Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.2°C
3 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
17 °C
13.6°C19.4°C
2 BF 78%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.4°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.7°C24.8°C
6 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 82%
Πέθανε ο εικαστικός Άλκης Πιερράκος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πέθανε ο εικαστικός Άλκης Πιερράκος

Ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες εικαστικούς που δεν σταμάτησε να δημιουργεί έως το τέλος, παρών στα εγκαίνια των εκθέσεών του, ακόμα και πάνω στο αναπηρικό καροτσάκι του, ο Άλκης Πιερράκος, πέθανε στα 97 του χρόνια το βράδυ της Τετάρτης στη Ναύπακτο, λίγη ώρα μετά την άφιξη του από το Παρίσι όπου ζούσε μόνιμα. Θα κηδευτεί αύριο στις δυο το μεσημέρι, στον Οξύλιθο της Κύμης Ευβοίας.

Γιος διπλωμάτη, γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, συνήθιζε να αυτοχαρακτηρίζεται «κακομαθημένος αστός, που με τα χρόνια και τις εμπειρίες, στα χρόνια του Εμφυλίου και στη μεταπολίτευση, η καρδιά του πήγε αριστερά». Δεν ήταν λίγες οι φορές που εξηγούσε πως μετά τον πόλεμο αναγκάστηκε να ενταχθεί και εικαστικά "στον κόσμο της τραγωδίας".

Λόγω των συχνών μετακινήσεων του πατέρα του πέρασε τα πρώτα εφηβικά του χρόνια στη Γιουγκοσλαβία και ύστερα από μια επταετία σπουδών στην Ιταλία, την Ελβετία, τη Γερμανία και την Αγγλία εγκαταστάθηκε στο Παρίσι.

Κατά την περίοδο των σπουδών του γνωρίστηκε με σημαντικούς διανοούμενους, καλλιτέχνες και συλλέκτες, ενώ ασχολήθηκε περιστασιακά και με τη σκηνογραφία.

Εξέθεσε έργα του από το 1951 σε ομαδικές και στη συνέχεια σε ατομικές εκθέσεις ανά τον κόσμο, ενώ συνέχιζε να εργάζεται άοκνα και με μοναδική πνευματική οξύτητα έως το τέλος.

Στην Ελλάδα ξεκίνησε να εκθέτει έργα του από το 1964. Αρχικά ήταν εμφανής η επιρροή του από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τις ακουαρέλες του Kαντίνσκι. Έλεγε συχνά πως “Η πρωτοπορία επιτυγχάνεται στη μοναξιά, στην εσωστρέφεια που επιβάλλει η παρατήρηση του κόσμου».

Ωστόσο πέρα από την αφηρημένη τέχνη και τον πειραματισμό, υπήρξε και «παραδοσιακός» στη ζωγραφική του πινέλου , συνηθίζοντας να λέει πως «Δεν υπάρχει ζωγραφική χωρίς το πινέλο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL