Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Όταν η γλώσσα μεταφέρεται...

Έργο της Βιργινίας Αξιώτη

ΟΠΤΙΚΕΣ

Της Λήδας Καζαντζάκη

Ήταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ο γεννημένος στη Νέα Υόρκη καινοτόμος εκφραστής της 7ης τέχνης που τόλμησε να ανατρέψει τα καθιερωμένα, αμερικανικά πρότυπα του κινηματογράφου. Με ταινίες που βασίστηκαν σε μυθοπλασίες διαφορετικών δειγμάτων της τέχνης του λόγου, ανέδειξε με θραύσματα, εφέ και αυτούσιους μεταφερμένους διαλόγους τη βία των συμμοριών νεαρών και ενός αναχρονιστικού σωφρονιστικού, παβλοφικού συστήματος των φυλακών και των κατεστημένων οικογενειακών σχέσεων, των Μεγάλων Πολέμων αλλά και της απατηλής υπεροψίας της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι ταινίες του πρόβαλλαν από τη δεκαετία του '70 στη μεγάλη οθόνη ζητήματα για τα αδιέξοδα του καπιταλισμού και της κρατικής καταστολής, της ρομποτικής τεχνολογίας που κατακλύζει σήμερα τον χώρο της εργασίας.

Είναι ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ που ενέπνευσαν τις τρεις νέες γυναίκες εικαστικούς για να πλάσουν τα έργα που εκτίθενται μέσα στο πλαίσιο του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου 2019, στον Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart», στην Κοραή.


Εικόνες από το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του 1971 που έχει φτιάξει με λάδι η Βιργινία Αξιώτη. Μεταπλάθει με ορμητικές, διάφανες και πηχτές, εξπρεσιονιστικές πινελιές τα παραμορφωμένα προσωπεία της «Νέας Αντικειμενικότητας» και του «Νταντά» της Χάναχ Χεχ, ως κλόουν, Πινόκιο ή φιλήδονους δανδήδες, τα αρρωστημένα μέσα στα καταπιεσμένα πάθη τους πρόσωπα των εκφραστών της φασιστικής εξουσίας και τα κερματισμένα ή μεταμορφωμένα σε κούκλες - φετίχ κορμιά που ορέγονται. Εγκαταστάσεις της Κατερίνας Χριστοπούλου, στημένες σύμφωνα με τη «Λάμψη» του 1980 που παρουσιάζουν ανάμεσα στα ready made απορρίμματα της καταναλωτικής κοινωνίας και των σπασμένων, διαπροσωπικών σχέσεών της, τις φθαρμένες πολυθρόνες, συρτάρια γεμάτα με σπασμένες κούκλες, τα γραμμένα με κάρβουνο ίχνη της σπασμένης ανθρώπινης ύπαρξης. Ξυλογραφίες και ζωγραφικές συνθέσεις της Ανδριάνας Κώτση, που δείχνουν με τον πιο κατάδηλο σουρεαλιστικό τρόπο, όπως οι υδροκέφαλοι εξωγήινοι της «2001: Οδύσσειας του Διαστήματος» τα ασπόνδυλα, σαν μαλάκια γραμμένα και αποσπασμένα από την οποιανδήποτε ανθρώπινη μορφή συναισθηματικής νοημοσύνης, «αστρικά παιδιά», τέρατα της εξωγήινης νοημοσύνης. Τρεις γυναίκες δημιουργοί που καταφέρνουν να μεταφέρουν με την εικαστική τους γλώσσα τις ιδέες και τη γλώσσα ενός ριζοσπάστη κινηματογραφιστή για την αλήθεια ενός απειλούμενου όσο ποτέ κόσμου από τη μεροληψία ενός νέου, όσο ποτέ ψυχρού και άτεγκτου πολέμου.

Info: «Εικαστικό Τρίπτυχο», Μια συνομιλία της ζωγραφικής με τον κινηματογράφο, αφιέρωμα στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ από τις Βιργινία Αξιώτη, Ανδριάνα Κώτση, Κατερίνα Χριστοπούλου

Επιμ.: Γιάννης Ψυχοπαίδης ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Κοραή 4, Αθήνα

Διάρκεια έκθεσης: 8-24 Οκτωβρίου 2019

Ώρες λειτουργίας: 10 π.μ. - 8 μ.μ.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Στουρνάρας μαινόμενος

Ο κεντρικός μας τραπεζίτης Γ. Στουρνάρας βγήκε χθες στο πρακτορείο Bloomberg και είπε ότι χρειάζονται συντονισμένα μέτρα δημοσιονομικής τόνωσης των οικονομιών, διότι αλλιώς η Ευρώπη θα βρεθεί ξανά αντιμέτωπη με μια σοβαρή κρίση χρέους.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις