Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
10.1°C14.3°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.2°C13.3°C
2 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.0°C12.1°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
12.5°C14.3°C
3 BF 80%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.7°C11.9°C
4 BF 82%
Συνεχίζει την προεκλογική εκστρατεία του ο Νίκος Μπελαβίλας με ουσιαστικές παρεμβάσεις / Με τον άερα της νίκης κατά του mall
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Συνεχίζει την προεκλογική εκστρατεία του ο Νίκος Μπελαβίλας με ουσιαστικές παρεμβάσεις / Με τον άερα της νίκης κατά του mall

Με δυναμικό τρόπο συνεχίζεται στον Πειραιά η προεκλογική εκστρατεία του Νίκου Μπελαβίλα και της παράταξης "Πειραιάς για Όλους", με την επιρροή να αυξάνεται μέρα με τη μέρα καθώς οι ουσιαστικές παρεμβάσεις για την πόλη πυκνώνουν. Την προηγούμενη Κυριακή, με μια κίνηση που προκάλεσε έκπληξη και συζήτηση στην πόλη, ανακοίνωσε τα πρώτα 21 ονόματα που θα ενταχθούν στα ψηφοδέλτια. Νέους και νέες της γενιάς της κρίσης, επιστήμονες, εργαζόμενοι, άνεργοι, φοιτητές, αθλητές, καλλιτέχνες, μετανάστες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, η γενιά του brain drain.

Μεγάλη νίκη η απόρριψη του mall

Η περασμένη εβδομάδα μάλιστα έκλεισε με μια μεγάλη νίκη για την πόλη έπειτα από σκληρή μάχη της παράταξης και του Ν. Μπελαβίλα. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) ενέκρινε τρεις από τις προαιρετικές - πρόσθετες παρεμβάσεις της COSCO στον Πειραιά, ενώ ενέκρινε, υπό προϋποθέσεις, και τις έντεκα υποχρεωτικές επενδύσεις της. Στις προαιρετικές επενδύσεις ήταν και το mall που οι Κινέζοι σχεδίαζαν να κατασκευάσουν στην προβλήτα της κρουαζιέρας.

Μια απόφαση που χαιρετίστηκε από τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά, ενώ με αυτή τη θέση τάχθηκε και ο δήμαρχος Γ. Μώραλης. "Συμφωνήσαμε απόλυτα και με τον απερχόμενο δήμαρχο και τους φορείς της πόλης ενάντια στο mall. Στην είσοδο της πόλης, στο λιμάνι θα καταλάβαινα να βάλουμε μια όπερα, όπως στο Αμβούργο, ή ένα ενυδρείο, όπως έβαλε η Βαρκελώνη και το βλέπουν 17.000.000 επισκέπτες. Να βάλεις ένα mall νομίζω ότι είναι ατυχής ιδέα" σχολίασε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα ο Ν. Μπελαβίλας.

Να προστατευτεί η εμπορική ζωή της πόλης

Επισήμανε μάλιστα ότι "καθώς περνάμε σε μια φάση εξατομικευμένου και ποιοτικού τουρισμού είναι ανάγκη να 'πουλήσουμε' ένα καλό προϊόν και να έχουμε ένα έσοδο από αυτό. Και καλό προϊόν είναι η παραδοσιακή αγορά του Πειραιά", είπε, ενώ υπογράμμισε πως πρέπει να προστατευτεί η εμπορική ζωή της πόλης. "Ξενοδοχείο να γίνει" συμπλήρωσε, προσθέτοντας όμως πως "δεν χρειαζόμαστε άλλον έναν ουρανοξύστη 55 μέτρων στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν μπορεί να μπαίνεις στο λιμάνι και, αντί να βλέπεις στο βάθος την όμορφη αυτή γραμμή του ορίζοντα με την Ακρόπολη να δεσπόζει, του Φιλοπάππου και τον Λυκαβηττό, να βλέπεις τέσσερις ουρανοξύστες".

Αν και ακόμη δεν έχει καταγραφεί επίσημη αντίδραση από την πλευρά της COSCO, η δυσαρέσκεια για αυτή την εξέλιξη είναι δεδομένη, ενώ δεν αποκλείεται η προσφυγή ακόμη και στη διαιτησία. Στη σπέκουλα για το εάν αυτή η εξέλιξη μπορεί να παγώσει και τις υπόλοιπες επενδύσεις, όπως ήδη διακινεί η Ν.Δ., η θέση του Ν. Μπελαβίλα είναι σαφής: "Θα απαιτήσουμε να προχωρήσουν οι επενδύσεις με απόλυτο σεβασμό σε ό,τι αφορά τις αρχαιότητες και τη νομιμότητα". Το ίδιο μήνυμα έστειλε και ο υπουργός Ναυτιλίας Φ. Κουβέλης.

Οι σκοπίμως "αδιάβαστοι" για τις καθυστερήσεις

Εσχάτως, στελέχη της παράταξης του Γ. Μώραλη, και συγκεκριμένα ο προερχόμενος από το ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης, επιχειρούν να προσάψουν μέσω της κριτικής στην κυβέρνηση στον Ν. Μπελαβίλα τις καθυστερήσεις στα έργα του τραμ και του μετρό και τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει στον Πειραιά.

"Διάβασε λιγάκι, Δημήτρη μου, τι έγινε με το μετρό. 'Στούκαρε' στη θάλασσα, όπως έχει συμβεί και αλλού. Δεν είναι σοβαρό θέμα να καθόμαστε να λέμε γιατί 'δεν περάσατε γρήγορα τον βυθό του Πειραιά'. Επικίνδυνο έργο, δύσκολο, χαιρόμαστε που πέρασε. Αυτή είναι η τεκμηριωμένη απάντηση σε ένα πυροτεχνηματάκι που έπεσε στον αέρα μάλλον για λόγους δημοσιότητας και όχι ουσίας" απάντησε ο Ν. Μπελαβίλας.

Όπως εξήγησε, υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες που επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα. "Το μετρό του Πειραιά βρήκε δύο φορές εμπόδια. Δυσκολεύτηκαν να περάσουν τον βράχο στα Μανιάτικα, δεν μπορούσαν να τελειώσουν τη στεγανολεκάνη μπροστά στον σταθμό του Πειραιά" εξήγησε. Μάλιστα, υπενθύμισε τις μεγάλες ευθύνες της δημαρχίας Χρ. Αγραπίδη, όταν, λόγω των λάθος επιλογών του ίδιου και του υπουργού που τις ενέκρινε, το μετρό σταμάτησε για πάντα στο Δημοτικό Θέατρο. "Η γραμμή 'κοιτάει' τον προφήτη Ηλία και δεν χωράει να στρίψει προς το Πασαλιμάνι" είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι "αυτό που μπορεί να επεκταθεί γρήγορα είναι η γραμμή του τραμ προς τα νοσοκομεία και το Κερατσίνι".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL