Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.2°C20.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.2°C17.7°C
1 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.8°C16.6°C
3 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.0°C18.0°C
2 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.9°C15.9°C
0 BF 55%
Συρρικνώνουν τον ΕΟΤ αναθέτοντας το έργο του σε ιδιώτες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Συρρικνώνουν τον ΕΟΤ αναθέτοντας το έργο του σε ιδιώτες

Στην... αντικατάσταση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού με την ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece μέσω απευθείας ανάθεσης ύψους 32 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της χώρας προχώρησε, εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση προκαλώντας θυελλώδεις αντιδράσεις!

«Ράπισμα» του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΕΟΤ προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και τη Διοίκηση του Οργανισμού «καθώς αγνόησαν ότι ο νόμος είναι αυτός που προσδιορίζει τις αρμοδιότητες των κρατικών φορέων και ότι επομένως, όπως δεν μπορεί κανείς να δώσει σε ιδιώτες, για παράδειγμα, το έργο του ΕΟΔΥ (που είναι και επίκαιρο), άλλο τόσο δεν μπορεί να δώσει το έργο άλλων κρατικών φορέων και συγκεκριμένα του ΕΟΤ (έργο επίσης επίκαιρο) μπροστά στις επικρατούσες δυσμενής συνθήκες για τον τουρισμό λόγω της πανδημίας σε μια ιδιωτική εταιρεία η οποία προσπαθεί να αντικαταστήσει τον ρόλο ενός κρατικού φορέα».

Χτυπούν δε το καμπανάκι ότι θα πρόκειται για μια εταιρεία «που θα αμείβεται από τον ΕΟΤ, αλλά που δεν θα ελέγχεται από αυτόν, ούτε ως προς τις αναθέσεις έργων ούτε ως προς το αποτέλεσμα της δουλειάς του».

Παραιτήσεις από το Δ.Σ. του ΕΟΤ

Τις παραιτήσεις τεσσάρων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΤ, που διορίστηκαν από την κυβέρνηση της Ν.Δ., ζήτησε ο Χάρης Θεοχάρης καθώς, όπως αναφέρουν στην «Α» πηγές του υπουργείου Τουρισμού, «η συνεργασία με την Marketing Greece αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή».

Υπό αυτό το πρίσμα, απόψε στις 8 μ.μ., ο πρωθυπουργός θα μιλήσει στην κυβερνητική τελετή (Cine Αίγλη) για την παρουσίαση της καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού για το 2020. Τον κυβερνητικό σχεδιασμό θα εξειδικεύσει ο επικεφαλής Δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην Προεδρία της Κυβέρνησης Στιβ Βρανάκης, ενώ ο υπουργός Τουρισμού θα προλογίσει την εκδήλωση.

«Από το κακό στο χειρότερο. Ο πρωθυπουργός θα ‘παρουσιάσει’ την καμπάνια της χώρας για το 2020! Δεν ξέρουμε αν γνωρίζει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και τους συμβούλους του ότι ο μόνος αρμόδιος φορέας για την τουριστική προβολή της χώρας στο εξωτερικό είναι ο ΕΟΤ» σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, που εκφράζουν τον φόβο «ότι το επόμενο βήμα θα είναι η μεγαλύτερη συρρίκνωση του ΕΟΤ προς όφελος της Marketing Greece, κάτι που άλλωστε η ηγεσία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων επιδιώκει διαχρονικά».

Καταγγέλλουν δε ότι «ο κ. Βρανάκης και η ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece, που εξασφάλισε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την απευθείας ανάθεση έργων από τον ΕΟΤ, χωρίς όρους και περιορισμούς ποσών, που θέτουν ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού, θα δώσουν στη δημοσιότητα και θα αναλύσουν τη νέα καμπάνια της χώρας... υποκαθιστώντας τον ρόλο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού».

Ο Σύλλογος Εργαζομένων θέτει, μεταξύ άλλων, τα ερωτήματα: «Τι κάνει η ηγεσία του ΕΟΤ; Δεν ενοχλείται από τον διακοσμητικό ρόλο που της επιφύλαξαν, ώστε να έχει τη γενναιότητα να παραιτηθεί, για να καταλάβει πλέον ο ελληνικός λαός ότι ακόμη και το μάρκετινγκ της χώρας, στην πιο δύσκολη στιγμή της ως τουριστικού προορισμού, εκφυλίστηκε σε μια ιστορία για... κολλητούς;».

Σύμφωνα δε με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Εστία», τα μέλη που τελούν υπό παραίτηση «επιπροσθέτως διαφώνησαν με την έγκριση δαπάνης ύψους 120.000 ευρώ για την εξαιρετική πλατφόρμα Greece for Home που ετοίμασε ο διεθνούς φήμης τεχνοκράτης και ειδικός σύμβουλος της κυβερνήσεως Στιβ Βρανάκης, καθώς είχε λεχθεί αρχικώς ήταν ότι το Greece for home σχεδιάσθηκε δωρεάν».

Επίθεση Θεοχάρη στον... ΣΥΡΙΖΑ!

«Με λύπη μου διαπιστώνω τη μικροψυχία με την οποίαν η αξιωματική αντιπολίτευση αντιμετωπίζει το μεγάλο αυτό στοίχημα της χώρας μας» ήταν ωστόσο η προκλητική αποστροφή (Real FM) του κ. Θεοχάρη στον απόηχο της κριτικής για τα αλλεπάλληλα πολιτικά σφάλματά του!

Δεν δίστασε δε να ισχυριστεί ότι «αυτό που φαίνεται πως φοβάται ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μήπως τελικά πετύχει φέτος το στοίχημα του τουρισμού, μήπως καταφέρουμε να ανοίξουμε και βρουν δουλειά οι εργαζόμενοι του κλάδου. Υπάρχει στείρα κριτική, χωρίς συγκεκριμένες προτάσεις και ατζέντα»...

Οι σφοδρές αντιδράσεις, ωστόσο, κυβερνήσεων και ΜΜΕ σειράς χωρών (Ιταλίας, Γαλλίας, ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου, Λουξεμβούργου), που δεν περιλαμβάνονταν -ως στιγματισμένες από τον κορωνοϊό- στη λίστα του υπουργείου Τουρισμού με τα 29 κράτη, προκάλεσαν την πρωθυπουργική οργή.

Χθες ο υπουργός από το βήμα της Βουλής επιχείρησε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα λέγοντας ότι «η λίστα της EASA θα είναι ο μπούσουλας που μας οδηγεί όχι σε απαγορεύσεις, και εκεί είχε γίνει μια παρεξήγηση, αλλά για ένα αυστηρότερο ή ένα λιγότερο αυστηρό πρωτόκολλο». Αρκέστηκε δε να εγγυηθεί «ότι δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση στην ασφάλεια διότι υπάρχει ένα πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο» κι ενώ ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής Κώστας Λούλης έχει δηλώσει ότι δεν θα κάνει διακοπές σε ξενοδοχείο ώστε να αποφύγει τις ουρές στον μπουφέ λόγω του κινδύνου κορωνοϊού!

Ο ΣΥΡΙΖΑ στηλιτεύει τις μεθοδεύσεις: Η κυβέρνηση σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες

«Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού Χ. Θεοχάρης σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ» υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η Κουμουνδούρου τονίζει δε ότι «οι μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece». Καταλήγει δε ότι «είναι προφανές πως οι άνθρωποι του τουρισμού δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τη φιέστα που ετοιμάζει αύριο (σ.σ.: απόψε) ο κ. Μητσοτάκης».

Επιπλέον η τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου στηλιτεύει το γεγονός ότι ο κ. Θεοχάρης «αντί να ασχολείται με το πώς θα σώσει τον ελληνικό τουρισμό, ασχολείται με το πώς θα θησαυρίσει μια και μόνο ιδιωτική εταιρεία».

Υπενθυμίζεται ότι ερώτηση για την απευθείας ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας στη Marketing Greece είχαν καταθέσει 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δίνοντας έμφαση στη «καταστρατήγηση των όρων διαφάνειας και της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL