Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τα μυστικά κουτιά μιας οικογένειας διηγούνται

Η ιστορία της μετανάστευσης μέσα από ένα οικογενειακό ημερολόγιο συνόρων

Στη γενέθλια γη του Άκαρ, στα βορειοανατολικά σύνορα του Λιβάνου με τη Συρία, επιστρέφει η Τάνια Ελ Χούρι για να αφηγηθεί τις αναμνήσεις της οικογένειάς της από το μακρινό χωριό της πατρίδας της.

Δημιουργός ζωντανών εγκαταστάσεων και περφόρμανς, η Λιβανέζα καλλιτέχνης έρχεται στην Αθήνα και στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 6, 7 και 8 Μαρτίου, για να διαβάσει, μέσα από ένα οικογενειακό ημερολόγιο συνόρων, την πανανθρώπινη και αέναη ιστορία της μετανάστευσης.

Η νέα περφόρμανς της Τάνιας έχει τίτλο «Cultural Exchange Rate» και αντλεί υλικό από ηχογραφημένες συνομιλίες με την εκλιπούσα γιαγιά της, από μαρτυρίες της προφορικής παράδοσης του Άκαρ, αλλά και από την αναπάντεχη ανακάλυψη χαμένων συγγενών της στο Μεξικό.

Έτσι συνθέτει τη συνταρακτική αφήγηση ενός αιώνα πολεμικών συγκρούσεων και μετανάστευσης.

Το «Cultural Exchange Rate» μοιάζει με μια απόπειρα καταβύθισης του κοινού στα βιώματα, στα ίχνη, στους ήχους της οικογένειας των Ελ Χούρι, που δεν έπαψαν να μετακινούνται, να διασχίζουν σύνορα και να επιβιώνουν.

Στη συγκεκριμένη live performance το κοινό καλείται να βυθιστεί στα μυστικά κουτιά μιας οικογένειας για να εξερευνήσει τους ήχους, τις εικόνες και τα ίχνη που άφησε πίσω του ένας αιώνας ασταμάτητης διέλευσης συνόρων.

Αφορμή για την αρχική ιδέα του εγχειρήματος αποτέλεσε η συγκινητική προσπάθεια του πατέρα της να τη στηρίξει οικονομικά κατά τη φυγή της στην Αγγλία. Γι’ αυτόν τον σκοπό της είχε παραχωρήσει τη συλλογή του από νομίσματα του Λιβάνου.

Γεννημένη σε μια ταραγμένη γωνιά του κόσμου, η καλλιτέχνης εμπνέεται συχνά από τις πολιτικές κρίσεις της πατρίδας της, με τη μετανάστευση να είναι βασικό θέμα στην πλειονότητα των περφόρμανς της. Μάλιστα από το 2011 έως σήμερα επτά από τα έντεκα πρότζεκτ της σχολιάζουν πτυχές του προσφυγικού προβλήματος, καθώς και του ζητήματος των συνόρων.

[Η ίδια έχει ιδρύσει από κοινού με άλλους ομοτέχνους μια κολεκτίβα έρευνας και περφόρμανς με σκοπό τη διερεύνηση της σχέσης των κατοίκων της Βηρυττού με την πόλη και τον επαναπροσδιορισμό του δημόσιου χώρου.

Δημιουργεί διαδραστικές εγκαταστάσεις και περφόρμανς από το Λονδίνο, ως τη Βυρηττό, από το Βρετανικό Μουσείο μέχρι τους ναούς του Λιβάνου που χρησιμοποιούνταν ως στρατιωτικές βάσεις στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, από μουσεία έως τελεφερίκ, μέχρι και στη Μεσόγειο θάλασσα. Το έργο της έχει μεταφραστεί και παρουσιαστεί σε πολλές γλώσσες και σε 32 χώρες στις έξι ηπείρους.]

Το κοινό παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς τοποθετείται σταθερά στο κέντρο της δράσης των περφόρμανς της, με την ίδια να λέει συχνά πως είναι πολύ σημαντικό να φροντίζει το κοινό κάνοντάς το να αισθάνεται ασφάλεια και όχι φόβο, ώστε να εμβαθύνει σε δύσκολα ζητήματα.

Το «Cultural Exchange Rate» θα παρουσιαστεί 6, 7 και 8 Μαρτίου στον Εκθεσιακό Χώρο 1 της Στέγης στις 4.45, 6.00, 7.15, 8.30 και 10.45.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Στρατός και «ανοσία της αγέλης»

Στην τηλεόραση βγήκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος, για να απαντήσει στο χθεσινό ρεπορτάζ της «Αυγής» από το οποίο τεκμηριώνεται ότι στον στρατό υπάρχει σοβαρή έλλειψη μέσων προστασίας από την πανδημία του κορωνοϊού.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις