Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
20 °C
19.1°C20.7°C
2 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.0°C22.1°C
4 BF 76%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
18.0°C20.5°C
3 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.3°C21.8°C
3 BF 32%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
18.9°C21.2°C
2 BF 63%
Με τον Γ. Μπουτάρη συναντήθηκε ο Αλ. Τσίπρας / Με τη Ν.Δ. επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με τον Γ. Μπουτάρη συναντήθηκε ο Αλ. Τσίπρας / Με τη Ν.Δ. επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους

"Επιστροφή στην ‘κανονικότητα’ της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους" χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας την επιχειρούμενη ανατροπή του σχεδιασμού για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης και την εξαγγελία του πρωθυπουργού για την απόσπαση των σημαντικών αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε χθες, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη για την 84η ΔΕΘ, με εκπροσώπους της Κίνησης Πολιτών για τη Διαφύλαξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στην οποία προΐσταται ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης.

«Μετά από πάρα πολλά χρόνια δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και άρα στην ταυτότητα της πόλης» είπε χαρακτηριστικά ο Αλεξης Τσίπρας. Μάλιστα σχολίασε ότι οι σχετικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού, ήταν ένα «ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο» και όχι μια «γκάφα», όπως κάποιοι θέλουν να πιστεύουν.

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα, από πλευράς του πρωθυπουργού ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε ‘πάσα’ στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση, στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να αυξήσει στα διόδια στην Αττική Οδό. Αυτή είναι η πραγματικότητα, θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια» τόνισε.

Πάνε στο "ούτε μετρό ούτε αρχαία"

Αναφερόμενος στη μεγάλη πρόοδο του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε πως «τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να ‘τρέξουμε’ το μετρό της Θεσσαλονίκης τρεισήμισι φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου, έχουμε φτάσει στο 75%» και πως “ο σχεδιασμός μας ήταν το έργο να αποδοθεί στους πολίτες το 2020”.

Θύμισε πως έχει επισκεφθεί τον σταθμό Βενιζέλου και χαρακτήρισε «μοναδικά» τα αρχαιολογικά ευρήματα «καθώς είναι ατόφια η παλιά ρωμαϊκή Εγνατία Οδός για 80 περίπου μέτρα. Ένας πολιτιστικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται».

Το χειρότερο, όμως, όπως είπε, είναι ότι, “ενώ από το ψευτοδίλημμα ‘ή αρχαία ή μετρό’ εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση ‘και αρχαία και μετρό’, τώρα δυστυχώς περνάμε στο ‘ούτε αρχαία ούτε μετρό’, διότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δυστυχώς, αντί για τέλη του 2020, θα έχουν την ευκαιρία, και αν λέω εγώ, να δουν το μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023», ενώ όλα αυτά, όπως επισήμανε, οδηγούν στο «να ξαναγίνει το μετρό ανέκδοτο».

Αντίδραση Μπουτάρη

Από την πλευρά του ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ως εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών, τόνισε ότι «ξέρω παρά πολύ καλά ότι η Θεσσαλονίκη είναι ταλαιπωρημένη με την ιστορία του μετρό, ξέρω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί, ξέρω ότι δεν έχω πια κανένα θεσμικό ρόλο για να διεκδικήσω πράγματα, αλλά ξέρω επίσης ότι ο πολιτισμός στη Θεσσαλονίκη είναι νούμερο ένα περιουσιακό στοιχείο και δεν μπορώ να ανεχθώ να το πετάξουν στα σκουπίδια».

Ευχαρίστησε τον Αλέξη Τσίπρα για τη διάθεση του να ενημερωθεί σχετικά με την Κίνηση Πολιτών που δημιουργείται για τη διάσωση της Μέσης Οδού και επισήμανε ότι «το θέμα δεν είναι πολιτικό» και πως «όσοι πιστεύουμε σε αυτή την ιστορία, είτε είναι ΣΥΡΙΖΑ, είτε ΝΔ, είτε ΚΚΕ, είτε οτιδήποτε πρέπει να παλέψουμε ώστε να διατηρηθούν in situ τα αρχαία». «Είναι αντίστοιχη ιστορία με την Πομπηία και αν θέλουν να το συνειδητοποιήσουν λιγάκι και οι συμπολίτες, αν μείνουν in situ τέλος του 2021 το μετρό θα λειτουργεί. Μπορεί να κάνει ένα χρόνο επιπλέον για να λειτουργήσει ο σταθμός της Βενιζέλου αλλά και στην Αθήνα ένα χρόνο καθυστέρησε ο σταθμός Μοναστηράκι αλλά κανείς δεν είπε τίποτα, γιατί δεν υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση».

Τέλος επανέλαβε την εκτίμησή του «αυτή την στιγμή όλη η ιστορία ξεκίνησε από μια πολιτική εκμετάλλευση από διάφορους πολιτικούς μικροπαράγοντες στη Θεσσαλονίκη», τους οποίους δεν κατονόμασε αν και ερωτηθείς σχετικά απάντησε «όλοι γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί».

Επιμένει ο Κ. Ζέρβας στην απόσπαση

Από την πλευρά του ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας εμμένει στη θέση του ότι η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι η πλέον συμφέρουσα λύση. Μετά τη συνάντηση που είχε με τον Αλέξη Τσίπρα υποστήριξε ότι «η πόλη δεν θα διχαστεί, θα βρει την καλύτερη λύση. Και εγώ ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα είμαι ο φύλακας». «Θα υπάρχουν και αρχαία και μετρό. Το σημαντικό είναι να έχουμε το συντομότερο δυνατό Μετρό με το μικρότερο δυνατό κόστος και με τη μικρότερη ενόχληση για τους κατοίκους της πόλης. Αυτή είναι η δική του διάθεση», πρόσθεσε, ενώ δεν παρέλειψε να επιτεθεί και σε όσους αντιδρούν στις πρωθυπουργικές εξαγγελίες, λέγοντας ότι «η Θεσσαλονίκη έχει ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν πάρα πολύ από ανθρώπους οι οποίοι κάναν ακτιβισμό πίσω και γύρω από τα μεγάλα έργα.». Σημείωσε, τέλος, «το ενδιαφέρον του τέως πρωθυπουργού για την πόλη μας είναι δεδομένο αλλά η πόλη έχει μπροστά της πολλά θέματα στα οποία πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος».

Συνάντηση με τους φορείς

Γόνιμη ήταν η χθεσινή συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. «Έχουμε αποκτήσει μια σταθερή επικοινωνία και σχέση, γιατί ως πρωθυπουργός είχα την έμπνευση να έρχομαι συχνά στη Θεσσαλονίκη δημιουργώντας και το γραφείο του πρωθυπουργού και με χαρά βλέπω ότι παρά τις αντιπολιτευτικές κορόνες το γραφείο αυτό διατηρείτε και σήμερα» σημείωσε εισαγωγικά ο Αλέξης Τσίπρας. Υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα «έχουν παραμεληθεί αρκετά και εξέφρασε την βεβαιότητα ότι «αν συνεχιστεί η προσπάθεια που κάναμε θα είναι καλό για τον τόπο». Σημείωσε, επίσης, ότι σκοπός της συνάντησης είναι να μιλήσουν κυρίως οι εκπρόσωποι των φορέων για τα αιτήματα και της προτάσεις τους και αμέσως τους έδωσε το λόγο. Στην συνάντηση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος ΣΒΕ Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Γιάννης Μασούτης, ο πρόεδρος του ΒΕΘ Αναστάσιος Καπνοπώλης, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Αναστάσιος Τζήκας, ο πρόεδρος της ΑΖΚ Κυριάκος Λουφάκης, ο Ρούλης Εδιάρογλου ως εκπρόσωποι του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ.ά. Από τον ΣΥΡΙΖΑ συμμετείχαν οι αρμόδιοι τομεάρχες Ευκλείδης Τσακαλώτος, Αλέξης Χαρίτσης, Νίκος Παππάς, Έφη Αχτσιόγλου, Δώρα Αυγέρη, Κατερίνα Νοτοπούλου, Σωκράτης Φάμελλος, Γιώργος Τσίπρας, Μιχάλης Καλογήρου.

ΕΥΦΥΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΠΕΤΣΑ

Αλ. Χαρίτσης: Τρία ερωτήματα στην κυβέρνηση

Την «μπάλα στην κερκίδα», ελλείψει σοβαρών επιχειρημάτων, πέταξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις “εργολάβος” και “διαπλοκή”. Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από “μουσαμάδες”...» σχολίασε ο Στ. Πέτσας, επαναφέροντας την μαύρη προπαγάνδα περί εγκαινίων σε σταθμούς του μετρό, επειδή ο Αλέξης Τσίπρας παραβρέθηκε σε μία πολιτιστικού περιεχομένου εκδήλωση που διοργάνωσε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στο σταθμό Σιντριβάνι. «Να αφήσει τα ευφυολογήματα και να απαντήσει σε τρία συγκεκριμένα ερωτήματα» κάλεσε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης. Αυτά είναι:

Γιατί ο κ. Μητσοτάκης επιλέγει την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου, ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για το ελληνικό δημόσιο και ποιο θα είναι το όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ δίνοντας νομικό πάτημα για επιπλέον αξιώσεις του αναδόχου;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL