Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η Μακεδονία βγαίνει από την απομόνωση

Από τη σύσκεψη των δύο αντιπροσωπειών, Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας, στο δημαρχείο του Καβάνταρτσι

Συνοριακή σύνδεση Πέλλας και Φλώρινας με τη Βόρεια Μακεδονία - Τεράστιας σημασίας βήμα για την ανάπτυξη της περιοχής η ψήφιση από τη Βουλή της συμφωνίας, αδιανόητο ατόπημα η καταψήφιση από τη Ν.Δ.

Του Γιάννη Σηφάκη*

Τεράστιας αναπτυξιακής σπουδαιότητας η συνοριακή σύνδεση της Πέλλας από τους Προμάχους με δεδομένο ότι εξασφαλίζει και τη σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό και διαγώνια με τον άξονα 10 προς την Ευρώπη

Σημαντικό ατόπημα και αδιανόητη παρασπονδία της Ν.Δ. η καταψήφιση της με αστείες δικαιολογίες

Ξεκίνησε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής η συζήτηση για την κύρωση των υπογραφεισών συνοριακών συνδέσεων μεταξύ της χώρας μας και της Βόρειας Μακεδονίας, η συνοριακή σύνδεση της Πέλλας από τους Προμάχους και της Φλώρινας από τις Πρέσπες.

Η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας ήταν η μοναδική Περιφερειακή Ενότητα της Μακεδονίας και όλης της βόρειας Ελλάδας χωρίς συνοριακή σύνδεση.

1. Η έγκριση και η υπογραφή της συνοριακής σύνδεσης Πρόμαχοι - Μέιντεν ( Αριδαία - Καβάνταρτσι) είναι το πρώτο απτό αναπτυξιακό αποτέλεσμα για την Πέλλα της Συμφωνίας των Πρεσπών που ήδη παράγει θετικά αποτελέσματα σε πολλά επίπεδα.

Και το αναπτυξιακό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης συμφωνίας γίνεται αντιληπτό ακόμη περισσότερο από την πραγματικότητα, που είναι ότι η συμφωνία αυτή δεν αφορά μόνο τη συνοριακή σύνδεση των Προμάχων με το Μέιντεν (το πρώτο χωριό στη γειτονική χώρα), αλλά την εκκίνηση ενός ιδιαίτερα σημαντικού αναπτυξιακού σχεδίου σύνδεσης της Εγνατίας Οδού διαγώνια με τον κεντρικό άξονα 10 προς την Ευρώπη, την οδό Θεσσαλονίκης -Βελιγραδίου.

Κι αυτό γιατί η συνοριακή σύνδεση, μετά την κατασκευή της, πρέπει να συνδεθεί με την κύρια οδό (εν προκειμένω την Εγνατία Οδό στη χώρα μας) και με τον άξονα 10 (στο ύψος του Νεγκότινο) στη Βόρεια Μακεδονία.

Η συνοριακή αυτή σύνδεση είναι ακριβώς στη μέση της απόστασης των 150 χλμ. από τις δύο υφιστάμενες συνδέσεις (τη Νίκη στη Φλώρινα και τους Ευζώνους στο Κιλκίς).

2. Η συνοριακή σύνδεση αφορά έναν δρόμο 80 χλμ. από τους Προμάχους της Αλμωπίας μέχρι το Καβάνταρτσι, εκ των οποίων τα 27 χλμ.Βρίσκονται στη χώρα μας και τα 53 χλμ. στη Βόρεια Μακεδονία. Από τα 27 χλμ. στη χώρα μας τα 4 χλμ. είναι ήδη ασφαλτοστρωμένα και από τα 53 χλμ. των γειτόνων τα 45 χλμ. είναι επίσης ασφαλτοστρωμένα.

Είναι σημαντικό για τη δυνατότητα γρήγορης υλοποίησης του έργου το γεγονός ότι αφορά μια υφιστάμενη χάραξη (στην οποία, βέβαια, απαιτείται στο σύνολο της βελτίωσης γεωμετρικών στοιχείων και κάποια τεχνικά) από τα 330 μ. απόλυτο υψόμετρο ώς τα 1.130 μ. στη θέση Πούλιεβο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν είκοσι ημέρες προσωπικά διέσχισα όλη τη διαδρομή με τη συνδρομή τής συνοριοφυλακής και από τις δύο πλευρές των συνόρων και του Δήμου Καβάνταρτσι μετά από τη δεύτερη σύσκεψη στο δημαρχείο του Καβάνταρτσι στην οποία που συμμετείχα με τον δήμαρχο του Καβάνταρτσι και τοπικούς βουλευτές από διάφορα κόμματα συμπολιτευόμενα και αντιπολιτευόμενα που όλα προσπαθούν προς την κατεύθυνση χρηματοδότησης της σύνδεσης για να υλοποιηθεί γρήγορα (μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια).

Από την πλευρά μας, έχουμε ήδη εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση τόσο της μελέτης με 4 εκατ. ευρώ όσο και της κατασκευής με 40 εκατ. ευρώ του ελληνικού τμήματος από την Εγνατία Οδό Α.Ε. με χρήση των αδιάθετών της. Η μελέτη θα ξεκινήσει σε δύο μήνες και αναμένεται να τελειώσει σε λιγότερο από έναν χρόνο. Και αμέσως να ακολουθήσει η κατασκευή.

* Το αναπτυξιακό αποτύπωμα της συνοριακής σύνδεσης τόσο στην τοπική οικονομία της Αλμωπίας και ευρύτερα της Πέλλας και του Καβάνταρτσι αλλά και ευρύτερα στην οικονομία των δύο χωρών είναι κάτι παραπάνω από προφανές. Τόσο στο επίπεδο της διακίνησης των αγροτικών προϊόντων και των ανθρώπων που με την ολοκλήρωση της σύνδεσης θα γλιτώνουν περί τα 100 χλμ. σε σχέση με τις υφιστάμενες διαδρομές προς την Ευρώπη, όσο και στο επίπεδο του τουρισμού και του πολιτισμού.

* Η επισκεψιμότητα των τουριστικών προορισμών της Πέλλας, της Ημαθίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά από αυτό το έργο. Λουτρά Πόζαρ, η Αλμωπία συνολικά, χιονοδρομικό Καϊμάκτσαλαν, Έδεσσα, λίμνη Βεγορίτιδα, Μουσείο Πέλλας, Μουσείο Βεργίνας θα ωφεληθούν. * Θα συμβάλει σημαντικά στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας ιδιαίτερα με την υποχρέωση καλής σύνδεσης των συνοριακών διαβάσεων με την κύρια οδό, άρα την Εγνατία Οδό.

* Διευκόλυνση 200.000, εν δυνάμει, Σέρβων τουριστών να επισκεφτούν την ευρύτερη διασυνοριακή περιοχή όπου υπήρξε θέατρο μαχών την περίοδο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

* Διευκόλυνση των 500.000, εν δυνάμει, Ευρωπαίων οδικών τουριστών να γνωρίσουν μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή την ευρύτερη περιοχή του Καϊμάκτσαλαν, η οποία συνδυαστικά μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές διαδρομές σχετικά με τους Δρόμους του Νερού και τους Δρόμους του Κρασιού και να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα αυξάνοντας τις διανυκτερεύσεις σε όλη τη διασυνοριακή περιοχή.

3. Με αυτά τα δεδομένα αποτελεί αδιανόητη παρασπονδία και πραγματικό ατόπημα η καταψήφιση της συνοριακής σύνδεσης από τη Νέα Δημοκρατία. Με την ενέργειά της αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της Πέλλας και της ευρύτερης περιοχής (που επιθυμούν τη συνοριακή σύνδεση), οι οποίοι θα της το καταλογίσουν (μαζί με το αντικοινωνικό της πρόγραμμα που «ξεφεύγει» από τον Κ. Μητσοτάκη) στις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις.

* Ο Γιάννης Σηφάκης είναι βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ

Δείτε όλα τα σχόλια