Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.1°C25.3°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.2°C24.2°C
2 BF 48%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
19.3°C21.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.5°C24.5°C
3 BF 40%
Ο ΑΔΜΗΕ απόλυτα έτοιμος για τη διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο ΑΔΜΗΕ απόλυτα έτοιμος για τη διασύνδεση Κρήτης - Αττικής

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται ο ΑΔΜΗΕ για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, υπό οποιαδήποτε σχήμα προκριθεί, δηλαδή είτε ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. είτε ως εθνικό έργο.

Ο υπό δημόσιο έλεγχο ΑΔΜΗΕ δηλώνει απόλυτα έτοιμος να προχωρήσει στη διασύνδεση σε κάθε περίπτωση, δεδομένου μάλιστα ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι και ιδίως η ΡΑΕ, που φέρει την τελική ευθύνη, αναγνωρίζουν την ανάγκη άμεσης απεμπλοκής του έργου, λόγω του προβλήματος επάρκειας εφοδιασμού της Κρήτης.

Στην περίπτωση που η διασύνδεση προχωρήσει ως έργο κοινού ενδιαφέροντος (PCI), ο ΑΔΜΗΕ, μόλις του αποδοθεί ο ρόλος του φορέα υλοποίησης του “εθνικού” σκέλους από τη ΡΑΕ, θα προχωρήσει στη υλοποίησή της στο πλαίσιο της κείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η χρηματοδοτική στήριξη από την Ε.Ε., που θα προέλθει από τo Connecting Europe Facility (εργαλείο που αφορά διακρατικά ενεργειακά πρότζεκτ), θα κατευθυνθεί στο σκέλος Κρήτης - Κύπρου, όπως προκύπτει από τις αντίστοιχες μελέτες κόστους - οφέλους, καθώς πρόκειται για το έργο που, διαφορετικά, δεν μπορεί να καταστεί βιώσιμο. Αυτό βρίσκει απόλυτα σύμφωνο τον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος -εκφράζοντας τις θέσεις του βασικού του μετόχου, του Ελληνικού Δημοσίου- θεωρεί την άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου και τη σύνδεσή της με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας προτεραιότητα για γεωπολιτικούς λόγους.

Εφόσον η λεγόμενη “μεγάλη” διασύνδεση της Κρήτης προχωρήσει ως εθνικό έργο, και πάλι ο Διαχειριστής είναι σε θέση να την υλοποιήσει άμεσα, ενώ ως γνωστόν έχει δηλώσει ανοιχτός σε διεθνείς συμπράξεις με αξιόπιστους συνομιλητές (π.χ. Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς άλλων ευρωπαϊκών χωρών). Μάλιστα ήδη έχει προχωρήσει σε εποικοδομητικές διερευνητικές επαφές με τον Διαχειριστή του Βελγίου Elia και με τη γαλλική εταιρεία RTE, χωρίς να αποκλείει διεύρυνση του κύκλου συνομιλητών.

Ο Elia έχει καταστήσει σαφές ότι θα συμμετάσχει στο έργο -ανεξάρτητα από το σενάριο που θα προκρίνει η Κομισιόν- μόνο αν έχει τη σύμφωνη γνώμη του ΑΔΜΗΕ, καθώς σέβεται τις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, ενώ οι δυο εταιρείες έχουν μακρά ιστορία συνεργασίας και αποτελούν ρυθμιζόμενα μονοπώλια, υπεύθυνα για την ομαλή λειτουργία των Συστημάτων Μεταφοράς των χωρών τους.

Ο ΑΔΜΗΕ θα αξιοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τα προσήκοντα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε., όπως τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά και τα δανειοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Κατά πληροφορίες από την Κομισιόν, αν η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής προχωρήσει ως εθνικό έργο, το PCI θα παραμείνει ως σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ, με μόνη διαφορά ότι το αρχικό σημείο διασύνδεσης θα είναι η Κρήτη και όχι η Αττική.

Στο μεταξ, ο Διαχειριστής υλοποιεί με ταχείς ρυθμούς τη “μικρή” διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου. Η ανακήρυξη των αναδόχων αναμένεται εντός του φθινοπώρου κι ακολουθούν συμβολαιοποίηση του έργου και έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL