Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Tα τελευταία λόγια της Ολονυχτίας

Μακριά από μένα φεύγεις, ώρα και το φτεροκόπημά σου με πληγώνει ακόμα […] Γωνιά δεν έχω η ζωή μου ν’ ακουμπήσει. Το καθετί που του δίνομαι, πλουταίνει και θα με σπαταλήσει. ...

Εμείς οι Νέοι Λουμπενίκοι

Oσο περνούν τα καλοκαίρια, βλέπεις: ένας παράξενος απόγονος του «σκυλάδικου» έχει επιβληθεί σε τεράστια μερίδα του κοινού γούστου. Οι λόγγοι και οι ραχούλες κάνουν «έκο», ενώ βαρβαρικά βιμπράτα...

Η φωνή

Καλοκαίρι του 1979 μετακόμισα οριστικά στην Αθήνα. Μην φανταστείτε, ελάχιστες αποσκευές, μυαλά πάνω απ’ το κεφάλι και καραβιές όνειρα γεμάτος. Το πρώτο βράδυ, στον πέμπτο όροφο μιας...

ΗΔΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΛΛΗΝ ΟΧΘΗ

Μια μέρα πριν από χρόνια το ακατοίκητο νεοκλασικό απέναντι στο σπίτι που έμενα τότε άρπαξε φωτιά. Κάποιοι περίοικοι ισχυρίστηκαν ότι διέκριναν μια ύποπτη σκιά να τριγυρνά παραπατώντας μ’ ένα κερί...

Μία συνάντηση

Καθαρτήριο Και βλέπω –ας το ξανάβλεπα!– ένα φως πάνω απ’ το πέλαγο να φτάνει γρήγορα τόσο που δεν το πιάνει κανενός πουλιού το πέταγμα. Κι όσο το βλέμμα πήρα, τον δάσκαλό...

Ο βαθμός μηδέν του βαθμού

Το ψηφιακό ολόγραμμα του πάλαι ποτέ ευανάγνωστου κόσμου μας  εξαπλώνεται, σαν φάντασμα, παντού γύρω μας, στερώντας μας την όποια υλική επαφή είχαμε μαζί του. Αναπόφευκτα, απομακρύνονται από...

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΩΡΙΣ

Εφόσον δεν πρόκειται για διαλογικό κείμενο, απαγορεύεται να συμπίπτει η παράγραφος με τα όρια μίας μόνον πρότασης ή και απλής περιόδου.   Δ. Ν. Μαρωνίτης, Εγχειρίδιο της ορθής γραφής ...

Το επίμετρο της Άμφισσας

1. Το φθινόπωρο του 2014, ο Δημήτρης Αρμάος είχε επαναφέρει για πολλοστή φορά την πρότασή του ν’ αρχίσουμε να εκδίδουμε μεταφρασμένη σε τερτσίνα κι ενδεκασύλλαβο και σχολιασμένη τη Θεία Κωμωδία....

Quid juris?

Ο εβραϊκής καταγωγής Μαϊμόν γεννήθηκε το 1753 στη Λιθουανία, η οποία εκείνη την εποχή ανήκε στο βασίλειο της Πολωνίας. Η μητρική του γλώσσα ήταν τα Γίντις και από μικρός αφοσιώθηκε στη μελέτη της Βίβλου, του Ταλμούδ, αλλά και της Καμπάλα.

Ο μελίρρυτος Ορφέας

Τον θάνατο του Δάφνη – σε μια ποιητική φόρμα που τείνει προς τη μουσική… Έτσι μετασχηματίζεται μετά τον διαχωρισμό η πρωταρχική σκηνή που έρχεται στο νου καθενός μας όταν μιλάμε για ποίηση-και-μουσική: η ιστορία του μελίρρυτου Ορφέα – και της Ευρυδίκης του, βέβαια. Πάνω σ’ αυτόν τον πρότυπο μετασχηματισμό, που λειτουργεί ως κάνναβος, θα αναπτύξω μια διαδοχή περαιτέρω μετασχηματισμών – και θα δούμε ποια θα είναι η έκβαση.

Performance και ξερό ψωμί

Πρόσφατα κυκλοφόρησε, απευθείας σε αγγλική μετάφραση (εννοώ: πριν καν κυκλοφορήσει στα ελληνικά) ένα βιβλίο με ποιήματα νεότατων Ελλήνων ποιητών εμπνευσμένα από την οικονομική κρίση ή με θέμα τους...

V-Effekt

Σ’ αυτό το σύντομο δοκίμιο θ’ αποπειραθούμε να περιγράψουμε την τεχνική υποκριτικής που χρησιμοποιήθηκε στο γερμανικό θέατρο για να θέσει τον θεατή σε απόσταση από τα επί σκηνής δρώμενα. Στόχος...

Έγκμοντ, 18 Μαΐου 1645

Κυρία, Έμεινα έκπληκτος μόλις έμαθα, από τις επιστολές του κυρίου de Pollot, ότι η Υψηλότητά σας είναι εδώ και καιρό ασθενής· καταριέμαι τη μοναξιά μου που δεν μου επέτρεψε να το μάθω νωρίτερα....

Το πιάνο και τα γαλλικά

Μοιραία, το σημερινό μας άρθρο θα πάρει χρώμα γαλλικό, αφού οι εξελίξεις στη Γαλλία συχνά έδειχναν τον δρόμο στους κοινωνικούς αγώνες και στα επαναστατικά άλματα – από το 1789 κιόλας. Να μην ξεχνάμε πως η πρώτη έφοδος στον ουρανό, βραχύβια και πνιγμένη στο αίμα των κομμουνάρων που τους θέρισαν τα μυδράλια στον τοίχο του Περ Λασέζ

Χάγη, 1 Ιουλίου 1643

Κύριε Ντεκάρτ, Καταλαβαίνω ότι δεν ενοχληθήκατε τόσο από την εκτίμηση που τρέφω για τις οδηγίες σας και την επιθυμία μου να επωφεληθώ απ’ αυτές όσο από την αχαριστία εκείνων που στερούν από τον...