Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
11.7°C15.2°C
4 BF 82%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
13.0°C16.8°C
3 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
14.9°C17.0°C
2 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.1°C19.8°C
3 BF 49%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
13.9°C15.2°C
2 BF 77%
Αστικές μεταφορές: το παλιό και το νέο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αστικές μεταφορές: το παλιό και το νέο

Η χώρα χρειάζεται ένα νέο παραγωγικό μοντέλο με επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία, για να βγει από τη μακροχρόνια κρίση, για να ξεπεραστούν οι οικονομικές επιπτώσεις των Μνημονίων, για να επανέλθει η κοινωνική συνοχή, για να προχωρήσουμε μπροστά. Αυτή είναι μια σχεδόν κοινή αντίληψη πλέον. Τη συζητούν όλοι οι πολίτες. Πιο εμβληματικά όμως την περιέγραψε με τα παραπάνω λόγια ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας Αλέξης Τσίπρας, μόλις πριν από μερικές ημέρες στον Βόλο.

Η Beat έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως ένα παράδειγμα του πώς μπορεί η ελληνική καινοτομία να «κατακτήσει τον κόσμο» και να γίνει πρότυπο επιχειρηματικότητας, πώς δηλαδή μπορεί να κάνει πράξη, στο μικρό της μέγεθός πάντα, αυτό που είναι ζητούμενο για τη χώρα.

Είναι μια εταιρεία που αναπτύχθηκε μέσα στην κρίση και ανεξάρτητα από αυτήν. Δημιούργησε τεχνολογία παγκόσμιας αιχμής κι ένα μοντέλο που αγαπήθηκε τόσο από το κοινό όσο και από τους ίδιους τους επαγγελματίες. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα ένα εκατομμύριο εγγεγραμμένοι χρήστες και 8.500 οδηγοί που συμμετέχουν στην πλατφόρμα μας.

Η Beat άνοιξε έναν καινούργιο δρόμο που ακολουθήθηκε από πολλούς και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Εξού και σήμερα συνεχίζουμε να κοιτάμε μπροστά, να ηγούμαστε, να εξελισσόμαστε και να σχεδιάζουμε την ανάπτυξή μας. Είναι ενδεικτικό ότι προγραμματίζουμε να εξαπλασιάσουμε τους επιστήμονες και προγραμματιστές μας μέσα στην επόμενη διετία αλλά και να προσφέρουμε ένα δελεαστικό πακέτο επιστροφής Ελλήνων που αναγκάστηκαν να φύγουν στο εξωτερικό. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρο σε όσους είδαν εδώ το τέλμα, να ξαναδούν την προοπτική. Διότι πιστεύουμε ότι η χώρα μας μπορεί να γίνει εργαστήριο έρευνας και καινοτομίας, όπως ανέφερε και ο πρωθυπουργός.

Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί εάν υπάρχει αρνητική στάση απέναντι σε ό,τι καινούργιο δημιουργείται, σε ό,τι βγαίνει έξω από την πεπατημένη. Ακριβώς το αντίθετο θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο για όλους μας, επιχειρηματίες, πολίτες, πολιτικούς. Οι δρόμοι που ήδη περπατήσαμε ξέρουμε πού μας έχουν φέρει. Είναι η ώρα να ανακαλύψουμε καινούργιους.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν χρειάζονται αλήθειες και ξεκάθαρες απαντήσεις για το θέμα που προέκυψε με το σχεδιαζόμενο νέο ρυθμιστικό περιβάλλον για τα ταξί και τη θέση της Beat:

Η Beat δεν παρέχει μεταφορικό έργο, όπως ίσως θα ήθελαν να της επιβάλουν κάποιοι. Κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνει δηλαδή και την ποιότητα της εργασίας για τους οδηγούς αλλά και την εξυπηρέτηση των επιβατών. Αυτό ήταν το διαφορετικό που έκανε την πλατφόρμα μας τόσο αγαπητή, όπως φάνηκε και από το μεγάλο κύμα συμπαράστασης τόσο στα social media όσο και ευρύτερα στην κοινωνία.

Η Beat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό σχεδόν 5 εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και πάσης φύσης εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο.

Η Beat δεν εισπράττει το κόμιστρο ούτε παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος. Τα χρήματα μένουν στους ίδιους τους οδηγούς, δηλαδή διαχέονται άμεσα στην ελληνική οικονομία.

Η Beat δεν κάνει διακρίσεις στους οδηγούς, δεν την αφορά εάν έχουν γυαλιά ή μούσια. Θέτει ως μόνη προϋπόθεση την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πελάτη και μάλιστα με αξιολόγηση που δεν κάνει η ίδια, αλλά εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά.

Η Beat στηρίζει την προσπάθεια ρύθμισης και εκσυγχρονισμού της αγοράς. Το έχει κάνει ενεργά εξάλλου και σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό, όπου συνέβαλε στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς και λειτουργικού ανταγωνισμού προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, των ανθρώπων που παρέχουν το μεταφορικό έργο, αλλά βεβαίως και των εκατομμυρίων χρηστών της.

Περιμένουμε λοιπόν να ξεκινήσει άμεσα ανοιχτή διαβούλευση από το αρμόδιο υπουργείο για να μιλήσουμε θεσμικά, τεκμηριωμένα και δημόσια, όχι σε διαδρόμους και κλειστά γραφεία.

Δεν είμαστε απλώς έτοιμοι να συμβάλουμε σ’ έναν ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, αλλά έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις εκσυγχρονισμού με βάση βέλτιστες πρακτικές που όμως απέχουν από «σκέψεις» που είδαμε πρόσφατα δημοσιευμένες. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά διότι εκείνες οι «σκέψεις» αποτελούσαν μια θλιβερή παγκόσμια πρωτοτυπία, μακριά από τη διεθνή πραγματικότητα, τα τεχνολογικά δεδομένα και τις εξελίξεις. Ωστόσο εκείνες οι «σκέψεις» έκαναν καλό στον δημόσιο διάλογο, διότι έδωσαν την ευκαιρία να βγουν στην επιφάνεια προβληματισμοί, να εκδηλωθούν προθέσεις και να δημοσιοποιηθούν συντεχνιακά συμφέροντα, που όμως δεν έχουν καμία σχέση με το δημόσιο συμφέρον, με όσα πραγματικά απαιτεί σήμερα η κοινωνία μας.

Έγινε ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι εάν η χώρα χρειάζεται να κάνει ένα «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός», αυτό δεν μπορεί να γίνει με συνθήκες και όρους τού χθες ούτε με λογικές ενός παρεμβατισμού που προκαλεί ασφυξία σε κάθε ικμάδα της ελληνικής οικονομίας.

Χρειαζόμαστε συνεπώς ένα σύγχρονο ρυθμιστικό πλαίσιο, που όμως επιταχύνει το μέλλον, δεν το εμποδίζει.

* Ο Νίκος Δρανδάκης είναι ιδρυτής της Taxibeat

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL