Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Νέα χωροταξία για καζίνο

Από το κρατικό κανάλι παρακολουθώ το «Καζίνο Ρουαγιάλ», με τον Τζέιμς Μποντ να παίζει στα χαρτιά εκατομμύρια και να κερδίζει εντέλει... Κάποτε ήταν ο Κλιντ Ίστγουντ, με τις φευγαλέες εκλάμψεις του βλέμματος ως μόνη ένδειξη της εσωτερικής κινητικότητάς του και με το σιγκαρίλο ξεχασμένο στα χείλη του, κατά τα πρότυπα της Western μαγκιάς, που κατέβαζε πάνω στην πράσινη τσόχα τους κρυμμένους άσους - για να κερδίσει κι αυτός... Και πιο πριν ο Μπαρτ Λάνκαστερ εκτόξευε την εικόνα της πάλλευκης οδοντοστοιχίας του καθώς αποκάλυπτε τα νικηφόρα χαρτιά στους συν-χαρτοπαίχτες... Γενικά, στον χώρο του κινηματογράφου πολλοί προώθησαν την εικόνα του μεθοδικού χαρτοπαίχτη που είναι κολλημένος με τα κέρδη...

Ο τζόγος και η μυθολογία, όσον αφορά την παραγωγή εκατομμυριούχων, υπηρετήθηκε από πολλούς... Το φαινόμενο ήταν γνώριμο στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, σταδιοδρόμησε δε στο ελληνικό φιλμ, με Λάμπρο Κωνσταντάρα, καζίνο Λουτρακίου κ.λπ. Το 1995, έρευνα της «Ελευθεροτυπίας» (Π. Σώκος) έδειχνε ότι αρκετοί δήμοι της Αττικής διέκειντο ευνοϊκά στην εγκατάσταση καζίνο στην περιοχή τους, παρά το γεγονός ότι ενδιάμεσα, το 1993, η πρόταση για τη δημιουργία καζίνου στον Φλοίσβο είχε αποκρουστεί ύστερα από κινητοποιήσεις οργανώσεων. Τώρα, βέβαια, υπάρχουν διάφοροι που θέλουν τη μεταστέγαση του καζίνου της Πάρνηθας στην περιοχή Αμαρουσίου, κατά τα βουλγαρικά πρότυπα, που επιλύουν, δηλαδή, το πρόβλημα της απόστασης τζογαδόρικων και οικιστικών χρήσεων χωρίς να δίνουν βάρος στο πρόβλημα του χωροταξικού κορεσμού μιας περιοχής, με την πρόσθετη κυκλοφορία και τις πρόσθετες χρήσεις που θα εισασάγουν σε αυτήν...

Το τυχερό παιχνίδι ήταν ανέκαθεν προαγωγός προσωπικών δραμάτων, όμως η εγγύτητά του με την καταστροφή τού προσπόριζε κάποια γοητεία: τέτοια ώστε να κάνει έναν τιμημένο με κρατικό βραβείο λογοτέχνη, όπως ο Αντώνης Σουρούνης, να συμπεριλαμβάνει την ιδιότητα του τζογαδόρου στο βιογραφικό του…

Από την άλλη πλευρά, όμως, μακροχρονιότεροι «χρήστες», όπως ο Ελληνοαμερικανός Τζόνι Τάραμας, άτομο που αποκλείστηκε από το καζίνο της Πάρνηθας, για να ανοίξει στη συνέχεια τις πόρτες του με δικαστική απόφαση(!), δεν είχε κανέναν ενδοιασμό στο να ρίχνει μαύρη πέτρα στους περίλαμπρους ναούς της τύχης.

Όπως η κατανάλωση μπορεί να εκτρέπεται στον καταναλωτισμό, η σεξουαλικότητα στον σεξισμό και ο πατριωτισμός στον σωβινισμό, έτσι και ο τζόγος αποτελεί εκτροπή: από το πνεύμα του παιχνιδιού στο πνεύμα του εύκολου πλουτισμού, πείθοντας τις αδύναμες συνειδήσεις ότι ο πλουτισμός μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Πολυτεχνείο

Η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά στη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αυτής της εξέγερσης των νέων ανθρώπων που αμφισβήτησαν «τη βία ως στοιχείο εξαναγκασμού» και ύψωσαν τη φωνή τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο