Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

The New Yorker

Υπάρχουν αυθεντίες που προορίζονται για μουσειακά εκθέματα και αυθεντίες που εισάγουν στο νέο κοινωνικοπολιτικό πεδίο, νόρμες που παράγουν σκέψη. Δεν αναμασούν τις δάφνες τους, αλλά εντρυφούν στις διακλαδώσεις των σύγχρονων απαιτήσεων

The New Yorker

Υπάρχουν αυθεντίες που προορίζονται για μουσειακά εκθέματα και αυθεντίες που εισάγουν στο νέο κοινωνικοπολιτικό πεδίο, νόρμες που παράγουν σκέψη. Δεν αναμασούν τις δάφνες τους, αλλά εντρυφούν στις διακλαδώσεις των σύγχρονων απαιτήσεων. Το περιοδικό - σύμβολο φέρει επάξια τον τίτλο του καθώς λειτουργεί αντίθετα από τις βουλές των αγορών. Στη καρδιά του καπιταλισμού, η αρθρογραφία της ηλεκτρονικής έκδοσης του «thenewyorker.com» ανανεώνεται όσο περνά ο καιρός. Λειτουργεί εντός τρέχουσας ειδησιογραφίας, αλλά και έξω από αυτήν. Για παράδειγμα, ο εξαίρετος συγγραφέας Ντάνιελ Μέντελσον διαλέγει τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα «Η Αντιγόνη μπροστά στον νεκρό Πολυνείκη», ανοίγοντας ένα απίθανο άρθρο περί του Ταμερλάν Τσερνάγιεφ (του Τσετσένου βομβιστή της Βοστώνης), που τον συνδέει με τον Όμηρο. Αυτό σημαίνει διανόηση που παράγει σκέψη. Όταν παρεμβαίνει δραστικά στα γεγονότα, βάζοντας σε λειτουργία τα πνευματικά της όπλα. Έτσι δημιουργούνται πολιτισμικές ρηγματώσεις και όχι ένθεν κακείθεν οπαδισμοί. Εν συνεχεία το περιοδικό, αναλύει τις άθλιες συνθήκες παιδικής εργασίας στο Μπαγκλαντές, τον νόμο για την οπλοκατοχή (όπου πέφτουν κορμιά στο Κογκρέσσο), αλλά και ένα σημαντικό αφιέρωμα για τα νεανικά-πολιτικοποιημένα χρόνια του Ίταλο Καλβίνο. Δύσκολα πράματα.....

World Literature Today

To ιστορικό περιοδικό της «ερήμου» εκδίδεται και ψηφιακά από το ίδιο κτήριο που πρωτοστεγάστικε το 1927, στο Τούσον της Οκλαχόμα, και από την ίδια οικογένεια εκδοτών, παρακαλώ. Το βλέμμα του είναι στραμμένο περισσότερο προς τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και στον υπόλοιπο κόσμο, παρά στις ηπειρωτικές ΗΠΑ. Τελευταία ασχολείται και με τη λογοτεχνία των Βαλκανίων. Η πολιτική του διάσταση αρκετά έντονη και μάλιστα με παρεμβατικό λόγο, μέσα από ευρύ φάσμα άρθρων. Για παράδειγμα, ο Λεονάρδο Παδούρα απαντά, σε μια συνέντευξη, ποταμό, στο ερώτημα «γιατί παραμένω Κουβανός». Παρ'όλες τις κατά καιρούς διαφορές μου με το καθεστώς, λέει ο συγγραφέας, ένας διανοούμενος θα πρέπει να είναι και ένα κοινωνικό υποκείμενο που συνειδητοποιεί το μίνιμουμ της ταξικής του συνείδησης, και αυτό να αποτυπώνεται τόσο στον ιστορικό χρόνο όσο και στα γραπτά του. Στην ευθύνη του δηλαδή απέναντι στην κοινωνία. Ο Σέρβος Σβόνκο Καράνοβιτς αποτελεί την «μπιτ» φωνή του σύγχρονου Βελιγραδίου. Η ποίησή του, εξπρεσιονιστική, με αιχμές σκληρού ρεαλισμού, θεωρείται σήμερα μια από τις εξέχουσες μορφές του σέρβικου λογοτεχνικού κόσμου. Δηλώνει απερίφραστα αντιφασίστας, θεωρώντας ότι δεν υπάρχει ιδανικό στη τέχνη, παρά μόνο η ανακάλυψη της αλήθειας.

Το μείζον με τα περιοδικά αυτά είναι πως, στον καιρό που στενεύουν οι πνευματικοί ορίζοντες, έρχονται να μας υπενθυμίσουν πως η εναλλακτική σκέψη είναι εδώ.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ιστορικό λάθος

Το μόνο που έλειπε στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν μια ακόμη κρίση αξιοπιστίας. Αλλά κι αυτό το κατάφερε σ’ αυτή τη σύνοδο κορυφής κάνοντας το ιστορικό λάθος

Δειτε ολοκληρο το αρθρο