Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.0°C25.2°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.8°C25.4°C
2 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.9°C21.6°C
4 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
0 BF 33%
"Πραγματική πρόκληση να αντιμετωπίζονται ως πληγείσες οι επιχειρήσεις του κλάδου"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Πραγματική πρόκληση να αντιμετωπίζονται ως πληγείσες οι επιχειρήσεις του κλάδου"

Την ώρα που ακόμη κι οι ίδιες οι εταιρείες ταχυμεταφορών αναγνωρίζουν ότι έχουν αύξηση τζίρου εν μέσω της πανδημίας, η κυβέρνηση αποφάσισε να τους δώσει τη δυνατότητα να θέσουν τους εργαζομένους τους σε αναστολή, να έχουν αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, αλλά και να μειώσουν τα ενοίκια που καταβάλλουν κατά 40%.

Να εξαιρεθούν οι εταιρείες κούριερ

Στην προκλητική στήριξη των επιχειρηματιών του κλάδου απάντησε χθες με ανακοίνωσή του το σωματείο των κούριερ (ΣΕΤΤΕΑ), τονίζοντας ότι «οι εταιρείες ταχυμεταφοράς δεν δικαιούνται μέσα στη σημερινή πρωτόγνωρη κρίση να αντιμετωπίζονται από το κράτος ως πληγείσες, κάτι τέτοιο είναι πραγματική πρόκληση και θα πρέπει η κυβέρνηση να εξαιρέσει τις εταιρίες Courier από τα μέτρα στήριξης».

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του το σωματείο, κόντρα στη ψευδή εντύπωση που έχει δοθεί από δημοσιεύματα και επίσημους φορείς ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 500 εταιρείες, η πραγματικότητα είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας μοιράζεται σε μόλις τέσσερις εταιρείες, η μία από τις οποίες είναι η ACS του Θόδωρου Φέσσα, προέδρου του ΣΕΒ.

Η "ακτινογραφία" του κλάδου

«Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι, στην Ελλάδα, στον κλάδο της εγχώριας ταχυδρόμησης - ταχυμεταφοράς, πέραν των ΕΛΤΑ (δημόσιου χαρακτήρα και με γνωστά οικονομικά προβλήματα), στον ιδιωτικό τομέα, που απασχολεί συνολικά 11.500 εργαζόμενους, το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας μοιράζεται σε μόλις τέσσερις (4) μεγάλες εταιρείες, που συνολικά διακινούν το 85% του συνόλου της εγχώριας ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς και απασχολούν στα δίκτυά τους 9.800 εργαζόμενους.

Οι εταιρείες αυτές είναι:

* Η ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ΜΑΕΕ, θυγατρική του ομίλου Infoquest.

* Η Γενική Ταχυδρομική ΑΕΕ.

* Η ΕΛ.ΤΑ. Courier, θυγατρική των ΕΛ.ΤΑ.

* H Speedex A.E., θυγατρική του ομίλου Σφακιανάκης.

Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου είναι κατά κανόνα μικρές εταιρείες -και λίγες στοιχειωδώς μεγαλύτερες- που λειτουργούν. στη συντριπτική τους πλειονότητα. ως αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των τεσσάρων, λιγότερες είναι ελεύθεροι συνεργάτες τους και πολύ λιγότερες δραστηριοποιούνται, σε τοπικό επίπεδο, εγχώρια, χωρίς καμία εξάρτηση από τις τέσσερις».

Ανεξέλεγκτοι οι τέσσερις "μεγάλοι"

Οι τέσσερις μεγάλες αυτές εταιρείες έχουν αφεθεί ανεξέλεγκτες, όπως υποστηρίζει το σωματείο, να «ρυθμίζουν» σημαντικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνία, την οικονομία και κυρίως την υγεία και τους όρους εργασίας των εργαζομένων τους, με μόνο κριτήριο το στενό οικονομικό τους συμφέρον. «Το πρόσφατο γεγονός με τις αυξήσεις τιμών στην ACS, που πήρε δημοσιότητα, είναι γνωστό».

Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι η δημοσίευση στο ΦΕΚ της ένταξης των εταιρειών ταχυμεταφορών στις πληττόμενες επιχειρήσεις συνέπεσε -όλως τυχαίως- με την ανάκληση της αύξησης των τιμολογίων της ACS!

Θα έλεγε κανείς δε ότι η ανάκληση της αύξησης μοιάζει να πραγματοποιήθηκε με... αντικαταβολή, καθώς ο πρόεδρος του ΣΕΒ πήρε πίσω την αύξηση κατά 22,5% και η εταιρεία του την ίδια ημέρα εισήχθη από την κυβέρνηση Μητσοτάκη στις πληττόμενες επιχειρήσεις (όπως και συνολικά ο κλάδος των εταιρειών κούριερ).

Αναγκαίες οι προσλήψεις

“Όταν οι περισσότεροι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας πλήττονται βαριά, όταν πολύ μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού της χώρας βρίσκεται σε ανεργία ή υποαπασχόληση ή ζει με το επίδομα των 800 ευρώ για 45 ημέρες, δεν είναι ανεκτό οι εταιρείες ταχυμεταφοράς να μας εξαντλούν ή να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία μας απασχολώντας μας σε συνθήκες απολύτως ακατάλληλες και να αρνούνται να προβούν σε επιπλέον προσλήψεις, που θα προσφέρουν εργασία σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη και προστασία στους ήδη εργαζομένους», υπογραμμίζουν.

Τα αιτήματα των εργαζομένων

* Να εξαιρεθεί ο αριθμός ΚΑΔ των εταιρειών courier από τους πίνακες ΚΑΔ των πληγέντων κλάδων.

* Να μην εφαρμοστεί καμία αναστολή σύμβασης εργαζόμενου στον κλάδο ταχυμεταφοράς - ταχυδρόμησης.

* Να ενισχυθούν τα τμήματα διανομής των κεντρικών εταιρειών με προσλήψεις προσωπικού οι οποίες θα διατίθενται προς ενίσχυση των καταστημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

* Να μετατραπούν στις κεντρικές εταιρείες οι σημερινές συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης.

* Οι courier να εφοδιάζονται με μάσκες, γάντια και απολυμαντικά σε επαρκή ποσότητα, τα οποία θα ανανεώνονται διαρκώς. Οι κεντρικές εταιρείες να έχουν την ευθύνη και να καλύπτουν το κόστος του εφοδιασμού με μέσα ατομικής προστασίας των courier όλων των καταστημάτων του δικτύου τους.

* Να προβλεφθεί η υποχρεωτική χορήγηση διαλείμματος στους courier για τακτικό πλύσιμο των χεριών (τα γάντια δεν αντικαθιστούν το πλύσιμο των χεριών).

* Να εφαρμόζεται υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμελούς και επισταμένης καθαριότητας και πιστοποιημένης απολύμανσης όλων των οχημάτων Ι.Χ. και ΦΔΧ με πρόβλεψη για αντίστοιχα διαλείμματα της εργασίας των εξωτερικών εργαζομένων.

* Να ενισχυθούν τα κέντρα διαλογής και συσκευασίας με επιπλέον προσωπικό και με μετατροπή των συμβάσεων μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης.

* Να εφαρμοστεί υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμελούς και επισταμένης καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων, των επιφανειών εργασίας και των τεχνικών μέσων εργασίας των κέντρων διαλογής, το οποίο θα επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα και να ενημερωθεί το υπουργείο Εργασίας και τα σωματεία των εργαζομένων για το πρόγραμμα αυτό.

* Να αναλάβουν οι κεντρικές εταιρείες την ευθύνη και το κόστος της τακτικής απολύμανσης όλων των φορτηγών οχημάτων Δ.Χ. που μεταφέρουν τις αποστολές στους κεντρικούς άξονες της χώρας και του εφοδιασμού των οδηγών και συνοδηγών τους με μέσα ατομικής προστασίας.

* Να κατατεθεί άμεσα στο υπουργείο Εργασίας και στα σωματεία των εργαζομένων η επικαιροποιημένη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου των εταιρειών.

* Να παραταθεί η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των επιχειρήσεων του κλάδου που έληξαν από τις 31.3.2020 δεδομένου ότι οι έκτακτες συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή συλλογικών διαπραγματεύσεων και την προκήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL