Live τώρα    
14°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.2°C14.8°C
3 BF 83%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.9°C13.9°C
2 BF 76%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.9°C11.6°C
2 BF 79%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
15 °C
13.6°C16.8°C
5 BF 86%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
10 °C
9.9°C10.7°C
3 BF 100%
Ξανά στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί - "Άδειασμα" Κεραμέως για τη διαγωγή
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ξανά στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί - "Άδειασμα" Κεραμέως για τη διαγωγή

Το ραντεβού των εκπαιδευτικών είναι στη 13.00 στα Προπύλαια και θα ακολουθήσει πορεία προς την Βουλή, καθώς αύριο θα γίνει η συζήτηση του σχεδίου νόμου στην Ολομέλεια. Αντίστοιχες συγκεντρώσεις θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας. Βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι :

Να αποσυρθεί και να μη ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Να καταργηθεί η τροπολογία-ντροπή για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες. Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Ταυτόχρονα, η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε νέο συλλαλητήριο και συναυλία την Τετάρτη, δηλαδή την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου. 

Ψήφισμα της ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ για τα προσωπικά δεδομένα

Την ίδια ώρα, η κ. Κεραμέως έχει μείνει μόνη και στην απέναντι πλευρά είναι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, φορείς, φοιτητές και κόμματα, που κάθε βδομάδα βρίσκονται στο δρόμο για να δείξουν ότι καταδικάζουν το αντιεκπαιδευτικό της έργο.

Μάλιστα, η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ, εξέδωσε ψήφισμα για τα προσωπικά δεδομένα και έκανε λόγο για πλήρη αποτυχία του ΥΠΑΙΘ να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.  Όπως αναφέρεται, "η ΟΛΜΕ είχε προειδοποιήσει εγκαίρως για τον κίνδυνο διαρροής των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και ζητούσε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ωστόσο το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα, αλλά έδωσε προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών, χωρίς την συγκατάθεσή τους, στην ιδιωτική εταιρία Cisco. Επιπλέον δεν υπήρξε καμία εκ των προτέρων ενημέρωση των εκπαιδευτικών για ζητήματα όπως:  ποια είναι η νόμιμη βάση επεξεργασίας, πόσο χρονικό διάστημα θα διατηρηθούν τα δεδομένα, ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτά και με ποιον τρόπο, πώς εξασφαλίζεται  ότι δε θα υπάρχει διαρροή, πού να απευθύνονται οι κατά τόπους χειριστές  για ερωτήσεις και απορίες  σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και σειρά άλλων στοιχείων που διασφαλίζουν την ορθή τήρηση των κανόνων διαχείρισης προσωπικών δεδομένων.

Ταυτόχρονα, τόσο η ΟΛΜΕ όσο και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούσαν να απευθυνθούν σε κάποιον αρμόδιο για τα παραπάνω ερωτήματα γιατί, παρότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε μέσα Μαρτίου, δεν είχε οριστεί Υπεύθυνος Προσωπικών Δεδομένων  (dpo) στο Υπουργείο μέχρι και τις 7/5/2020, κατά σαφή παραβίαση του GDPR.

Το αποτέλεσμα της επικίνδυνης αυτής έλλειψης σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ οδήγησε, σύμφωνα με πολλές καταγγελίες των ΕΛΜΕ, σε εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο, που θα έπρεπε να απαγορεύονται ρητώς και με νόμο από το ΥΠΑΙΘ. Η συγκέντρωση στοιχείων, όπως ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών, σχολικές μονάδες, διάρκεια και συμμετέχοντες των ψηφιακών τάξεων, που τελικά διέρρευσαν,  έγινε  με προσωπικές τηλεφωνικές επικοινωνίες της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου, η οποία πίεζε  τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως μας κατήγγειλαν, να συγκεντρώνουν αυτά τα στοιχεία σε τοπικό επίπεδο ή  να τα διαβιβάζουν στο υπουργείο “οικειοθελώς”.

Στην ερώτηση πολλών στελεχών, βάσει ποιας εγκυκλίου ή ποιων οδηγιών ζητείται αυτή η καταγραφή, η Γενική Γραμματέας δεν απαντούσε ποτέ. Όλα τα παραπάνω, αποδεικνύουν χωρίς αμφιβολία ότι το υπουργείο Παιδείας, σε ό, τι αφορά τουλάχιστον στη διαφύλαξη των Προσωπικών Δεδομένων κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, απέτυχε παταγωδώς και δεν εφάρμοσε ούτε την ευρωπαϊκή ούτε την  εθνική νομοθεσία.

Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ θεωρεί ότι τα ζητήματα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, της δικτύωσης των σχολείων, της επικοινωνίας και των προσωπικών δεδομένων δε μπορεί να γίνονται αντικείμενο χρήσης και διαχείρισης από οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία, αλλά πρέπει να αποτελούν αποκλειστικά ευθύνη του υπουργείου.

Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ουδέποτε έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, ώστε, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, να παρέχουν ουσιαστική επιμόρφωση στο επιστημονικό αντικείμενο, στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, στις νέες τεχνολογίες αλλά και στην αντιμετώπιση καταστάσεων υψηλού υγειονομικού κινδύνου, παρότι υπήρξαν στο παρελθόν καταστάσεις επίσης επικίνδυνες (γρίπη χοίρων, πτηνών, SARS, H1N1 κλπ).

Το Υπουργείο Παιδείας, να εφαρμόσει άμεσα την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.

Να νομοθετήσει την απαγόρευση οποιασδήποτε εμπλοκής ιδιωτικών εταιριών στη λειτουργία των σχολείων.

Την άμεση αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Τη συγκρότηση Κεντρικής Υπηρεσίας Νέων Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Σχολικού Δικτύου με τοπικά παραρτήματα σε ΠΔΕ και ΔΔΕ (ΠΛΗΝΕΤ) με πλήρη στελέχωση.

Τη δημιουργία ηλεκτρονικού υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών".

Ενστάσεις για τη διαγωγή στα απολυτήρια 

Ενστάσεις αναφορικά με το θέμα της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια και τα πιστοποιητικά σπουδών και της εγγραφής αλλοδαπών στα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, διατύπωσε η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. 

Οι ενστάσεις που διατυπώνει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής αφορούν το περιεχόμενο της ρύθμισης «σε σχέση με τις ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 που αφορούν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με νόμιμο σκοπό». Πόσο μάλλον όταν η αναγραφή αυτή θα ακολουθεί τους απόφοιτους εις το διηνεκές κάτι που σημαίνει πως μπορούν να οδηγήσουν σε αρνητική αξιολόγησή τους στο μέλλον ή διακριτική μεταχείριση σε διαδικασίες πρόσληψης.

Ειδικότερα, όπως σημειώνει η Επιστημονική Υπηρεσία, γεννάται προβληματισμός ως προς το περιεχόμενο της ρύθμισης για τη διαγωγή, “σε σχέση με τις ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 που αφορούν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με νόμιμο σκοπό”.

Θα πρέπει να διευκρινισθεί, σημειώνει η Επιστημονική Υπηρεσία, “κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων με τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δημόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης”.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL