Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Προφάσεις εν αμαρτίαις τα περί προβλημάτων στην πυρασφάλεια του σταθμού Βενιζέλου

"Κάθε δυο μέρες αλλάζουν γνώμη, εφευρίσκοντας καινούργια προσχήματα"-ΕΥΡΩΚΙΝΗΣΗ

Ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος στην "Αυγή":

Ρεπορτάζ: Μαρούλα Πλήκα

 

«Στην αρχή έλεγαν ότι δεν υπάρχει τεχνική λύση για την κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, μετά ότι δεν υπάρχει μελέτη, μετά ότι υπάρχει τεχνική λύση αλλά είναι ακριβή, μετά ότι η τεχνική λύση είναι ανέφικτη και τώρα εφηύραν την πυρασφάλεια... Αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Κάθε δυο μέρες αλλάζουν γνώμη, εφευρίσκοντας καινούργια προσχήματα. Αυτό που συμβαίνει είναι μια καταφανής απόπειρα παραβίασης του Αρχαιολογικού Νόμου».

Έτσι σχολιάζει στην «Αυγή» ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος τους νέους ισχυρισμούς του σημερινού προέδρου της εταιρείας Νίκου Ταχιάου, ότι ο σταθμός Βενιζέλου, όπως σχεδιάστηκε με την κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων, δεν πληροί τους κανόνες πυρασφάλειας. Ο Γ. Μυλόπουλος, που, όπως φάνηκε στη συνεδρίαση - «οπερέτα» του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τον σταθμό Βενιζέλου, είναι persona no grata για τη διοίκηση Ζέρβα, τονίζει ότι «η πυρασφάλεια του σταθμού ήδη έχει εγκριθεί από την προμελέτη σε επίπεδο ΟΜ1 (σ.σ.: ομάδα μελέτης), καθώς έχουν προβλεφθεί τα φρεάτια ως έξοδοι ασφαλείας». «Καθημερινά αποδεικνύουν ότι είναι άσχετοι με το αντικείμενο», συνεχίζει και διαβεβαιώνει ότι «δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την πυρασφάλεια». «Ακόμη και στην υποθετική περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα, δεν σκοτώνεις έναν άνθρωπο επειδή πονάει ένα δόντι. Δεν αλλάζεις ολόκληρη τεχνική λύση ρίχνοντας όλο το έργο στα βράχια, επειδή διαπίστωσες ότι υπάρχει κάποιο ενδεχομένως πρόβλημα στην πυρασφάλεια. Φροντίζεις και αποκαθιστάς το πρόβλημα», επισημαίνει.

Νεοδημοκρατική «πασαρέλα»

Στο προχθεσινό σόου που έστησε ο δήμαρχος Κώστας Ζέρβας υπέρ της επαναφοράς της λύσης που προωθούνταν το 2014, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, φάνηκε ότι δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα για την αλλαγή του σχεδιασμού που έγινε το 2017 και αφορούσε στην κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου. Γι’ αυτό και το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου, επί έξη ώρες, μετατράπηκε σε μια νεοδημοκρατική «πασαρέλα», όπως επισήμανε και η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου. Δεν κλήθηκε κανείς από τα πρόσωπα που είχαν την ευθύνη της υλοποίησης του έργου μέχρι πριν ένα μήνα για να τεκμηριώσει επιστημονικά την αντίθετη από την προωθούμενη άποψη. Ο Κ. Ζέρβας έσπευσε να διαφημίσει τη λύση του 2014 και αμέσως μετά τη σκυτάλη πήραν οι σημερινοί διοικούντες την Αττικό Μετρό, με τον Ν.Ταχιάο να υποστηρίζει τώρα ότι υπάρχουν θέματα πυρασφάλειας στη λύση του 2017 και να επαναλαμβάνει ότι αν και τεχνικά όλα γίνονται, η λύση είναι ανέφικτη! Η διοίκηση της Αττικό Μετρό δεν παρουσίασε καμία νέα οικονομοτεχνική μελέτη που να αποδεικνύει τον χρόνο και το κόστος που θα απαιτηθεί σήμερα για να εφαρμοστεί η λύση του 2014. Στη συνέχεια, παρέλασαν από το βήμα βουλευτές της Ν.Δ., εκπρόσωποι άσχετων φορέων, στη συντριπτική τους πλειονότητα δεξιοί, όπως και διάφοροι «γαλάζιοι» αυτοδιοικητικοί, για να υπερασπιστούν όλοι τους τη λύση της απόσπασης.

Προειδοποιούν οι αρχαιολόγοι

Ο αντίλογος ήρθε μόνο από βουλευτές της αντιπολίτευσης και από εκπροσώπους δημοτικών παρατάξεων που δεν συμμετέχουν στη διοίκηση Ζέρβα. Η Κατερίνα Νοτοπούλου και ο Χρήστος Γιαννούλης, όπως και ο επικεφαλής της «Πολύχρωμης Θεσσαλονίκης» Σπύρος Βούγιας, κατήγγειλαν ως ετεροβαρή την παρουσίαση των δύο λύσεων και ζήτησαν είτε να δοθεί ο λόγος στον Γ. Μυλόπουλο είτε να αναγνωστεί η επιστολή που απέστειλε νωρίτερα για το θέμα της Βενιζέλου. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όμως αρνήθηκε προβάλλοντας αστεία επιχειρήματα.

Οι αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ που εκλήθησαν στη συνεδρίαση τήρησαν «σιγήν ιχθύος», ενώ η Π. Βελένη παρακολούθησε τη συζήτηση από τα έδρανα των επισκεπτών. Η διοίκηση Ζέρβα προσκάλεσε τον Οδοντιατρικό, τον Ιατρικό, τον Εμπορικό και άλλους άσχετους με το μετρό συλλόγους, όχι όμως τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων... Αν και απρόσκλητος, έδωσε το «παρών» και δόθηκε ο λόγος στην εκπρόσωπό του Δ. Κουτσούμπα γύρω στα μεσάνυχτα. «Δεν θα βρείτε αρχαιολόγο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που θα πάει να αποδομήσει αυτές τις αρχαιότητες», προειδοποίησε. Αφού επισήμανε ότι στους οκτώ από τους δεκατρείς σταθμούς τα ευρήματα έχουν αποδομηθεί, χαρακτήρισε «δώρο για την πόλη» τα ευρήματα στον σταθμό Βενιζέλου. «Είναι ένας έτοιμος αρχαιολογικός χώρος. Είναι μοναδικό, γιατί είναι κομμάτι του πολεοδομικού ιστού της πόλης» εξήγησε. «Υπάρχει πρόβλημα αυθεντικότητας με τη μεταφορά τους και την επιστροφή τους. Αυτές οι αρχαιότητες πρέπει να κοπούν κομματάκια για να βγουν από μια τρύπα 7 επί 5 επειδή μπήκε η πλάκα οροφής», πρόσθεσε. Διερωτήθηκε, «από τη στιγμή που υπάρχει τεχνική λύση από το 2017 και έχουν ξοδευτεί χρήματα και υπάρχει ΟΜ1 και έχει ΟΜ2 διαφορετικών σταδίων, για ποιο λόγο να ξαναπάμε στο θέμα της απόσπασης, όταν όλοι μαζί συμφωνήσαμε στη λύση; Για ποιο λόγο να ξαναδιχαστεί η πόλη;» και προειδοποίησε ότι θα απαιτηθούν έως και 46 μήνες για να ολοκληρωθεί το αρχαιολογικό έργο στον σταθμό Βενιζέλου, σε περίπτωση απόσπασης των αρχαιοτήτων. Κατηγόρησε τους υποστηρικτές αυτής της λύσης ότι αποκρύπτουν πως «πρέπει να γίνει επιπλέον ανασκαφή στα 3,5 μέτρα όπου βρίσκονται κτίσματα της ελληνιστικής περιόδου». Διαμήνυσε, τέλος, ότι με τους νέους σχεδιασμούς για τον σταθμό Βενιζέλου «αποφασίζουν καθυστερήσεις από το καλημέρα, γιατί ως Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων θα προσφύγουμε στο ΣτΕ, σύμφωνα με τον Αρχαιολογικό Νόμο. Δεν θέλουμε να το κάνουμε, όμως να ξέρετε ότι ξεκινάτε με την καθυστέρηση του ΣτΕ», ενώ προανήγγειλε και απεργιακές κινητοποιήσεις, σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει στην απόφαση της απόσπασης.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τα ψέματα κάποτε τελειώνουν

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμπλήρωσε 100 μέρες. Ο απολογισμός είναι μια πολιτική fast track, που έχει στόχο βασικά τρεις στόχους. Την παλινόρθωση του παλαιοκομματισμού, την εξυπηρέτηση κάθε είδους συμφερόντων και την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο