Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
10.1°C14.3°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.2°C13.3°C
2 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.0°C12.1°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
12.5°C14.3°C
3 BF 80%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.7°C11.9°C
4 BF 82%
Η αριστεία του φροντιστηρίου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η αριστεία του φροντιστηρίου

Του Σχολαστικού

Μετά από τη μεγάλη φασαρία που ξεσηκώθηκε, η Κεραμέως απέσυρε από το νομοσχέδιο διάφορες διατάξεις.

Μια από αυτές ήταν οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα Λύκεια των πρότυπων σχολείων.

Αποσύρθηκε γιατί ήταν απαράδεκτη για τα παιδιά των πρότυπων Γυμνασίων. Που τελείωναν το Γυμνάσιο και έπρεπε να ξαναδώσουν εξετάσεις για να συνεχίσουν να είναι σε πρότυπο.

Πράγμα που είναι απαράδεκτο από εκπαιδευτικής άποψης. Γιατί θα υποχρέωνε παιδιά σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επειδή δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό.

Και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, όπως ξέρουμε όλοι, είναι ποινή.

Και επιπλέον είναι εντελώς αδιανόητο στο τέλος της Γ’ Γυμνασίου να αδειάζεις τις τάξεις και να τις ξαναγεμίζεις από μηδενική βάση. Παραδίδοντας κακούς και καλούς μαθητές σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό.

Πολύ λογικά, οι πρώτοι που αντέδρασαν ήταν οι σύλλογοι γονέων των προτύπων Γυμνασίων. Και όπως όλοι ξέρουμε, δεν πρόκειται για τίποτα μαδούρους που μισούν την αριστεία.

Είναι πολύ χρήσιμη αυτή η συζήτηση, γιατί ανέδειξε τον εργαλειακό χαρακτήρα της αξιολόγησης. Διότι πολύ μάς την κουνάνε στον αέρα ως ιδεολογική σημαία, αλλά όταν δεις τις ενστάσεις καταλαβαίνεις πολύ καλά πώς την εννοούν και πώς θέλουν να τη χρησιμοποιήσουν.

Τι κρύβεται όμως πίσω από τους όρκους στην αξιολόγηση; Δεν είναι το όραμα της Κεραμέως για ένα ποιοτικότερο σχολείο.

Το ζουμί αυτής της διάταξης είναι ότι άνοιγε έναν ακόμα τεράστιο κύκλο εργασιών για τα φροντιστήρια.

Και ότι όλα τα παιδιά, είτε αυτά που φοιτούν ήδη σε πρότυπα Γυμνάσια είτε αυτά που ήθελαν να μπουν στα πρότυπα Λύκεια, θα έτρεχαν να γραφτούν σε φροντιστήρια για να μην υστερήσουν σε ανταγωνισμό.

Πολύ περισσότερο που η Κεραμέως θέλει να αυξήσει τα πρότυπα, οπότε οι δουλειές ανοίγουν ακόμα περισσότερο.

Το ότι η Γ’ Γυμανσίου θα μετατρεπόταν έτσι αυτόματα σε χώρο εξεταστικής προετοιμασίας, σε μια ηλικία που τα παιδιά πρέπει να απαιτούν γενική μόρφωση, δεν τους ενδιαφέρει καν.

Για την ακρίβεια, έτσι θεωρούν ότι πρέπει να είναι το σχολείο. Δαρβινισμός, προχωράνε μόνο αυτοί που μπορούν να τα βγάλουν πέρα και οι υπόλοιποι απλώς πετιούνται έξω.

Το ότι ακριβώς αυτό είναι που βολεύει και τα φροντιστήρια κάνει την άποψη αυτή και οικονομικά συμφέρουσα.

Το βασικό όμως είναι ότι σχεδιασμό στην Παιδεία κάνουν διάφοροι τζημερόψυχοι παράγοντες, που κατά βάθος μισούν τα παιδιά και τα σχολεία.

Είναι το σύστημα που εδραίωσε η Άννα Διαμαντοπούλου και το οποίο εξακολουθεί να δρα και να σχεδιάζει και επί της παρούσας κυβέρνησης. Η διαφορά είναι ότι η Κεραμέως βάζει και τους παπάδες μέσα, χωρίς, φυσικά, να ενοχλήσει τους τζημερόψυχους.

Για να λέμε λοιπόν τα πράγματα όπως είναι, σε κάθε τι που κάνει η Κεραμέως αναζητήστε από πίσω ή τα φροντιστήρια ή την περικοπή των δαπανών και των προσλήψεων.

Είναι σχέδιο για τη βελτίωση της Παιδείας αυτό; Όχι. Και για να το πλασάρουν ως τέτοιο, διαστρεβλώνουν τις θέσεις των αντιπάλων τους, λέγοντας ότι όσοι τους κάνουν κριτική θέλουν σχολείο διαλυμένο, με καταλήψεις και με καθηγητές γαϊδούρια που δεν θα επιτελούν τον ρόλο τους.

Αυτά, φυσικά, δεν τα υποστηρίζει κανένας. Και είναι, βεβαίως, άδικα για τους εκπαιδευτικούς που παλεύουν χωρίς μέσα και χωρίς στήριξη να μάθουν τα παιδιά γράμματα.

Οι αναπληρωτές το παλεύουν και χωρίς λεφτά.

Η αξιολόγηση έχει νόημα όταν βοηθάει τις σχολικές μονάδες που υστερούν σε επιδόσεις να βελτιωθούν και όταν βρίσκει τρόπους να υποστηρίξει τους μαθητές που μένουν πίσω.

Αλλά αυτό δεν βοηθάει τα φροντιστήρια. Ούτε τα κέντρα κατάρτισης. Ούτε όλους αυτούς που βγάζουν χρήματα από την αδυναμία του κράτους να παρέχει σωστή δημόσια εκπαίδευση.

Να πούμε και κάτι ακόμα; Από το 2000, με εξαίρεση την περίοδο 2015-2019, ποιος κυβερνούσε την χώρα; Και ποιος φταίει επομένως για τα χάλια της δημόσιας Παιδείας;

Η απάντησή τους είναι «φταίνε οι συνδικαλιστές». Και οι καθηγητές, που είναι αριστεροί και αντιδρούν σε κάθε αλλαγή.

(Πράγμα που, φυσικά, δεν ισχύει. Γιατί και η πλειοψηφία των συνδικαλιστών, Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ ήταν πάντα.)

Αλλά το βασικό είναι άλλο: τα πράγματα είναι έτσι, γιατί έτσι θέλησαν να τα κάνουν.

Θέριεψαν τα φροντιστήρια; Άνθησαν τα ΙΕΚ; Ανοίγει ο δρόμος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Ε, αυτό ήθελαν να κάνουν, αυτό κάνουν. Η δημόσια Παιδεία ούτε τους ενδιέφερε ούτε τους ενδιαφέρει.

Και κάθε κονδύλι που πάει για τη βελτίωση της δημόσιας Παιδείας το θεωρούν πεταμένα λεφτά.

Ο σχολαστικός

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL