Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.7°C
3 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
19.7°C24.9°C
1 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
3 BF 33%
Ανακάλυψαν... κλιματικό πρόβλημα στην Αθήνα!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ανακάλυψαν... κλιματικό πρόβλημα στην Αθήνα!

To κέντρο της Αθήνας, που δοκιμάζεται χρόνια από την κρατική εγκατάλειψη και στις μέρες του Μνημονίου από τη φτώχεια, επιχειρούν να εξωραΐσουν με δημόσιο χρήμα ΥΠΕΚΑ και Περιφέρεια Αττικής εκτελώντας τις παραγγελίες ενός ιδιωτικού φορέα, του Ιδρύματος Ωνάση, που ανέλαβε να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για μια παρέμβαση κλίμακας στην καρδιά της πόλης. Για τη χρηματοδότηση λοιπόν του έργου "Ανάπλαση της Πανεπιστημίου και επέκταση του τραμ με τις συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της Ανασυγκρότησης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου», υπεγράφη μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες συμφωνία μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτη και του περιφερειάρχη Γ. Σγουρού. Ο προϋπολογισμός εκτιμήθηκε σε 78.500 εκατ. ευρώ -καταφανώς υποκοστολογημένος- τα οποία θα αντληθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον (37.974 εκατ. ευρώ) και το ΠΕΠ Αττικής (40.526 εκατ. ευρώ). Τουλάχιστον θυμηδία προκαλεί η τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα του έργου περί αντιμετώπισης "σημαντικού κλιματικού προβλήματος" ή η αναφορά στο κατακουρελιασμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο του 1985 καθώς "το έργο έχει μελετηθεί και προτείνεται σε εφαρμογή του".

Σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις, μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεσή του "εντός τριμήνου, ώστε να υλοποιηθεί εντός διετίας" και προβλέπει:

- "Ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, μέσα από έναν σχεδιασμό ο οποίος στηρίζεται σε ένα πρόγραμμα αποτροπής, αλλά όχι κατάργησης της διαμπερούς κυκλοφορίας. Περιλαμβάνεται μικτή χρήση των δρόμων, και ιδίως της Πανεπιστημίου, με ειδικές διαδρομές ταξί, λεωφορείων και άλλων οχημάτων, για παρόδια εξυπηρέτηση από τα ποδήλατα σε έναν ειδικό ποδηλατόδρομο που εντάσσεται στο μητροπολιτικό δίκτυο, καθώς και από το τραμ που επεκτείνεται από την Αμαλίας στην οδό Πατησίων. Στο εγκάρσιο προς την Πανεπιστημίου οδικό δίκτυο και στη ζώνη μεταξύ των οδών Σταδίου και Ακαδημίας δημιουργείται δίκτυο πεζοδρόμων/οδός ήπιας κυκλοφορίας".

- Αναδιαμόρφωση των πλατειών Δικαιοσύνης και Ομονοίας (για πολλοστή φορά), ενώ η οδός Πατησίων στο τμήμα από Πανεπιστημίου μέχρι την οδό Μάρνη αποδίδεται για χρήση στα Δημόσια Μέσα Μετακίνησης και των πεζών με διεύρυνση των πεζοδρομίων και "προσθήκη στοιχείων ανάπλασης του αστικού χώρου" μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Το δεύτερο κομμάτι περιλαμβάνει την επέκταση του δικτύου τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, με την "υλοποίηση όλων των αναγκαίων έργων στο εύρος του διαδρόμου που καταλαμβάνει η διπλή γραμμή τραμ μήκους 2,1 χλμ., μέσω των οδών Πανεπιστημίου και Πατησίων, καθώς και των κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών ρυθμίσεων".

Ακόμη, σχεδιάζεται "η κατασκευή 4 νέων στάσεων ('Τριλογία', 'Ρεξ', 'ΕΜΠ' και 'Πλ. Αιγύπτου') και η διαμόρφωση μιας νέας πλευρικής αποβάθρας στη στάση τραμ 'Σύνταγμα'. Για την τροφοδοσία της γραμμής προβλέπεται η κατασκευή 2 υποσταθμών και στο κεντρικό τμήμα του έργου η τροφοδοσία θα είναι χωρίς υπέργεια καλώδια ηλεκτροδότησης με χρήση της τεχνολογίας υπερπυκνωτών".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL