Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ισπανία: Αριστερό φρένο στη διαφήμιση και στον εθισμό στο τζόγο on line – Μόνο μεταμεσονύκτιες διαφημίσεις στοιχημάτων

Ο υπουργός Κατανάλωσης Αλμπέρτο Γκαρθόν προτείνει τη δραστική μείωση των ωραρίων διαφήμισης του τζόγου on line, σε μια βιομηχανία με τζίρο 17,32 δισ., για να προστατεύσει τους ανήλικους και τους πολίτες από τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια.

Του Αργύρη Παναγόπουλου

Ο υπουργός Κατανάλωσης και συντονιστής της Ενωμένης Αριστεράς Αλμπέρτο Γκαρθόν θα καταθέσει διάταγμα για να φρενάρει τη διαφήμιση του ηλεκτρονικού τζόγου και των στοιχημάτων σε μια τεράστια βιομηχανία που κινεί κάθε έτος περισσότερα από 17 δισ. ευρώ, με τα στοιχήματα για αθλητικές εκδηλώσεις να φθάνουν στο 40% του συνολικού τζίρου. Σύμφωνα με την Αρχή ελέγχου των τυχερών παιχνιδιών ο συνολικός τζίρος του τομέα στα στοιχήματα on line έφθασε στα 17,32 δισ. ευρώ το 2019, με τα αθλητικά στοιχήματα on line να αποτελούν το εν  τρίτο του τζίρου, φθάνοντας στα 6,96 δισ. ευρω, ενώ ο συνολικός τζίρος σε στοιχήματα και τυχερά παιχνίδια ξεπέρασε τα 46 δισ. ευρώ, υπερδιπλάσιο ποσό από τις δαπάνες των ισπανικών νοικοκυριών για να πληρώσουν τους λογαριασμούς στο ρεύμα και το αέριο. Κατά μέσο ο κάθε Ισπανός δαπάνησε 384 ευρώ σε στοιχήματα και τυχερά παιχνίδια το 2017 και η κάθε Ισπανίδα 134 ευρώ για το ίδιο διάστημα.

Το διάταγμα που θα καταθέσει ο Γκαρθόν θα προβλέπει μεταξύ άλλων ότι η διαφήμιση για στοιχήματα on line σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς θα μεταδίδεται από τις 01.00 το πρωί έως τις 05.00 το πρωί, περιορίζοντας σημαντικά όχι μόνο τις ώρες, αλλά και την πρόσβαση της τεράστια πλειοψηφίας του κοινού σε διαφημιστικά μηνύματα υπέρ του τζόγου on line. Οι διαφημίσεις στον τομέα του τζόγου on line έφθασαν τα 124 εκατ. το πρώτο 9μηνο του 2019, ενώ είχαν διαμορφωθεί στα 179 εκατ. το 2018 και στα 103 εκατ. το 2017.

Ο υπουργός της Αριστεράς ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη θα ξεκινήσει το διάλογο με τους παράγοντες του τομέα, καθιστώντας σαφές ότι ο νέος νόμος θα αφορά και τις δημόσιες εταιρείες στοιχημάτων, τους κολοσσούς Loterias del Estado και Once. Στόχος του Γκαρθόν είναι να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές επιπτώσεις των στοιχημάτων και ο εθισμός στα τυχερά παιχνίδια, να προστατεύσει τους ανήλικους και να περιορίσει τον κίνδυνο να μετατραπούν τα ηλεκτρονικά στοιχήματα και ο ηλεκτρονικός τζόγος σε «πρόβλημα της δημόσιας υγείας». Η κυβέρνηση των σοσιαλιστών και της Αριστεράς δεν έχει κρύψει την αντίληψη της ότι θα  πρέπει να εξισωθεί η διαφήμιση των τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων με αυτή για τα προϊόντα καπνού, γεγονός που σημαίνει ότι η νέα κυβέρνηση  στοχεύει να ξεκινήσει έναν πραγματικό πόλεμο με μια τεράστια και ελάχιστα διαφανή βιομηχανία.

Από το υπουργείο Καταναλωτή έγινε γνωστό ότι στο νέο νόμο δεν θα προβλέπονται αλλαγές στα ωράρια λειτουργείας των γραφείων στοιχημάτων, περιορισμοί στη διαφήμιση τους από προσωπικότητες του showbiz ή ακόμη και περιορισμοί στη διαφήμιση των εταιρειών στοιχημάτων διαμέσου συμβολαίων με διάφορες ομάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής ελέγχου του χρηματιστηρίου της Μαδρίτης CNMV υπάρχουν εταιρείες στοιχημάτων που έχουν φθάσει να προβάλλονται ακόμη και από 7 ομάδες την ίδια στιγμή στην Α’ Κατηγορία του Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Η Αρχή ελέγχου του χρηματιστηρίου προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα πρέπει να απαγορευτεί η διαφήμιση χρηματοοικονομικών προϊόντων, όπως κρυπτονομισμάτων, χρεογράφων - ομολόγων, κλπ., από τις ομάδες ποδοσφαίρου.

Πηγές του υπουργείου Καταναλωτή διευκρίνισαν ότι προς το παρόν δεν προβλέπονται περιορισμοί στη διαφήμιση των στοιχημάτων και των τυχερών παιχνιδιών στους ιστοτόπους εφημερίδων ή σε άλλες σελίδες web. Δημοσκόπηση της Facua έδειξε ότι το 87% των καταναλωτών είναι υπέρ της πλήρους απαγόρευσης της διαφήμισης των ηλεκτρονικών καζίνο και των τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Εθελοντική γενναιοδωρία και κοινωνική λεηλασία

Η ιδέα να δώσουν οι βουλευτές το 50% του μισθού τους για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού είναι μια σωστή ιδέα. Είναι επίσης μια ιδέα «εμπορική», που θα πουλήσει πολύ. Αυτό το ήξερε, φυσικά, ο Κ. Μητσοτάκης όταν την κατέθεσε. Αλλά ο πρωθυπουργός δεν είχε την πολιτική βούληση να την επιβάλει.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις