Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.2°C20.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.2°C17.7°C
1 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.8°C16.6°C
3 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.0°C18.0°C
2 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.9°C15.9°C
0 BF 55%
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: / Μόνιμη ευαισθησία και αγωνία για τη νέα γενιά και την εφηβεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: / Μόνιμη ευαισθησία και αγωνία για τη νέα γενιά και την εφηβεία

Διατηρώντας μια μόνιμη ευαισθησία αλλά και αγωνία για τη νέα γενιά, την εφηβεία, τις οικογενειακές σχέσεις που βιώνουν, αλλά και την ψυχική υγεία, την κοινωνία και τις συμπεριφορές, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επιλέγει να σκηνοθετήσει, μετά το «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα», το έργο του Φλοριάν Ζελέρ «Ο γιος», που κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

«Πρόκειται για ένα έργο που με ακουμπά και με συγκινεί βαθύτατα, καθώς οι νέοι όχι απλώς είναι το μέλλον, αλλά αυτό που με απασχολεί κυρίως είναι με τι εφόδια αλλά και με τι τραύματα μπαίνουν στη ζωή».

Ο γνωστός σκηνοθέτης, έχοντας ήδη ολοκληρώσει τον κύκλο της θητείας του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, ακούγεται ήρεμος. «Είχα ένα καλλιτεχνικό σπίτι να επιστρέψω, δεν έζησα μια μελαγχολική επώδυνη αργία. Ξεκίνησα κατευθείαν πρόβες για την επανάληψη του «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», που μου έδωσε μια νέα ενέργεια, και του «Γιου», στα βαθιά νερά του οποίου κολύμπησα αναζητώντας».

Στο έργο του Ζελέρ ο 17χρονος Νικολά περνάει μια δύσκολη φάση ύστερα από τον χωρισμό των γονιών του. Είναι αδιάφορος, έχει παρατήσει το σχολείο, λέει ψέματα. Η μητέρα του έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά κι ο Νικολά σκέφτεται πως θα ήταν καλύτερα να πάει να μείνει με τον πατέρα του, που ζει με την καινούργια του σύντροφο και το μωρό τους.

«Ο Νικολά αδυνατεί να τα βγάλει πέρα με τις ψυχικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει, κάτι που βαίνει εις βάρος του» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Αλλά, παρ’ όλες τις προσπάθειες του πατέρα, ανάμεικτες με τις ενοχές του, ο οποίος θέλει να βοηθήσει με κάθε τρόπο το γιο του, και παρ’ όλες τις ελπίδες που γεννάει η καινούρια αυτή αρχή, το πείραμα δεν πετυχαίνει. Έτσι πέφτει στο κενό και η προοπτική της ψυχιατρικής βοήθειας.

Τραγικό πρόσωπο ο πατέρας

«Αν υπάρχει ένα τραγικό πρόσωπο, θα έλεγα ότι αυτό δεν είναι ο γιος, αλλά ο πατέρας. Που θέλει και προσπαθεί για το καλό του παιδιού του, αλλά τελικά βγαίνουν στην επιφάνεια οι δικές του ανάγκες και τα εγώ. Δεν ακούει τον άλλον και δεν προσπαθεί να καταλάβει τι συμβαίνει στον δικό του ψυχικό κόσμο. Που δεν φταίει για τη συμπεριφορά του μόνο η εφηβεία του, αλλά και η ψυχική του ασθένεια, που τον γεμίζει φόβο».

Έτσι ο έφηβος γιος, με όση φροντίδα κι αν περιβάλλεται, παραμένει ένας άγνωστος, ένα άλυτο αίνιγμα, και η αγάπη δεν μπορεί να κάνει το θαύμα της.

Το έργο του Ζελέρ του οποίου οι “Times” χαρακτήρισαν τον «πιο συναρπαστικό θεατρικό συγγραφέα της εποχής μας», θα παίζεται έως και τις 12 Απριλίου σε μετάφραση Κοραλίας Σωτηριάδου αποτελεί το τρίτο μέρος μιας άτυπης τριλογίας, μαζί με τον “Πατέρα” και τη “Μητέρα” που έχουν προηγηθεί.

Ρωτώντας τον πόσο ήσυχος είναι με τη συνείδησή του κι αν έκανε όλα όσα ήθελε ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, αν αδίκησε κάποιους ή αν ήθελε να πετύχει κάτι ακόμα που δεν πρόλαβε, ο Β. Θεοδωρόπουλος απαντά:

«Ήταν μια πολύ σπουδαία διαδρομή, ακόμα και σε ένα ηλικιακό και προσωπικό επίπεδο. Κουβαλώντας μια εμπειρία και μια θεατρική γνώση από το μικρό - μεγάλο σχολείο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μπόρεσα κάτω από δύσκολες συνθήκες να αναδείξω σε αυτό το ταξίδι αυτά που ήθελα να κάνω, αλλά και αυτά που ανακάλυψα στη διαδρομή ότι θέλω να κάνω.

Δουλεύοντας κάποια πράγματα σου δημιουργούνται πάντα νέες ιδέες κι ανάγκες, καταλαβαίνοντας ότι δεν αρκεί να κάνεις ένα φεστιβάλ που να έχει καλές παραστάσεις, πράγμα ζητούμενο, αλλά πώς αυτές να συνδέονται με την κοινωνία, με την εκπαίδευση, με την παιδεία. Απολαμβάνω αυτό που έζησα».

Μάνια Ζούση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL