Θεσσαλονίκη / Θεσσαλονίκη:Τα λεωφορεία επιστρέφουν στους δρόμους...

Θεσσαλονίκη / Θεσσαλονίκη:Τα λεωφορεία επιστρέφουν στους δρόμους...

Θεσσαλονίκη: Σε αναστολή της επίσχεσης εργασίας στην οποία βρίσκονται εδώ και 13 ημέρες θα προχωρήσουν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, μετά την καταβολή της μισθοδοσίας του Ιουλίου με τα 2,875 εκατ. ευρώ που απέστειλε χθες στον οργανισμό το υπουργείο Μεταφορών, ύστερα από σχετική εντολή του Χρήστου Σπίρτζη.

Τα αστικά λεωφορεία κυκλοφορούν σήμερα και πάλι στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο η πόλη και η οικονομία της παραμένουν «όμηροι» του ιδιωτικού και αμαρτωλού ΟΑΣΘ, που αν και ελλειμματικός μοιράζει μερίσματα στους μετόχους και αφήνει απλήρωτους του εργαζόμενούς του, μεγάλη μερίδα των οποίων, όμως, είναι και μέτοχοι... Η Θεσσαλονίκη θα παραμείνει όμηρος ενός ΟΑΣΘ που, αν και ελλειμματικός, πληρώνει παχυλά ενοίκια στο «alter ego” του, τον συνεταιρισμό «Ηρακλής», για τα μηχανοστάσια που του διαθέτει. Φυσικά στον «Ηρακλή» μέτοχοι είναι πρόσωπα που διαθέτουν μετοχές και στον ΟΑΣΘ... Με την πρώτη νέα αδυναμία πληρωμής μισθών από τον ΟΑΣΘ, αν δεν αλλάξει κάτι στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τα χειρόφρενα στα λεωφορεία θα ξανανέβουν και μέχρι ο καλύτερος αιμοδότης του οργανισμού, το κράτος, δεν ικανοποιήσει τις οικονομικές του απαιτήσεις, δεν θα κατέβουν...

Είναι ενδεικτικό ότι χθες ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερεμίνης, όταν ρωτήθηκε για το αν θα πάρουν πίσω την επίσχεση οι εργαζόμενοι μετά την ανακοίνωση από το ΥΥΠΟΜΕΔΙ ότι εστάλησαν στον ΟΑΣΘ περίπου 2,9 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία του Ιουλίου, απάντησε πως θα συνεδρίαζε σήμερα, στις 9 το πρωί, το Διοικητικό Συμβούλιο του συνδικάτου του, προκειμένου να λάβει τις σχετικές αποφάσεις. Προειδοποίησε μάλιστα ότι θα πρόκειται «για αναστολή και όχι για τερματισμό των κινητοποιήσεων, διότι ο μήνας τελειώνει και σε λίγο θα είμαστε πάλι απλήρωτοι δύο μήνες. Επίσης επιτέθηκε πάλι κατά του Χρήστου Σπίρτζη, κατηγορώντας τον ότι «έλεγε ψέματα και απλώς έβαλε τα χρήματα σε λογαριασμό του ΟΑΣΘ, όπως του είχε υποδειχθεί από την πρώτη στιγμή. Και η ερώτηση είναι απλή: Γιατί δεν έκανε από την αρχή αυτό που έκανε σήμερα;». Τελικά και μετά από διάφορες πιέσεις που του ασκήθηκαν αποφάσισε να συγκαλέσει χθες το Δ.Σ. του συνδικάτου και να εισηγηθεί την αναστολή της επίσχεσης εργασίας.

Αύριο, ο Χρήστος Σπίρτζης καλεί σε σύσκεψη στο ΥΥΠΟΜΕΔΙ τους δημάρχους του νομού Θεσσαλονίκης και τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να συζητηθεί το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Στη χθεσινή ανακοίνωση για την προκαταβολή των χρημάτων που αντιστοιχεί στο ακριβές ποσό της μισθοδοσίας του Ιουλίου τονίζεται ότι η «κυβέρνηση και το ΥΥΠΟΜΕΔΙ θα προχωρήσουν απερίσπαστοι στην υλοποίηση των προτάσεών τους», προαναγγέλλοντας εξελίξεις αναφορικά με τη «ληστρική για το Δημόσιο σύμβαση του ΟΑΣΘ». Αναφέρεται, ακόμη, ότι ο Χρ. Σπίρτζης έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου «να ελέγξει, εάν πράγματι θα εξοφληθούν οι εργαζόμενοι και ότι τα χρήματα δεν θα αποδοθούν σε άλλες υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ». « Η αγωνία και ο αγώνας μας είναι να αντιμετωπίσουμε οριστικά το άγος του ΟΑΣΘ, υπέρ των πολιτών της Θεσσαλονίκης, με απόλυτη κατοχύρωση του δημοσίου και του κοινωνικού συμφέροντος» δήλωσε ο Χρ. Σπίρτζης, για να διαμηνύσει πως «αυτό που ζει η χώρα και η Θεσσαλονίκη είναι ένας εκβιασμός και μια ομηρεία, από μια ληστρική-μονοπωλιακή σύμβαση του ΟΑΣΘ, που συνήψε δεκαετίες πίσω το παλαιοκομματικό σύστημα εξουσίας. Μέχρι εδώ όμως. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και αυτός ο εκβιασμός. Πρέπει να πάρουν όλοι τις ευθύνες τους».

Στο μεταξύ, χθες, το πρωί και πριν παρέλθει το 24ωρο που είχαν δώσει στον Χρ. Σπίρτζη οι τοπικοί άρχοντες της Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι φορέων, έσπευσαν να καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για το θέμα του ΟΑΣΘ. Σε αυτή, μεταξύ άλλων, αναφέρουν πως «με δεδομένο το γεγονός ότι τόσο το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όσο και η Διοίκηση του ΟΑΣΘ γνώριζαν εδώ και πολύ καιρό τις οικονομικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους που απορρέουν από τη μεταξύ τους υπογραφείσα σύμβαση, εντούτοις επέδειξαν αδικαιολόγητη ολιγωρία και υπαίτια καθυστέρηση στην επίλυση των μεταξύ τους διαφορών με αποτέλεσμα η πόλη της Θεσσαλονίκης και οι πολίτες της να βιώνουν την απόλυτη έλλειψη δημόσιων συγκοινωνιών».

Να απεμπλακούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αλλά και το Ελληνικό Δημόσιο από μια ληστρική σύμβαση 60 χρόνων, ενός συγκοινωνιακού φορέα που παράγει κακής ποιότητες υπηρεσίες. Η δημοτική παράταξη Ανοιχτή Πόλη, με ανακοίνωσή της, τάσσεται υπέρ της δημιουργίας δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών και ασκεί κριτική στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για το ψήφισμα που πέρασε κατά πλειοψηφία στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο για τον ΟΑΣΘ. «Δυστυχώς το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, που διάλεξε να κάνει αμιγώς αντικυβερνητική πολιτική και να μην αγγίξει το θέμα του αμαρτωλού ΟΑΣΘ, κάνει φτηνή επικοινωνιακή πολιτική, που δεν βοηθάει στη λύση του προβλήματος και αφήνει για μια ακόμα φορά ομήρους της εκβιαστικής πολιτικής του κρατικοδίαιτου οργανισμού τους πολίτες της Θεσσαλονίκης» τονίζει η Ανοιχτή Πόλη.