Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.5°C17.4°C
3 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
11.3°C15.6°C
3 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
12.0°C14.4°C
3 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
14.4°C16.8°C
3 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
11 °C
11.0°C11.0°C
1 BF 72%
"Πυρά" Αλ. Τσίπρα κατά Μητσοτάκη - Χρυσοχοΐδη για τον αυταρχισμό: / Αλ. Τσίπρας: Αυτό δεν νόμος και τάξη, είναι ανασφάλεια, τρόμος και πάταξη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Πυρά" Αλ. Τσίπρα κατά Μητσοτάκη - Χρυσοχοΐδη για τον αυταρχισμό: / Αλ. Τσίπρας: Αυτό δεν νόμος και τάξη, είναι ανασφάλεια, τρόμος και πάταξη

“Πυρά” κατά των Κυρ. Μητσοτάκη και Μιχ. Χρυσοχοΐδη εξαπέλυσε ο Αλ. Τσίπρας για την επικίνδυνη για τη δημοκρατία στρατηγική του αυταρχισμού που έχει υιοθετήσει και η οποία ξεδιπλώνεται με διαδοχικά κρούσματα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας που πλέον θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και ανυποψίαστους πολίτες.

Από τη συχνότητα του ΑΝΤ1 ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε ως συγκλονιστικότερο στοιχείο από όλα το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το μαύρο - άσπρο, διαστρεβλώνοντας συνειδητά και με τη βοήθεια των ΜΜΕ την πραγματικότητα που όλοι οι υπόλοιποι πολίτες παρακολουθούν μέσα από τα ντοκουμέντα που δημοσιοποιούνται για καθεμιά από αυτές τις περιπτώσεις βίας. Αναφέρθηκε σε όλες τις τελευταίες περιπτώσεις, την οικογένεια Ινδαρέ, το περιστατικό κατά της γυναίκας ΑμεΑ στο Α.Τ. Ομόνοιας, το Μαρούσι.

Κατηγόρησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και τον πρωθυπουργό για μετατροπή της έννοιας της ασφάλειας σε ανασφάλεια, για μετατροπή της νομιμότητας και της ευταξίας σε “τρόμο και πάταξη” που, όπως είπε, στέλνει το μήνυμα για μια κατάσταση “Φαρ Ουέστ”. Τόνισε ότι το πιο σοκαριστικό είναι ότι “ζούμε σε περίοδο εικονικής πραγματικότητας”, παραπέμποντας στην οργουελική συνέχεια που υπήρξε και στην περίπτωση της οικογένειας Ινδαρέ “με παπαγαλάκια στα ΜΜΕ να περνάνε μια γραμμή ότι ήταν συνεργός της κατάληψης”, ενώ “ο άνθρωπος υπερασπίστηκε την οικία του, το σύνταγμα”.

“Δεν αναφέρομαι στο ότι επέλεξε η Αστυνομία να πάει να αδειάσει ένα κατειλημμένο σπίτι, διότι αυτό το κάναμε κι εμείς, αλλά όχι με αυτό τον τρόπο, δεν στήναμε σόου, δεν παίρναμε τις κάμερες”, πρόσθεσε, για να σημειώσει πως εδώ επρόκειτο για βία που δέχεται ένας φιλήσυχος πολίτης, όπως ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης, “και ξαφνικά, ακριβώς επειδή ζητάς να εφαρμοστεί ο νόμος, να μπαίνουν μέσα στο σπίτι σου, μέσα στο ίδιο σου το σπίτι, χωρίς παρουσία εισαγγελέα, να σε κακοποιούν, να σε βασανίζουν, να σε εξευτελίζουν...”.

Υπογράμμισε ότι “ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται από όλους” και υποστήριξε ότι “βρισκόμαστε σε επικίνδυνο και ολισθηρό δρόμο”, γιατί, πέρα από το βίαιο γεγονός καθαυτό, “προσπάθησαν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και, τρίτον, γιατί Χρυσοχοΐδης και Μητσοτάκης δεν είπαν μια συγγνώμη σε αυτόν τον πολίτη” ενώ γνώριζαν την πραγματικότητα. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε πως το μήνυμα που δίνει η στάση τους προς τους αστυνομικούς είναι “μπορείτε να κάνετε ό,τι γουστάρετε” και προς τους πολίτες ότι νόμος υπάρχει μόνο για τον ισχυρό.

Όμως, όπως τόνισε, η ασφάλεια δεν είναι συντηρητική έννοια, αλλά κάτι πάρα πολύ σημαντικό για τη δημοκρατία, εξηγώντας ότι κάθε πολίτης πρέπει να αισθάνεται ασφαλής μέσα και έξω από το σπίτι του, αλλά και ότι η ασφάλεια σχετίζεται και με την εργασία και τα δικαιώματά της που τώρα απειλούνται από εργοδότες που “έχουν ξεσαλώσει”.

“Η ασφάλεια είναι έννοια προοδευτική και όχι συντηρητική και δεν θα την πάρει ο νεοδεξιός κ. Χρυσοχοΐδης για να τη μετατρέψει σε ‘νόμο και τάξη’. Αλλά δεν είναι ‘νόμος και τάξη’, είναι τρόμος και πάταξη αυτό που κάνει”.

Παράλληλα, επισήμανε ότι, πέραν των άλλων, η πολιτική του αυταρχισμού αποδεικνύεται αναποτελεσματική, σχολιάζοντας, με αφορμή τα γεγονότα στο Μαρούσι και τον τρόπο αντίδρασης της αστυνομίας, ότι “ασφάλεια είναι να μπορώ να πάω στην αγορά στο Μαρούσι και να μη φοβάμαι ότι είμαι στη Γάζα”. “Αν ο πολίτης βλέπει ότι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο, τότε δεν είναι αποτελεσματικό”.

Ν. ΛΙΟΝ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL