Γιάννης Βογιατζής / «Αν είσαι απλός κι αληθινός, κερδίζεις το μεγάλο παιχνίδι της αληθινής τέχνης»
Για την Μάρθα Καραγιάννη που ήταν «λεβέντης άνθρωπος, όχι απλά λεβέντισσα, εντιμότατη και απλή, δοτική, μια γυναίκα μεσογειακή», τον φίλο του Κώστα Καζάκο που «έπαιζε την αλήθεια, ζούσε τους ρόλους τους», τη συμμαθήτρια του στο Εθνικό Θέατρο Ειρήνη Παπά, μίλησε στο Κόκκινο και την Χρυσούλα Παπαϊωάννου ο ηθοποιός Γιάννης Βογιατζής.
«Στη δουλειά μας μάθαμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο απλοί και αληθινοί. Τότε κερδίζεις το μεγάλο παιχνίδι της αληθινής τέχνης. Ο καλλιτέχνης πρέπει να βιώνει τους ρόλους του, να ζει τις καταστάσεις. Μόνο τότε μπορεί να τα αποδώσει στη σκηνή, στον κινηματογράφο, στο ραδιόφωνο. Η αλήθεια σώζει τον άνθρωπο», είπε.
Και θυμήθηκε όταν κατά τη διάρκεια των γερμανικών βομβαρδισμών είδε να καίγεται το Δημοτικό Θέατρο της Κέρκυρας, ιστορίες από τις εξετάσεις του στο Εθνικό Θέατρο κατά τη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου, με δάσκαλο τον Δημήτρη Ροντήρη και συμμαθητές τον Αλέκο Αλεξανδράκη και την Ειρήνη Παπά, τις συνεργασίες του με την Ρένα Βλαχοπούλου, της οποίας ήταν ο κινηματογραφικός «κλασικός αρραβωνιαστικός», την πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Βίκυς Μοσχολιού στην ταινία «Λόλα» του Ντίνου Δημόπουλου, στιγμές από την εποχή της Φίνος Φιλμ και των μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, γιατί αρνήθηκε το ρόλο του πατέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην ταινία «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια»-που τελικά έπαιξε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας-την παρέα με τον Αλέκο Σακελλάριο και τον Νίκο Τσιφόρο, αλλά και τις πρόσφατες συνεργασίες του στο θέατρο με τον Γιάννη Χουβαρδά, τον Δημήτρη Μαυρίκιο, τον Νίκο Καραθάνο και τον Μιχαήλ Μαρμαρινό.