Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.2°C23.5°C
2 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
20 °C
16.6°C22.9°C
2 BF 45%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C21.5°C
2 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.1°C
1 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
0 BF 59%
"Η νέα ζωή" του Ρομέο Καστελούτσι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Η νέα ζωή" του Ρομέο Καστελούτσι

Θιασώτης της αρχής ότι η ζωή προϋπάρχει και η τέχνη ακολουθεί, παραμένοντας η απόλυτη και μοναδική πηγή έμπνευσης, ο Ιταλός σκηνοθέτης Ρομέο Καστελούτσι, αγαπημένος του Φεστιβάλ Αθηνών αλλά και του ελληνικού κοινού, επιστρέφει και φέτος στα γνώριμα λημέρια της Πειραιώς 260, παρουσιάζοντας από το Σάββατο 6 Ιουλίου τη νέα του παραγωγή «Η νέα ζωή».

Εμμένοντας στο ότι οι αναφορές του στην Ιστορία της Τέχνης και τη Φιλοσοφία δεν έχουν τη δύναμη της αληθινής ζωής, ο δημοφιλής Ιταλός συνεχίζει να καταθέτει την ιδιωματική σκηνική του ανάγνωση στους μυθικούς ήρωες της λογοτεχνίας και της θρησκείας.

Η νέα του δημιουργία, που πρωτοπαρουσιάστηκε στον παλιό εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων της Σιτροέν στις Βρυξέλλες, αντλεί έμπνευση από τη φιλοσοφική πραγματεία του Ερνστ Μπλοχ «Το πνεύμα της ουτοπίας».

Υποστηρίζοντας πως το θέατρο θέλει ριζοσπαστικό τρόπο και περιπέτεια, ο Ρομέο Καστελούτσι αφηγείται αυτή τη φορά την ιστορία πέντε ανδρών, που τους ερμηνεύουν ερασιτέχνες ηθοποιοί αφρικανικής καταγωγής, οι οποίοι συναντιούνται σ’ ένα μεγάλο, σκονισμένο πάρκινγκ. Πρόκειται για πέντε αδέρφια που σκοπεύουν να ξεκινήσουν από κοινού ένα ταξίδι προς μια καλύτερη ζωή. Νιώθουν αποκομμένοι από τον κόσμο, τις δουλειές τους, την πολιτική και την τέχνη. Δεν πιστεύουν πλέον στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Η πραγματικότητα φαντάζει φτωχή και αδιάφορη. Δεν υπάρχει περιθώριο να ανακαλυφθεί εκ νέου μια Εδέμ. Eξεγείρονται απέναντι στη δικτατορία των συνηθειών, τον κορεσμό των εμπειριών, την ασφυξία και την απώλεια των αισθήσεων. Αντιπαθούν τους καλλιτέχνες γιατί μιλούν ακατάπαυστα αντί να πράττουν. Κι αναρωτιούνται τι πρέπει να γίνει. Τότε προτείνουν την «τέχνη του ζην» αντί το «ζην με τέχνη».

Είναι η στιγμή που φαίνεται πως κάτι αλλάζει και η αίσθηση ότι κάτι νέο γεννιέται. Τα πέντε αδέρφια «στέκονται ακίνητα και αφουγκράζονται τη βιολογική πορεία των πραγμάτων αντί να στέκονται σε ουρές για να δουν εκθέσεις τέχνης. Και καταφεύγουν σε ό,τι υλικό έχουν εύκαιρο: στο εδώ και τώρα, στο πάρκινγκ με τα αμάξια και τη σκόνη. Τα σιωπηλά, ακίνητα αυτοκίνητα είναι ο σπόρος της υπόσχεσης για το μέλλον που τα αδέλφια, ως προφήτες μια νέας ζωής, καλούνται να φυτέψουν», όπως υποστηρίζει ο Καστελούτσι.

Δημιουργός ενός θεάτρου βασισμένου στη σύνθεση των τεχνών, ο πρωτοπόρος Ιταλός κατασκευάζει εικόνες μεγαλειώδεις, αινιγματικές, βίαιες και εκρηκτικές, που η κάθε μια μπορεί να αποτελέσει από μόνη της μια αυτόνομη ιστορία αλλά και ένα έργο τέχνης. Ο ίδιος, με ασίγαστη περιέργεια για τον κόσμο και τα φαινόμενα που τον περιβάλλουν, συνεχίζει όπως λέει να εντυπωσιάζεται και να εμπνέεται ακόμα από τα πρόσωπα, τις λέξεις, τις συμπεριφορές και τις χειρονομίες. "Η τέχνη είναι μια εμπειρία", υποστηρίζει, "ένας σκοτεινός καθρέφτης που αντανακλά τον θεατή. Και το θέατρο είναι η πιο επικίνδυνη τέχνη γιατί βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μοιάζει πολύ στην αληθινή ζωή".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL