Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.1°C24.7°C
2 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
18.6°C23.8°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C23.2°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.9°C22.4°C
2 BF 52%
Μετεξεταστέα η Ν.Δ.
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μετεξεταστέα η Ν.Δ.

Σε διευκρινίσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής και τις αλλαγές στο Λύκειο προχώρησε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, σε μια προσπάθεια να καμφθούν οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της τελικής πρότασης για το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί την επόμενη σχολική χρονιά 2019 - 2020.

Οι ενστάσεις προέρχονται κυρίως από την ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ) που μιλά για “φροντιστηριοποίηση” της Γ' Τάξης του Λυκείου, ενώ θέτει ζήτημα διαβλητότητας των απολυτήριων εξετάσεων, αλλά και από τη Ν.Δ., που διά στόματος της Νίκης Κεραμέως χαρακτηρίζει το σχέδιο “παρωχημένο με ιδεοληπτική επιρροή”.

Οι αντιρρήσεις πάντως δεν συνοδεύονται από προτάσεις που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός βελτιωμένου συστήματος εισαγωγής και αναβάθμισης του απολυτηρίου, ούτε προτείνουν τρόπους για να ανακουφίσουν το βάρος, ψυχικό και οικονομικό, μαθητών και γονέων.

Αντικειμενικότερο σύστημα

Το νέο σύστημα αναβαθμίζει τις ενδοσχολικές εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίου, τα θέματα των οποίων δεν θα επιλέγονται από τους καθηγητές των ίδιων των μαθητών, όπως ισχύει σήμερα, αλλά από καθηγητές ομάδων σχολείων ανά Περιφέρεια εκπαίδευσης.

Απαντώντας στις αιτιάσεις περί κινδύνου “βαθμοθηρίας” και “αδιαβλητότητας”, ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του (News 247), δήλωσε: Στις απολυτήριες εξετάσεις τα θέματα τα βάζει ο ίδιος ο καθηγητής της τάξης και διορθώνει ο ίδιος τα γραπτά των μαθητών του. Αν σε αυτό δεν υπεισέρχεται υποκειμενισμός, δεν ξέρω πού υπεισέρχεται. Είναι σίγουρο ότι δεν το κάνουν όλοι οι καθηγητές, αλλά υπάρχει ένας αριθμός καθηγητών που κάτω από πιέσεις -και είναι ανθρώπινο- υποχωρούν, και περίπου όλοι παίρνουν τον ανώτατο βαθμό. Εμείς τι λέμε; Θα υπάρχει μια ομάδα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ανά δήμο και θα βάζει θέματα ίδια για όλα τα σχολεία της περιοχής. Αυτοί οι καθηγητές, επειδή δεν θα είναι μόνο ένας, βάζουν και την εκπαιδευτική εμπειρία τους. Μετά, τα γραπτά αυτά θα διορθώνονται με κλειστά τα ονόματα των μαθητών και δεν θα διορθώνονται από τους καθηγητές του συγκεκριμένου σχολείου αλλά από έναν καθηγητή της ομάδας σχολείων που είχε βάλει τα θέματα. Άρα γίνεται πολύ πιο αντικειμενικό” διευκρίνισε.

Μείωση μαθημάτων στη Γ' Λυκείου

Με τη λογική ότι η Γ' Λυκείου αποτελεί μια μεταβατική τάξη μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά ταυτόχρονα οφείλει να είναι λειτουργική, το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει τη δραστική μείωση των μαθημάτων στη Γ’ Λυκείου όπου θα διδάσκονται τα τρία μαθήματα προσανατολισμού (6 ώρες το καθένα), ενώ τα κοινά μαθήματα θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), τα Θρησκευτικά (1 ώρα), η Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες). Τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι τα ίδια ακριβώς τέσσερα, τόσο για τις Πανελλαδικές όσο και για τις απολυτήριες εξετάσεις.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας “τα παιδιά πρέπει στη Γ' Λυκείου να κάνουν αυτό που κάνουν σε όλα τα μέρη του κόσμου: η τελευταία τάξη του Λυκείου είναι μεταβατικό στάδιο ανάμεσα στις εγκύκλιες σπουδές και την προετοιμασία για την επόμενη βαθμίδα. Τι λέμε εμείς; Η Γ' Λυκείου πρέπει να έχει πολύ λίγα μαθήματα, αλλά πολλές ώρες το κάθε μάθημα ώστε οι καθηγητές να έχουν την άνεση στην τάξη, τα παιδιά να μπορούν να εμβαθύνουν, και σιγά - σιγά να αποκτήσει κύρος η Γ' Λυκείου. Να παίζει τον ρόλο που θέλουμε”.

Διά στόματος της Ν. Κεραμέως

Διαφωνεί η Ν.Δ., αλλά δεν παρουσιάζει προτάσεις

Με φόντο την όξυνση του πολιτικού κλίματος ενόψει των εκλογών, η Ν.Δ. κάνει λόγο για “πολύ κακό για το τίποτα” προαναγγέλλοντας ότι θα καταψηφίσει την πρόταση όταν αυτή θα κατατεθεί στη Βουλή. “Τόση αναμονή για ένα σχέδιο παρωχημένο με φανερή την ιδεοληπτική επιρροή του ΣΥΡΙΖΑ. Τόση αναμονή για ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία, όπως είναι ενδεικτικά ο διαχωρισμός των τμημάτων σε “Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης” (ΤΕΠ) και “Τμήματα Πρόσβασης μόνο με Πανελλαδικές Εξετάσεις” (ΤΠΠΕ) και ο υποβιβασμός των Λατινικών σε μάθημα επιλογής” δήλωσε η τομεάρχης Παιδείας του κόμματος Νίκη Κεραμέως.

“Αυτή την φορά η κ. Κεραμέως έμεινε μετεξεταστέα και δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλές ελπίδες για να προβιβαστεί: δεν κατάφερε να διαβάσει προσεκτικά και να κατανοήσει ένα σχέδιο που συζητείται εδώ και πολλούς μήνες” απαντά σκωπτικά το υπουργείο Παιδείας, προσθέτοντας πως τα ρητορικά σχήματα που χρησιμοποιούνται για να κρυφτεί η άγνοια είναι “απίστευτα”. “Την ενημερώνουμε όμως ότι στο υπουργείο κάνουμε δωρεάν μαθήματα για όσες και όσους έχουν δυσκολίες κατανόησης των θέσεών μας” καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL