Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μια παράσταση με τη ματιά ενός θερμού αναγνώστη

«Περηφάνεια και προκατάληψη» στο «Αλκυονίς»

Μια εκδοχή του κλασικού αριστουργήματος της Τζέιν Όστιν «Περηφάνια και προκατάληψη», «με οδηγό την ιστορική 'Αλκυονίδα', τη λογική και τον τρόπο του site specific και το προσωπικό φίλτρο του θερμού αναγνώστη», παρουσιάζεται από την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου στο θρυλικό σινεμά της οδού Ιουλιανού, που λειτουργεί ξανά ως θεατρική σκηνή.

«Η παράσταση προσπαθεί να πει την ιστορία μέσα από μια αγάπη για το ίδιο το βιβλίο» εξηγούσε κατά τη χθεσινή παρουσίαση η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη, που έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον ιστορικό χώρο. «Θέλησα σκηνοθετικά να σεβαστώ τον συγκεκριμένο, ιστορικό, ιδιαίτερο και πολύ όμορφο χώρο του παλιού κινηματογράφου της 'Αλκυονίδας', που με έναν τρόπο έχει τις δικές του επιταγές. Εκεί που κάποτε ήταν μια κινηματογραφική οθόνη, τώρα είναι σκηνή και έτσι θεώρησα ότι το μάτι του θεατή πρέπει να επικεντρωθεί εκεί. Με μια σταθερή και μόνιμη σκηνική εγκατάσταση που παραπέμπει αφαιρετικά σε αγγλική επαρχία, όπου μέσα της κατοικούν πέντε από τους κεντρικούς ήρωες του μυθιστορήματος».

Γραμμένο το 1797 από την 22χρονη Τζέιν Όστιν, το «Περηφάνια και προκατάληψη» θεωρείται το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας Βρετανίδας συγγραφέα, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά δεκαέξι χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής.

Μιλώντας για τη διασκευή, ο Άρης Ασπρούλης σημείωσε πως έγινε προσπάθεια «να υπάρξει μια καθαρή θεατρική ροή, εμβάθυνση στους χαρακτήρες, συνδυασμός χαρακτηριστικών ηρώων που λείπουν σε ήρωες που βρίσκονται στη σκηνή».

Η δραματολόγος Μαριλένα Παναγιωτοπούλου αναφέρθηκε στην Τζέιν Όστιν και την επαναστατική ζωή της και μίλησε για τον ρόλο που παίζει η στοργή στη ζωή του ανθρώπου «και κατά πόσο είμαστε διατεθειμένοι να τη θυσιάσουμε για να έχουμε άλλες απολαβές».

Μυθιστόρημα που αποτελεί μια σπουδή πάνω στη μοίρα της γυναίκας σε μια κοινωνία όπου ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί με ίσους όρους, ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες.

Άλλωστε, είναι γνωστό πως η ίδια η Όστιν αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.

Τον ρόλο της Ελίζαμπεθ Μπένετ, που μέσα από τα μάτια της ξαναβλέπουμε την ιστορία, υποδύεται η Ευγενία Δημητροπούλου. «Αγαπώ πάρα πολύ τις ιστορίες αγάπης και νιώθω πολύ μεγάλη χαρά που παρουσιάζουμε το 'Περηφάνια και προκατάληψη' στο θέατρο» σημείωσε. Ο Δημήτρης Μοθωναίος, που ερμηνεύει τον κ. Ντάρσι, μίλησε για την αγαστή συνεργασία μεταξύ των συντελεστών «σε μια ιστορία έρωτα με στοιχεία αυτοσαρκασμού».

Τον κ. Μπίνγκλεϊ υποδύεται ο Αγησίλαος Βουκελάτος, την Τζέιν Μπένετ, αδελφή της Ελίζαμπεθ, η Ελεάννα Καυκαλά και στον ρόλο του πατέρα ο Κώστας Φαλελάκης βρίσκεται σε έναν συνεχή διάλογο με την αποθανούσα γυναίκα του. Ο ηθοποιός έκανε λόγο για την καινούργια διασκευή ενός άπαιχτου σε ελληνική σκηνή έργου σε ένα ανακαινισμένο θέατρο, με ρίσκο ανάθεσης από τις θεατρικές σκηνές. «Παίζω τον πατέρα που διαρκώς υποκινείται, και κινείται, και χειραγωγείται, και απολογείται, και χαίρεται, και λυπάται, και θυμώνει με την αποθανούσα γυναίκα του, γιατί οι μεγάλοι έρωτες και αγάπες δεν πεθαίνουν» κατέληξε.

Μάνια Ζούση

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

«Ο Μητσοτάκης απογείωσε την οικονομία». Σοβαρά τώρα;

Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2020 δείχνουν ύφεση 0,6%. Τα συστημικά ΜΜΕ εξαφάνισαν, φυσικά, την ύφεση. Και ο Σταϊκούρας δήλωσε αισιόδοξος για την υφεσιακή επίδραση του λοκντάουν. Μόνο που το πρώτο τρίμηνο του 2020 ελάχιστα έχουν να κάνουν με το λοκντάουν, που εφαρμόστηκε μόλις το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις