Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γιορτινή «οθόνη» με κουβανέζικη επανάσταση και Παβαρότι

Από το ντοκιμαντέρ «Παβαρότι» του Ρον Χάουαρντ

«Ιστορίες της επανάστασης» (Historias de la revolución)

Σκηνοθεσία: Τομάς Γκουτιέρεζ Αλέα

Ερμηνεία: Μπερτίνα Ασεβέδο, Ενρίκε Φονγκ, Μίριαμ Γκόμεζ

Παραγωγή του 1960, σε επανέκδοση, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που γυρίστηκε από το Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Κούβας, μετά τη νικηφόρα επανάσταση των «μπαρμπούδος» ενάντια στον δικτάτορα Μπατίστα.

Η ταινία «εικονογραφεί» τρία επεισόδια του επαναστατικού αγώνα: τις συζητήσεις μέσα σε μια οικογένεια που κρύβει έναν τραυματισμένο επαναστάτη, ο οποίος βρήκε καταφύγιο στο σπίτι τους έπειτα από σφοδρές οδομαχίες, το ηθικό δίλημμα των ανταρτών στη Σιέρα Μαέστρα, όταν πρέπει να αποφασίσουν εάν θα συνεχίσουν τη μάχη ή να εγκαταλείψουν έναν τραυματισμένο σύντροφο, και την τελική ανασυγκρότηση των επαναστατών στη Σάντα Κλάρα, τον Δεκέμβριο του 1958, που ήταν καθοριστική για τον θρίαμβο και την επικράτησή τους...

Από την αρχή το επαναστατικό καθεστώς έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη του κινηματογράφου. Ο Φιντέλ Κάστρο, στην εισήγησή του στο πρώτο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος Κούβας, είχε ειδικό κεφάλαιο για το θέμα:

«Η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών ήταν ανύπαρκτη μέχρι τώρα στην Κούβα. Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση ο κινηματογράφος, και ιδιαίτερα ο αμερικανικός ήταν κυρίως ένα από τα μέσα πλαστογράφησης και διαστρέβλωσης της ιστορίας και της φυσιογνωμίας της χώρας μας.

Πριν από την Επανάσταση το 99,65% των φιλμ που προβάλλονταν ήταν καπιταλιστικής παραγωγής και τα μισά απ’ αυτά ήταν αμερικανικά. Στις 24 Μαρτίου του 1959 δημιουργήθηκε το Κουβανέζικο Ίδρυμα Κινηματογραφίας. Ο κουβανέζικος κινηματογράφος δεν είχε ούτε τη δική του ιστορία ούτε παράδοση. Και όμως, κατόρθωσε να δημιουργήσει τέτοια έργα ώστε σήμερα να περιλαμβάνονται στο θησαυροφυλάκιο του εθνικού μας πλούτου».

Ο Αλέα (1928-1996), που υπογράφει τη συγκεκριμένη ταινία, υπήρξε ο «πατριάρχης» μιας ολόκληρης γενιάς σπουδαίων Κουβανών κινηματογραφιστών, με πιο χαρακτηριστικές δημιουργίες τον «Θάνατο ενός γραφειοκράτη» και τις «Μνήμες υπανάπτυξης».

 

«Παβαρότι» (Pavarotti)

Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ

Ερμηνεία: Νικολέτα Μαντοβάνι, Λορέντσα Παβαρότι, Τζουλιάνα Παβαρότι, Κριστίνα Παβαρότι, Χάρβεϊ Γκόλντσμιθ, Πλάθιντο Ντομίνγκο, Χοσέ Καρέρας, Μπόνο

«Ο τενόρος του λαού», ο Παβαρότι, χρησιμοποιούσε το μεγάλο ταλέντο του για να διαδώσει την όπερα ως έναν τρόπο διασκέδασης, κάτι που μπορεί να απολαύσουν όλοι όσοι αγαπούν τη μουσική. Εδώ ο οσκαρικός Ρον Χάουαρντ» («Κώδικας Da Vinci»), με το ντοκιμαντέρ που υπογράφει σκιαγραφεί την προσωπικότητα του σπουδαίου τενόρου, που έζησε σαν ροκ σταρ και χάρη σ' αυτόν η όπερα έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας. Η ταινία γυρίστηκε 12 χρόνια μετά το θάνατό του.

 

«Και μετά χορέψαμε» (And Then We Danced)

Σκηνοθεσία: Λεβάν Ακίν

Ερμηνεία: Λεβάν Γκεμπαλχιάνι, Μπάχι Λαβισβίλι, Άνα Γιαβακισβίλι

Ερωτικό δράμα από τη Γεωργία (συμπαραγωγή με Γαλλία και Σουηδία), με φόντο το κλασικό μπαλέτο. Ένας χορευτής και μια χορεύτρια, ο Μεράμπ και η Μαίρη, προετοιμάζονται από μικρή ηλικία στην Εθνική Ακαδημία Χορού της Γεωργίας. Είναι πολύ κοντά στο να κερδίσουν μια θέση στην εθνική ομάδα χορού, όμως όλα ανατρέπονται όταν εμφανίζεται στη ζωή τους ο χαρισματικός και ιδιόρρυθμος Ηρακλής...

Όπως λέει ο σκηνοθέτης «Για εμένα αυτή η ταινία είναι ένα ερωτικό γράμμα στην κουλτούρα και την παράδοση του τόπου μου. Ήθελα να δείξω ότι δεν υπάρχει καμία αντίφαση στο να αγαπάς την κληρονομιά σου, να είσαι μέρος της κουλτούρας σου και ταυτόχρονα να σπας τις νόρμες. Αυτό ήταν το κυρίαρχο θέμα για εμένα. (...) Οι καλύτερες ερμηνείες στον κόσμο είναι αυτές που μοιάζουν αβίαστες - κι όμως, είναι πολύ δύσκολο να φτάσει κανείς εκεί, ειδικά όταν υπάρχει μια κάμερα κολλημένη στο πρόσωπό σου...».

 

«Μετα-μορφωμένοι πράκτορες» (Spies In Disguise)

Σκηνοθεσία: Νικ Μπρούνο, Τρόι Κουέιν

Ανιμέισον - κωμωδία, που προβάλλεται και με ελληνικούς υπότιτλους και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά. Ο υπερκατάσκοπος Λανς Στέρλινγκ και ο επιστήμονας Γουόλτερ Μπέκετ είναι αντίθετοι χαρακτήρες, καθώς ο Γουόλτερ είναι ήπιων τόνων και ευγενής, ενώ ο Λανς... δεν είναι. «Ξέρετε πότε κάποιος είναι ο καλύτερος κατάσκοπος στον κόσμο; Όταν όλοι ξέρουν το όνομά του» λέει, Λανς Στέρλινγκ - και το μυαλό μας πηγαίνει αυτομάτως στον Τζέιμς Μποντ, τον πράκτορα 007.

Ο Λανς όμως θα βρεθεί ξαφνικά αντιμέτωπος με μια... εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση: Ένας πανέξυπνος αλλά αδέξιος πιτσιρικάς, που λατρεύει την επιστήμη και την κατασκευή περίτεχνων γκάτζετ, του δίνει άθελά του να πιει ένα διάλυμα που τον μεταμορφώνει σε περιστέρι! Αδυνατεί όμως να βρει έναν τρόπο για να «αντιστρέψει» το λάθος, ενώ την ίδια ώρα ο Λανς και ο Γουόλτερ καλούνται να προστατεύσουν και πάλι την ανθρωπότητα, με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα...".

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Στουρνάρας μαινόμενος

Ο κεντρικός μας τραπεζίτης Γ. Στουρνάρας βγήκε χθες στο πρακτορείο Bloomberg και είπε ότι χρειάζονται συντονισμένα μέτρα δημοσιονομικής τόνωσης των οικονομιών, διότι αλλιώς η Ευρώπη θα βρεθεί ξανά αντιμέτωπη με μια σοβαρή κρίση χρέους.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις