Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.9°C20.9°C
2 BF 45%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
14.9°C19.5°C
2 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
15.5°C19.3°C
1 BF 76%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.6°C
2 BF 51%
Για ένα σχολείο που θα μας χωράει όλους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Για ένα σχολείο που θα μας χωράει όλους

Στις μέρες μας, οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στον τομέα τις παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, έχουν επιφέρει πολλούς σχολιασμούς στην δημόσια σφαίρα ενώ συχνά διατυπώνονται και ανακρίβειες από πολιτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς αλλά και μαθητές - φοιτητές. Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και οι μακροχρόνιες νεοφιλελεύθερες αλλαγές των προηγούμενων κυβερνήσεων,που εντάσσονται απόλυτα στο πλαίσιο μας συνολικής ευρωπαϊκής στρατηγικής για την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευση, διάβρωσαν τον ρόλο της, το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της και την οδήγησαν σε οριακό σημείο. Τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στον τομέα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρώτη φορά επίσης ξεκίνησε η σχολική χρονιά με τα βιβλία στην ώρα τους και τους περισσότερους δασκάλους και καθηγητές στις θέσεις τους. Καταργήθηκαν οι προαγωγικές εξετάσεις στο γυμνάσιο για τα περισσότερα μαθήματα, μειώθηκε ο αριθμός των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων από 6 σε 4 με ανάλογη τροποποίηση των κατευθύνσεων στο λύκειο. Επιπλέον στα πιο φτωχές γειτονιές κυρίως της Αθήνας, με τα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα (Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Αγ. Ανάργυροι, Πέραμα, Καματερό, Αχαρνές) οι μαθητές του δημοτικού σχολείο θα έχουν ενα δωρεαν ζεστό γεύμα στο σχολείο. Τέλος, η αλλαγή του μαθήματος τον θρησκευτικών σε θρησκειολογία (δηλαδή ένα μάθημα που θα εξυπηρετεί την γνώση και την κατανόηση του συνόλου των θρησκειών, και τον ρόλο που έχουν παίξει στην διαμόρφωση των πολιτισμών και των λαών) είναι σίγουρο πως θα δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μαθητές, αλλά θα τους δώσει και γνώση και ό,τι συμβαίνει γύρω μας, καθώς πολλές φορές καλούμαστε πλέον και στο σχολείο να συνυπάρξουμε και με παιδιά άλλων θρησκειών και άλλης κουλτούρα από την δική μας. Άλλο ένα θέμα που έχει δημιουργήσει ξεσηκωμό είναι η εισαγωγή και η ένταξη των προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις εθνικιστές και ακροδεξιοί γονείς εμποδίζουν την ένταξη τους κλείνοντας σχολεία και κάνοντας δημοψηφίσματα υποστηρίζοντας έμμεσα ότι τα προσφυγόπουλα είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού, προφασιζόμενοι ότι και οι λόγοι οι όποιοι δεν τα δέχονται είναι καθαρά ιατρικοί, πολιτισμικοί, εκπαιδευτικοί και θρησκευτικοί, ενώ είναι καθαρά θέμα μισαλλοδοξίας και ρατσισμού. Είναι ανεπίτρεπτο στην χώρα που γέννησε την αλληλεγγύη και τον πολιτισμό, να μην σεβόμαστε την διαφορετικότητα, και να μην δείχνουμε την συμπαράσταση μας απέναντι σε ανθρώπους που έχουν βασανιστεί η υποφέρει! Αυτές είναι κάποιες απο τις θετικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί αλλά το δημόσιο σχολείο μετά από την απορρύθμιση των δήθεν φιλελευθέρων και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων που τάχα ήθελαν μόνο το καλό των μαθητών και αποδείχθηκαν ότι ήταν αυτοί που μας έλεγαν να διαβάσουμε, αλλά μας πήραν το βιβλίο από χέρι, το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει αμέτρητες ελλείψεις τόσο στην οργάνωση όσο και στην διεκπεραίωση της ανθρωπιστικής παιδείας. Βασικό πρόβλημά του δε, είναι η έλλειψη χρηματοδότησης, η υποστελέχωση και η έλλειψη επαρκών υποδομών κυρίως στην επαγγελματική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.

Οι μαθητικές κινητοποιήσεις του τελευταίου διαστήματος, είχαν αυτό το κεντρικό αίτημα. Την αύξηση της κρατική χρηματοδότησης για την παιδεία και την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τον εκσυγχρονισμό μαθημάτων και των βιβλίων με βάση τις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτισμικές ανάγκες, την ανάπτυξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια ώστε να μην έχουμε ανάγκη το φροντιστήριο, και τέλος την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης εντός των σχολείων (γεύματα σε όλους τους μαθητές κτλ). Εμείς ως νέα γενιά δεν επαναπαυόμαστε και συνεχίζουμε να διεκδικούμε όσα μας στέρησαν. Αγωνιζόμαστε για έναν ξεκάθαρο στόχο: τη διασφάλιση του καθολικού δικαιώματος στη μόρφωση σε ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο, δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, που όλες και όλοι μας πρέπει να έχουμε το δικαίωμα συμμετοχής στην ολοκλήρωση μιας γενικής και πολυδιάστατης εκπαιδευτική διαδικασίας, καθώς και στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου σε όλους, θεσπίζοντας ταυτόχρονα μέτρα που συμβάλλουν στην άμβλυνση των πολλαπλών κοινωνικών ανισοτήτων.

Κριωνά Χριστίνα, Μαθήτρια, BLOCO ΜΑΘΗΤΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL