Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
13.4°C18.7°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
12.0°C16.9°C
1 BF 66%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.8°C18.0°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
9.9°C14.6°C
2 BF 76%
Οπαδός των ιδιωτικοποιήσεων στο τιμόνι του ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Οπαδός των ιδιωτικοποιήσεων στο τιμόνι του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη. Στην «ανακύκλωση» στελεχών της Ν.Δ. που διετέλεσαν πρόεδροι σε διοικήσεις δημόσιων οργανισμών στο παρελθόν κατέφυγε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη στελέχωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Όπως ανακοινώθηκε χθες, ο γαλάζιος «τιμονιέρης» του Οργανισμού θα είναι ο Γιώργος Σκόδρας, καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, ο οποίος, ως φαίνεται, ήταν ο μόνος πρόθυμος για τη θέση, αφού άλλα στελέχη της Ν.Δ. την απέρριψαν χωρίς δεύτερη σκέψη...

Ο Γιώργος Σκόδρας δεν είναι άγνωστο πρόσωπο στη Θεσσαλονίκη. Από το 2005 έως το 2009 διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) και για τους εργαζόμενους είναι ο άνθρωπος που προετοίμαζε το ξεπούλημα της εταιρείας σε γαλλικό όμιλο. Ο ίδιος δεν κρύβει ότι είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων και πως δεν πιστεύει στην ιδέα «κράτος - επιχειρηματίας», οπότε η τοποθέτησή του στον ΟΑΣΘ ίσως να κρύβει και τα ανομολόγητα μέχρι στιγμής σχέδια για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Πέρα από αυτό, το όνομά του είχε εμπλακεί σε μια υπόθεση με «έργα - φαντάσματα» ύψους άνω των 2.000.000 ευρώ την περίοδο 2005 - 2006, αλλά δεν προέκυψαν στοιχεία εις βάρος του και απαλλάχθηκε των κατηγοριών από την ελληνική Δικαιοσύνη. Αντίθετα παραπέμφθηκαν ένα τότε διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας και ένας εργολάβος.

Επίσης ο Γ. Σκόδρας καταδικάστηκε πρωτόδικα σε τρίμηνη φυλάκιση διότι υποβάθμισε διευθυντικό στέλεχος της ΕΥΑΘ επειδή αρνήθηκε να υπογράψει πληρωμές για τα έργα ύψους άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ που δεν τα είχε ελέγξει και ζητούσε επίμονα να του παραδοθούν αναλυτικές επιμετρήσεις, δεδομένου ότι στα έργα υπήρχε υπέρβαση κατά 170% της αρχικής δαπάνης.

Μάλιστα το στέλεχος αυτό αντικαταστάθηκε με προκάτοχό του, ο οποίος υπέγραψε αμέσως την καταβολή του ποσού στον εργολάβο. Η όλη υπόθεση, όμως, ελάχιστα αναδείχθηκε στα μέσα ενημέρωσης. Αντίθετα τοπικές εφημερίδες, και όχι μόνο, συχνά έκαναν την «αγιογραφία» του Γ. Σκόδρα, ίσως διότι επί ημερών του η ΕΥΑΘ διαφήμιζε συχνά το εκτός ανταγωνισμού προϊόν της. Ο Γ. Σκόδρας διετέλεσε και πρόεδρος της Εγνατία Α.Ε.

Γκάφα με το καλημέρα

Διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού τοποθετήθηκε ο πρώην διευθυντής Κίνησης στον ιδιωτικό και κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ Γιώργος Σπανός, που -σύμφωνα με πληροφορίες- αμέσως μετά τις βουλευτικές εκλογές εκδήλωσε το ενδιαφέρον του να αναλάβει είτε την προεδρία είτε τη διεύθυνση του Οργανισμού. Αυτός φέρεται να είναι και ο πληροφοριοδότης του Κ. Καραμανλή και του Γ. Κεφαλογιάννη για τον ΟΑΣΘ.

Το πόσο καλά «ενημερωμένοι» ήταν οι αρμόδιοι υπουργοί φάνηκε από μια «γκάφα» στην ανακοίνωση για τη νέα διοίκηση, αφού η Καλυψώ Γούλα, που εμφανίζεται ως εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης, έχει παραιτηθεί προ πολλού (πριν καν ενταχθεί στο ευρωψηφοδέλτιο της Ν.Δ.) τόσο από το δημοτικό συμβούλιο όσο και από το Δ.Σ. του ΟΑΣΘ και ως αντικαταστάτης της ορίστηκε ο Βασίλης Διαμαντάκης. Οι αρμόδιοι υπουργοί προφανώς αγνοούσαν αυτήν την εξέλιξη και οι «πληροφοριοδότες» τους προφανώς ξέχασαν να τους ενημερώσουν.

Τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ συμπληρώνουν οι Ιωάννης Βλαχάβας, Ιωάννης Ρεντζεπέρης, Θεόδωρος Τζιαμπάζης, Σοφία Μαυρίδου και ο εκπρόσωπος της ΠΚΜ Γαβριήλ Αβραμίδης, ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δ.Σ. θα συμπληρωθεί με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων. Αν και η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ αποτελείται κυρίως από στελέχη της Ν.Δ., ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής τη διαφημίζει ως «ακομμάτιστη» σχολιάζοντας στα σόσιαλ μίντια: «Αλλάξαμε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ αξιοποιώντας όλα τα ικανά στελέχη του Οργανισμού με αξιοκρατικά κριτήρια και χωρίς κομματικές παρωπίδες όπως συνέβη -τα προηγούμενα χρόνια- επί ΣΥΡΙΖΑ».

Fake news και ρεβανσισμός

Όλο το προηγούμενο διάστημα διάφορα κυβερνητικά «παπαγαλάκια» άφηναν να διαρρέει ότι ο Στ. Παππάς δεν προτίθεται να παραιτηθεί, όπως και υπονοούμενα ότι το κάνει για να λάβει αποζημίωση (!), όταν είναι γνωστό ότι βρισκόταν αμισθί στη συγκεκριμένη θέση.

Οι διακινητές των ψευδών ειδήσεων απέκρυπταν συστηματικά και το ότι είχε υποβάλει εμμέσως πλην σαφώς την παραίτησή του από την πρώτη στιγμή ξεκαθαρίζοντας ότι δεν μπορεί να υπηρετεί σχέδια που δεν γνωρίζει ή με τα οποία διαφωνεί. Οι αρμόδιοι υπουργοί προτίμησαν προφανώς για επικοινωνιακούς λόγους να μην έχουν καμία απολύτως επικοινωνία μαζί του, δήλωναν ότι ενημερώνονταν από άλλες πηγές και δεν απάντησαν στις δύο επιστολές που τους έστειλε.

Τεχνάσματα και δήθεν βλάβες

Στο μεταξύ χθες η απερχόμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέθεσε μία ακόμη μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου μετά από μαρτυρίες υπηρεσιακών στελεχών για οργανωμένο σαμποτάζ στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.

Με τη μήνυση ζητείται από τις εισαγγελικές αρχές να αποδοθούν οι ποινικές κυρώσεις για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών αλλά και κάθε άλλης αξιόποινης πράξης που ενδεχόμενα διαπιστωθεί. Όπως σημειώνεται, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αναζήτησε τις αιτίες για τη μείωση των λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια και μέσα από επιστολές υπηρεσιακών στελεχών ή μαρτυρίες τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. αναφέρθηκαν περιστατικά κατά τα οποία εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ «προφασίζονται» βλάβες και αρνούνται τη συνέχιση των δρομολογίων, ενώ περιγράφονται «τεχνάσματα» ώστε να καθυστερήσει ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων.

«Είναι δασκαλεμένοι να γράφουν (στις αναφορές των βλαβών) χίλια δύο πράγματα έτσι ώστε να μην μπορεί ο τεχνίτης των συνεργείων να ελέγξει άμεσα την κανονικότητα ή μη λειτουργίας ενός λεωφορείου» ανέφερε χαρακτηριστικά υπηρεσιακό στέλεχος του ΟΑΣΘ. Επίσης, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που προσκομίστηκαν στις δικαστικές αρχές, το τελευταίο διάστημα διατυπώθηκαν απειλές και εκβιασμοί από πρώην μετόχους οι οποίοι είναι και εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ΣΤΗΝ "Α":

"Δεν μας είπαν το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΑΣΘ…"

"Από όποια θέση και αν βρίσκομαι, θα μεριμνώ για την πορεία της εκκαθάρισης, που έχει αναδείξει τεράστιους ‘σκελετούς’ από τον παλιό κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ"

«Όπως υπαγορεύει η δημοκρατική παράδοση της δικής μου πολιτικής προέλευσης, θα ενημερώσω κανονικά τη νέα διοίκηση και τους αρμόδιους υπουργούς για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ, εφόσον το ζητήσουν. Εμένα ουδείς αρμόδιος με ενημέρωσε. Ο καθένας λοιπόν με το φορτίο που κουβαλάει και αυτή είναι και η διαφορά μας...» σχολίασε στην «Αυγή» ο Στέλιος Παππάς.

Τόνισε ότι μέχρι σήμερα «δεν μας έχουν πει ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΑΣΘ» και διαβεβαίωσε ότι «από οποιαδήποτε θέση και αν βρίσκομαι, θα μεριμνώ για την περαίωση της εκκαθάρισης, η οποία μέχρι τώρα έχει αναδείξει τεράστιους ‘σκελετούς’ από τον παλιό ιδιωτικό και κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL