Διπλό κριτήριο, παλαιότητας και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προβλέπει το νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων που προτείνει με το νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση η κυβέρνηση, παράλληλα με νέα μείωση τέλους ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων και πλήρη απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα. Με βάση το νομοσχέδιο προτείνεται:
Επιβατικά αυτοκίνητα δασμολογικής κλάσης 87.03 υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης ανά αξία:
* Έως 14.000 ευρώ: 4%
* 14.000 - 17.000 ευρώ: 26%
* 17.000 - 20.000 ευρώ: 53%
* 20.000 - 25.000 ευρώ: 62%
* 25.000 - 30.000 ευρώ: 71%
* Άνω των 30.000 ευρώ: 30%.
Για αυτοκίνητα των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -CO2 (συνδυασμένος κύκλος) είναι:
* Μικρότερη ή ίση των 100 γρ./χλμ, οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
* Μεγαλύτερη από 120 και μικρότερη από ή ίση με 140 γρ./χλμ., αυξάνονται κατά 10%.
* Μεγαλύτερη από 140 και μικρότερη από ή ίση με 160 γρ./χλμ., αυξάνονται κατά 20%.
* Μεγαλύτερη από 160 και μικρότερη από ή ίση με 180 γρ./χλμ., αυξάνονται κατά 30%.
* Μεγαλύτερη από 180 και μικρότερη από ή ίση με 200 γρ./χλμ., αυξάνονται κατά 40%.
* Μεγαλύτερη 200 και μικρότερη από ή ίση με 250 γρ./χλμ., αυξάνονται κατά 60%.
* Μεγαλύτερη από 250 γρ./χλμ., οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
Για επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές:
* Ορίων εκπομπών Euro 6 με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση έως και 31.8.2018, οι συντελεστές προσαυξάνονται κατά 50%.
*Ορίων εκπομπών Euro 6 και 5b, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως και 31.8.2015, προσαυξάνονται κατά 100%.
* Ορίων εκπομπών Euro 5a, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως και 31.12.2012, προσαυξάνονται κατά 200%.
Αν δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών (Euro) ή δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι συντελεστές προσαυξάνονται κατά ποσοστό 200%, με επιπλέον προσαύξηση.
Εάν δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού 168/2013 (Ε.Ε.) ή της Οδηγίας 2002/51 ΕΚ, οι συντελεστές προσαυξάνονται κατά 30%.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μεγαλύτερη από ή ίση με 51 γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης. Με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μικρότερη ή ίση με 50 γρ./χλμ., απαλλάσσονται από το 75% του τέλους.
ΘΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ