Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μην παραχαράσσετε με απολογία, η λογοκρισία είναι μία

Της Μυρσίνης Δογάνη

 

Γιατί το ζήτημα δεν είναι, μόνο, εάν όντως υπάρχει λογοκρισία. Είναι και πώς απαντάει η εξουσία στην κατηγορία της λογοκρισίας.

Τι συνέβη: Λίγο πριν τη διεξαγωγή της 31ης Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου στη Ρόδο, η αφίσα που πρότειναν οι θίασοι απορρίφθηκε από τον βασικό χρηματοδότη της διοργάνωσης, τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου. Στη θέση της απορριφθείσας αφίσας εγκρίθηκε μια εναλλακτική αφίσα.

Τι λένε οι θίασοι: το Δ.Σ. της Οργάνωσης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου επέλεξε να μην συγκρουστεί με τη Γ.Γ. Αιγαίου διακινδυνεύοντας τη διεξαγωγή της συνάντησης και αποδέχτηκε την αφίσα. Ορισμένοι από τους θιάσους (από την Κω και την Ικαρία) ως ένδειξη διαμαρτυρίας απέσυραν τη συμμετοχή τους.

Τι λέγεται στα social media: ότι η ανθρωπόμορφη κερασφόρα φιγούρα της απορριφθείσας αφίσας-εμπνευσμένη από το ελάφι, σύμβολο της Ρόδου, κρίθηκε ως προκλητική και ζητήθηκε τροποποίηση σε κάποια «ηθικότερη» μορφή. Αλλά αυτά είναι κουτσομπολιά και ελάχιστη σημασία έχουν για την ουσία της ιστορίας. Ίσα - ίσα που, εν προκειμένω, παραπλανούν ερμηνεύοντας το ζήτημα εντός της γραφικής πάλης μεταξύ «σεμνότυφης εξουσίας vs εναλλακτικών καλλιτεχνών».

Τι λέει η Γ.Γ. Γραμματεία Αιγαίου: ότι ο λόγος που απορρίφθηκε η αφίσα είναι πως δεν φέρει τις «παραδοσιακές» αντικριστές μορφές που έφεραν οι αφίσες της διοργάνωσης το 1999, το 2001, το 2015 και το 2018. (Οι αντικριστές μορφές κοσμούν τελικά την φετινή αφίσα). Τέλος, ο γενικός διευθυντής της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου κ. Μιχαλακέλης επιμένει πώς όλη η ιστορία με την αφίσα είναι μια παρεξήγηση και όχι απόπειρα «λογοκρισίας», ζητώντας μέσω του ethnos.gr "συγγνώμη".

Τι διερωτόμαστε: το απλό. Ποιος ζητάει συγγνώμη όταν δεν φταίει; Γιατί κάποιος, και ιδιαίτερα ένας δημόσιος θεσμός όπως η Γ. Γ. Αιγαίου, μπαίνει στη θέση να απολογηθεί όταν δεν φέρει ευθύνη; Γιατί νιώθει την ανάγκη να απολογηθεί στους θιάσους που απέσυραν τη συμμετοχή τους; Θεωρεί πως η απολογία είναι ένδειξη ανώτερης κίνησης η οποία καθιστά αυτόματα εκείνους που δεν τη δέχονται ως αδιάλλακτους μπροστά σε μια «παρεξήγηση»; Αξιολογεί πως μέσω της απολογίας θα αποτινάξει τις κατηγορίες περί λογοκρισίας; Αντιλαμβάνεται, άραγε, πως το μοναδικό γεγονός που τους οδήγησε στη δημόσια εξήγηση της απόρριψης της αφίσας είναι η δημοσιότητα που πήρε η αποχώρηση των θιάσων κι αυτό σημαίνει αυτόματα πως δεν έδωσαν ποτέ την εξήγηση την ώρα που έπρεπε στους θιάσους, αλλά κατόπιν εορτής και μόνο στα ΜΜΕ; Τι σημαίνει αυτό για την ποιότητα της συγγνώμης; Και κάτι τελευταίο, ως προς την ευστάθεια του επιχειρήματος της ιστορικής συνέχειας της απεικόνισης των αντικριστών μορφών: η συνάντηση γίνεται επί τριάντα χρόνια. Οι «παραδοσιακές» αντικριστές μορφές έχουν κοσμήσει μόνο τέσσερις φορές την αφίσα της διοργάνωσης. Δεν βγαίνουν τα μαθηματικά...

mirsinidogani12@gmail.com

Δείτε όλα τα σχόλια
Όλες οι Ειδήσεις