Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
10.1°C14.3°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.2°C13.3°C
2 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.0°C12.1°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
12.5°C14.3°C
3 BF 80%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.7°C11.9°C
4 BF 82%
Από την πρώην δημόσια εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού - Να παραδώσει τα κλειδιά στην TRENITALIA καλούν τον υπ. Μεταφορών Κ. Καραμανλή οι σύνδεσμοι σιδηροδρομικών *Αντίδραση κΑι από τον αρχισυνδικαλιστή της ΔΑΚΕ Ν. Κιουτσούκη / Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ "ξεφορτώνεται" 75 εργαζομένους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Από την πρώην δημόσια εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού - Να παραδώσει τα κλειδιά στην TRENITALIA καλούν τον υπ. Μεταφορών Κ. Καραμανλή οι σύνδεσμοι σιδηροδρομικών *Αντίδραση κΑι από τον αρχισυνδικαλιστή της ΔΑΚΕ Ν. Κιουτσούκη / Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ "ξεφορτώνεται" 75 εργαζομένους

Την έξοδο σε 75 τεχνικούς της πρώην δημόσιας εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού (EEΣΣΤΥ) έδειξε η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν μέσω πανδημίας, τη στιγμή που ακόμη 50 τεχνικοί, που διέκοψαν για τη στρατιωτική τους θητεία, όπως καταγγέλλεται, κινδυνεύουν να μην επαναπροσληφθούν. "Γαλάζιο" εμφύλιο φαίνεται να προκαλεί η παραπάνω ενέργεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον γ.γ. της ΓΣΕΕ, μάλιστα, και επικεφαλής της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα Νίκο Κιουτσούκη να ζητάει τον λόγο από τον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, τη στιγμή που η ιταλική εταιρεία επιδοτείται για την εκτέλεση επιβατικών υπηρεσιών και τη συντήρηση του τροχαίου υλικού ιδιοκτησίας του Δημοσίου.

"Να ανακληθούν οι απολύσεις"

Το θέμα ανέδειξαν οι τοπικοί σύνδεσμοι σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδας, Πελοποννήσου και Θεσσαλίας (Λαρισαϊκός), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), καθώς και επιχειρησιακά σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλοντας ως απαράδεκτες τις απολύσεις και ζητώντας την ανάκλησή τους. Μάλιστα, ο σύνδεσμος Βορείου Ελλάδας, την πλειοψηφία του Δ.Σ. του οποίου ελέγχει η ΔΑΚΕ, με ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα καταγγέλλει το υπουργείο Μεταφορών «για πλήρη αδιαφορία», ενώ καλεί και τον ίδιο τον Κ. Καραμανλή «να παραδώσει τα κλειδιά του υπουργείου ή στον πρωθυπουργό ή στην TRENITALIA και στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθότι τους δίδουν δικαιώματα και δεν τους επιβάλλουν υποχρεώσεις».

Το ζήτημα αφορά 75 εργαζόμενους που τα τελευταία δύο χρόνια εργάζονταν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ, τη δημόσια εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού (βαγόνια και μηχανές), που το 2019 εξαγοράστηκε και κατόπιν συγχωνεύτηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία, να θυμίσουμε, τον Σεπτέμβριο του 2017 αποκτήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους (FSI).

Επίθεση στους συνδικαλιστές

Σύμφωνα με την επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππου Τσαλίδη προς τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Μεταφορών, Εργασίας και Οικονομικών, την οποία έχει στη διάθεσή της η "Αυγή", ο CEO της ιταλικής εταιρείας επιτίθεται στους συνδικαλιστές του σιδηροδρόμου κάνοντας λόγο για «μια μικρή μειοψηφία συνδικαλιστών» που βάλλουν κατά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στην ίδια επιστολή δικαιολογεί τη μη ανανέωση των συμβάσεων στο πλαίσιο της αναβάθμισης της τεχνικής βάσης του παλιού μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης, που μισθώνει η εταιρεία, προκειμένου να υποδεχτεί νέες ηλεκτροκίνητες επιβατηγές αμαξοστοιχίες αξίας 47,5 εκατ. ευρώ. Γι’ αυτό η εταιρεία αποφάσισε «την πλήρη αναδιάταξη του τεχνικού προσωπικού και τη μη ανανέωση κατά τη λήξη τους μικρού αριθμού συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου που είχαν συναφθεί καλοκαίρι του 2019».

Ο Φ. Τσαλίδης αρνείται, τέλος, ότι υφίστανται αυτή τη στιγμή περιπτώσεις εργαζομένων που δεν επαναπροσλαμβάνονται ενώ έχουν διακόψει την εργασία τους λόγω της στρατιωτικής τους θητείας.

"Γαλάζιες" αντιδράσεις

Πάντως, οι εργαζόμενοι στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ αντιμετώπιζαν εξαρχής πρόβλημα στο πλαίσιο της συγχώνευσης, καθώς η εταιρεία αρνιόταν να διατηρήσει τη ΣΣΕ που απολάμβαναν οι εργαζόμενοι στο προηγούμενο καθεστώς. Βέβαια, η εταιρεία δεν έκανε το ίδιο και με τη σύμβαση τριετίας 2019-2022 για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του Δημοσίου, την οποία ανέλαβε ως σημερινός ιδιοκτήτης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ποσό μάλιστα των 100 εκατ. ευρώ έγινε αντικείμενο σκωπτικού σχολιασμού από τον "γαλάζιο" αρχισυνδικαλιστή Ν. Κιουτσούκη, ο οποίος στην προσωπική του ιστοσελίδα στο Facebook ανήρτησε χαρακτηριστικά: «ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ / έτος από το Δημόσιο για ΥΓΟΣ, φέτος λόγω Covid μειωμένα τέλη χρήσης υποδομής, έκπτωση ενοικίων και ΑΠΟΛΥΕΙ 125 εργαζόμενους γιατί ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ, ενώ από το '19-'22 τρέχει σύμβαση 100 εκατ. ευρώ ανάταξης τροχαίου υλικού!"

Ο υπουργός ακούει; Αντιπαράθεση για τις "άγονες" γραμμές

Να σημειώσουμε πως η περίφημη αποζημίωση για τις υπηρεσίες ΥΓΟΣ (η κρατική επιδότηση για τις λεγόμενες άγονες γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου) που εκτελεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε αντικείμενο μεγάλης αντιπαράθεσης με την ανάληψη της νέας ηγεσίας του υπ. Μεταφορών, καθώς ανακοίνωσε πως θα δοθεί χωρίς διαγωνισμό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 10+5 χρόνια έναντι 50 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Οι όροι της συμφωνίας μεταξύ υπ. Μεταφορών και ιταλικής εταιρείας αναμένεται οριστικοποιηθούν εντός της χρονιάς.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL