Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Περισσότερο πράσινο και προστασία του ρέματος Χαλανδρίου

Νέος πολεοδομικός σχεδιασμός - Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων με προσανατολισμό στην ανακύκλωση και αξιοποίηση χώρων για κοινωφελείς σκοπούς από τη δημοτική αρχή

Περισσότερες ζώνες πρασίνου μέσα στην πόλη, προστασία του ρέματος Χαλανδρίου, αξιοποίηση χώρων για κοινωφελείς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων, με προσανατολισμό στην ανάπτυξη της ανακύκλωσης περιλαμβάνονται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) του Χαλανδρίου, που εγκρίθηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής.

“Έχουν περάσει 30 χρόνια από την τελευταία αναθεώρηση του ΓΠΣ. Η φυσιογνωμία του Χαλανδρίου έχει αλλάξει, νέες χρήσεις γης έχουν αναπτυχθεί, το κέντρο της πόλης έχει επιβαρυνθεί λόγω της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης” σημείωσε ο Σίμος Ρούσσος, δήμαρχος της πόλης, κατά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, όπου τόνισε την ανάγκη αναθεώρησης του ΓΠΣ, προκειμένου η πόλη να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων της. Δεσμεύτηκε, παράλληλα, για απομάκρυνση των βιομηχανικών δραστηριοτήτων και των μαρμαράδικων.

Να σημειωθεί ότι το πρώτο ΓΠΣ για το Χαλάνδρι εγκρίθηκε το 1989 και η τελευταία αναθεώρησή του έγινε το 1993. Το 2007 έγινε σύμβαση με μελετητή για την νέα αναθεώρηση του ΓΠΣ και η μελέτη παραδόθηκε το 2014. Η σχετική έγκριση δόθηκε από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο Αθηνών τον Ιούλιο του 2018, αλλά η διοίκηση της Ρένας Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής δεν πρόλαβε την έγκριση της ΣΜΠΕ του ΓΠΣ. Ο δήμαρχος τόνισε μεταξύ άλλων ότι με την αναθεώρηση του ΓΠΣ η έκταση των 30 στρεμμάτων στο Νομισματοκοπείο, όπου για χρόνια βρισκόταν ο καταυλισμός των Ρομά, πλέον εντάσσεται στο σχέδιο πόλης. Παράλληλα, δίνοντας έμφαση στη χωροθέτηση εγκαταστάσεων για διαχείριση απορριμμάτων, ο Σίμος Ρούσσος τόνισε ότι “επί 30 χρόνια τα 100 οχήματα αποκομιδής απορριμμάτων και 300 εργαζόμενοι της υπηρεσίας καθαριότητας βρίσκονται παράνομα σε χώρο δίπλα σε αθλητικό χώρο”. Εξήγησε ότι με βάση την ΣΜΠΕ του ΓΠΣ ο Χώρος Ειδικών Υπηρεσιών 9 στον κόμβο της Αττικής Οδού και Ηρακλείτου που βρισκόταν εκτός σχεδίου πόλης, πλέον εντάσσεται. Έτσι ο χώρος θα καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες του συστήματος αποκομιδής απορριμμάτων του δήμου Χαλανδρίου για στάθμευση απορριμματοφόρων, καθαρισμό και συντήρηση του στόλου των οχημάτων και λοιπού εξοπλισμού, καθώς και την εγκατάσταση σταθμού μεταμόρφωσης, με βάση την πολεοδομική απόφαση του 2015.

Με προσανατολισμό την αναβάθμιση του πρασίνου και του φυσικού περιβάλλοντος εντός του αστικού ιστού, η ΣΜΠΕ για την αναθεώρηση του ΓΠΣ Χαλανδρίου δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της προστασίας του ρέματος Χαλανδρίου, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα. Άλλωστε, πρόκειται για “έναν από τους λιγοστούς χώρους φυσικού περιβάλλοντος που έχουν απομείνει στον δήμο”, που βρίσκεται σε “αρκετά καλή κατάσταση”, όπως αναφέρεται στο κείμενο της ΣΜΠΕ. Έτσι, προτείνεται η απομάκρυνση των παράνομων χρήσεων και των καταπατήσεων που έχουν εγκατασταθεί στην παραρρεμάτια περιοχή και συνετέλεσαν στη μείωση του κοινόχρηστου χώρου πρασίνου και την πρόκληση ρύπανσης. Επίσης, προτείνεται ο καθαρισμός της παραρεμάτιας περιοχής με τρόπο ώστε να μην καταστρέφονται τα νεαρά φυτά και η αυτοφυής βλάστηση.

Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνεται η συνεχής αύξηση του πρασίνου, η ενίσχυση της πυροπροστασίας. Ειδική αναφορά γίνεται για “εφαρμογή των όρων αμιγούς κατοικίας στη Β' ζώνη προστασίας του Ρέματος και γενικής κατοικίας με περιορισμούς όπου προβλέπεται, και την πλήρη απαγόρευση ασύμβατων χρήσεων στην Α' ζώνη προστασίας”. Σύμφωνα με την ΣΜΠΕ του ΓΠΣ προβλέπεται ότι στη ζώνη Α' “επιβάλλεται η διαμόρφωση των υφιστάμενων οδών πλην αυτών που εντάσσονται στο βασικό οδικό δίκτυο της περιοχής σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας ή πεζόδρομους εφαπτόμενους στις ρυμοτομικές γραμμές των Οικοδομικών Τετραγώνων, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των παραρεμάτιων ιδιοκτησιών”. Επίσης, προτείνονται ειδικές ρυθμίσεις για τη διαμόρφωση των οδών ή των πεζόδρομων (οι οδοί να μην έχουν ευθύγραμμη μορφή, το μέγιστο πλάτος οδοστρώματος να είναι 3,5μ., και το συνολικό πλάτος με τις εκατέρωθεν διαμορφώσεις, όπως παγκάκια, ζαρντινιέρες, κρήνες κ.λπ. να είναι 6μ.). Τέλος, πλησίον των οδών αυτών επιτρέπεται η κατασκευή μικρών χώρων στάθμευσης για οχήματα τροφοδοσίας και άμεσης βοήθειας.

Δείτε όλα τα σχόλια