηνυτήρια αναφορά. «Τα στοιχεία που καταθέτουμε καταδεικνύουν σειρά προβληματικών ενεργειών που εκφεύγουν της νομιμότητας τόσο από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης όσο και από την κυβέρνηση της Ν.Δ.» δήλωσε η Κατερίνα Νοτοπούλου.

«Πρόκειται για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καταστρατήγηση δημόσιου συμφέροντος, ενώ τα συγκεκριμένα λεωφορεία αποτέλεσαν κίνδυνο για τη ζωή και τη δημόσια υγεία των πολιτών» πρόσθεσε, για να εξηγήσει στη συνέχεια ότι «προκύπτουν ερωτήματα ως προς τη νομιμότητα χρήσης της διάταξης κατ’ εξαίρεση Covid για λεωφορεία που δεν είναι κατάλληλα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, δεν διαθέτουν παράθυρα, τρεις πόρτες, κλιματισμό, ενώ κάποια από αυτά πήραν φωτιά».

«Επιπλέον, για την αγορά τους έγινε χρήση των ανταποδοτικών τελών των δημοτών που προορίζονται για άλλο σκοπό, και μάλιστα αφού η κυβέρνηση κατήργησε τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έδιναν αρμοδιότητα στους δήμους για την τέλεση συγκοινωνιακού έργου» συνέχισε και έκανε λόγο και για «φωτογραφικό» διαγωνισμό, αφού με την πρόσκληση υποβολής προσφορών για το υπό ανάθεση έργο δόθηκαν μόλις έξι ημέρες προθεσμία για την υποβολή του φακέλου.

Αντί συγνώμης, ο Ζέρβας λέει «φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ»...

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας, που προχθές το απόγευμα στο δημοτικό συμβούλιο δέχθηκε τα πυρά όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης για τα σαπάκια της Λειψίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε συνεχίζει να υπερασπίζεται τα ανυπεράσπιστα για την αν μη τι άλλο ατυχή επιλογή του να τα αγοράσει και να τα διαθέσει στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.

Παράλληλα ρίχνει, εμμέσως πλην σαφώς, το μπαλάκι των ευθυνών στον ΟΑΣΘ που τα σαπάκια δεν είναι στους δρόμους διότι δεν διαθέτουν κλιματισμό και επιτίθεται στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζοντας πως είναι αυτή που έφτασε τον ΟΑΣΘ λίγο πριν από την κατάρρευση! Μάλιστα, προέβαλε και το σαθρό κυβερνητικό «επιχείρημα» ότι το καλοκαίρι του 2019 κυκλοφορούσαν το πολύ 230 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, κάτι που είναι ψέμα, αφού ο μέσος όρος για τους θερινούς μήνες ήταν 270 λεωφορεία μόνο του ΟΑΣΘ, εκτός των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούσαν τις πραγματικά απομακρυσμένες περιοχές.

Επίσης, το συνδικάτο εργαζομένων με ανακοίνωσή του στις 25 Ιουνίου εγκαλούσε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ ρωτώντας «γιατί, ενώ τους πρώτους μήνες ανάληψης των καθηκόντων της κυκλοφορούσαν 305 - 310 κατά μέσο όρο λεωφορεία του ΟΑΣΘ (δημόσια περιουσία), σήμερα κυκλοφορούν 131 λεωφορεία;» και σημείωνε ότι την προηγούμενη ημέρα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν μόλις 240 λεωφορεία και όχι 400, όπως που ισχυρίζεται η διοίκηση και χθες υποστήριξε και ο Κ. Ζέρβας...