Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.0°C19.2°C
4 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
11.5°C15.6°C
3 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.0°C16.6°C
4 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.9°C17.7°C
3 BF 73%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.8°C16.9°C
2 BF 65%
"Κάνει χώρο" στην ιδιωτική πρωτοβουλία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Κάνει χώρο" στην ιδιωτική πρωτοβουλία

Η κατάργηση του ασύλου που θα έρθει με το πρώτο νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης στη Βουλή, η κατάργηση της Νομικής Πατρών που ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην ακαδημαϊκή και τοπική κοινότητα, ο έλεγχος των νέων τμημάτων που εντάχθηκαν στο μηχανογραφικό δημιουργώντας αναστάτωση στους υποψηφίους και οι «διορθωτικές αλλαγές» στο νέο εξεταστικό (το μέγεθος των οποίων δεν έχει ακόμη γνωστοποιηθεί) περιλαμβάνονται στην ατζέντα με τις άμεσες παρεμβάσεις της νέα πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στον τομέα της εκπαίδευσης.

Προαναγγέλλοντας νέο θεσμικό πλαίσιο για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η υπουργός Νίκη Κεραμέως ανάφερε πως η γενική κατεύθυνση των επερχόμενων αλλαγών είναι να δοθεί «μεγαλύτερη ελευθερία, μεγαλύτερη αυτονομία και τα σχολεία και στα πανεπιστήμια. Αν κάτι χαρακτηρίζει τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης όσον αφορά τα θέματα της Παιδείας, είναι ότι θέλουμε να απεμπολήσουμε αρμοδιότητες από πάνω μας και εξουσίες και να τις δώσουμε εκεί που ανήκουν, στον φυσικό τους χώρο» είπε μετά την πρώτη επίσημη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Παιδείας την περασμένη Παρασκευή.

Άλλωστε, η «απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου» ήταν από τις επωδούς της Ν.Δ. σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, με στόχο να αποσυρθεί σταδιακά η κρατική εποπτεία από την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση.

Καμία δέσμευση για τους 10.500 διορισμούς

Στη συνάντηση τέθηκαν επί τάπητος και τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι διαδικασίες που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Αυτές οι προσλήψεις, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, θα πραγματοποιηθούν κανονικά, αλλά για τις υπόλοιπες 10.500 στη Γενική Εκπαίδευση τηρείται «σιγή ιχθύος». Η ελπίδα των εκπαιδευτικών να μπει επιτέλους ένα τέλος στην «αναπλήρωση» που έχει γίνει καθεστώς στη δημόσια εκπαίδευση -κυρίως τα τελευταία δέκα χρόνια- φαίνεται να απομακρύνεται.

Οι προθέσεις της κυβέρνησης διαφαίνονται πάντως από τις δηλώσεις της υπουργού, η οποία ανέφερε ότι πρώτα θα πρέπει να χαρτογραφηθούν οι ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία και ύστερα να γίνουν μόνιμοι διορισμοί... Είναι επίσης γνωστό ότι η Ν.Δ. διαφωνεί με το νέο σύστημα διορισμών και προτείνει την επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού (με ένα ποσοστό να προσμετράται στη μοριοδότηση).

Μηχανογραφικά και σύστημα εισαγωγής

Μετά τη διαβεβαίωση ότι «δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν», ακολούθησαν δύο αιφνιδιασμοί από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ο πρώτος αφορά τα μηχανογραφικά δελτία και ο δεύτερος τις βελτιωτικές κινήσεις που προανήγγειλε η υπουργός στο νέο εξεταστικό.

Τρεις ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή των μηχανογραφικών, ανακοινώθηκε ότι δίνεται διήμερη παράταση έως τις 17 Ιουλίου ώστε να ελεγχθούν τα νέα τμήματα που θα λειτουργήσουν τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα οι φετινοί υποψήφιοι να μην γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι με τα μηχανογραφικά τους δελτία. Είναι απορίας άξιο βέβαια τι μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε δύο ημέρες κι αν πράγματι το υπουργείο προχωρήσει σε αιφνιδιαστικές αλλαγές μέσα στον Ιούλιο.

Σύμφωνα πάντως με τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, η κίνηση αυτή δεν δείχνει παρά την επιπολαιότητα της Ν.Δ. να βγάλει τμήματα από το μηχανογραφικό την ώρα που τα προγράμματα σπουδών έχουν εγκριθεί από τις συγκλήτους των Ιδρυμάτων. «Η παράταση των μηχανογραφικών προκειμένου να εξεταστεί η λειτουργία των νέων τμημάτων μόνο στόχο έχει να δώσει άλλοθι στην κυβέρνηση ότι ενδιαφέρεται για την λειτουργία των πανεπιστημίων, ενώ όφειλε να γνωρίζει ότι αλλαγή του μηχανογραφικού που εμπεριέχει κατάργηση τμημάτων είναι αδύνατον να γίνει αφού είναι καταφανώς αντισυνταγματική, ειδικά όταν η μεγάλη πλειονότητα των υποψηφίων έχει ήδη υποβάλει μηχανογραφικό» δήλωσε.

Σε ό,τι αφορά το εξεταστικό, το μόνο που είναι γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις ως προς τις «στρεβλώσεις» που υπάρχουν στο νέο σύστημα, με την υπουργό Παιδείας να προαναγγέλλει αλλαγές στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη και με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται για άλλη μια φορά «στο περίμενε».

Κατάργηση της Νομικής για να μην υπάρχουν... άνεργοι

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση της Σχολής Νομικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, που θα λειτουργούσε από το ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021, επειδή υπάρχουν πολλοί …άνεργοι δικηγόροι στην Ελλάδα.

Όπως ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως, παρουσία του πρωθυπουργού, «η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους και ένα βασικό μέλημα της κυβέρνησής μας είναι να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει σήμερα μεταξύ αφενός εκπαίδευσης και αφετέρου πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας» είπε.

Άμεση ήταν η αντίδραση της πρύτανη του πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνας Κυριαζοπούλου, η οποία συγκαλεί αύριο έκτακτη σύγκλητο, ενώ σε ανακοίνωσή της διερωτάται: «Σε περίπτωση που δεν χρειαζόμαστε άλλη Νομική στη χώρα, διερωτώμαι γιατί φεύγουν χιλιάδες παιδιά για την Κύπρο κάθε χρόνο. Υπάρχουν σκέψεις στο υπ. Παιδείας για ίδρυση ιδιωτικής Νομικής; Επίσης, ως γιατρός έχω να πω τα εξής: έχουμε πραγματικά άνεργους γιατρούς. Μήπως θα μπορούσε να πει κανείς να κλείσουμε και μια Ιατρική Σχολή;» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο Αλέξης Τσίπρας, δηλώνοντας ότι «εμείς φτιάχνουμε νέα ποιοτικά δημόσια πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές, η Ν.Δ. τα κλείνει προκειμένου να ανοίξουν ιδιωτικά. Δήθεν για να μη φεύγουν τα παιδιά μας έξω. Βαθιά υποκρισία» και δήλωσε σκωπτικά: «Ήξερα ότι δυσαρεστήθηκε η Ν.Δ. με το εκλογικό αποτέλεσμα στην Αχαΐα, αλλά δεν περίμενα ότι θα έσπευδε να τιμωρήσει έναν ολόκληρο νομό, με πρωταγωνιστικό ρόλο στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση της πατρίδας μας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL