Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
15.9°C18.5°C
4 BF 57%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.3°C21.0°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.9°C
3 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.8°C19.8°C
6 BF 51%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
2 BF 45%
Η ΕΚΤ απέρριψε τα μικρο-ομόλογα της Λέγκας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η ΕΚΤ απέρριψε τα μικρο-ομόλογα της Λέγκας

Οι πρόωρες εκλογές φαίνεται ότι θα αποτελέσουν το φινάλε τις αντιπαράθεσης της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τη στιγμή που ο Ματέο Σαλβίνι κρατά σε ομηρεία τον πρωθυπουργό Τζιουζέπε Κόντε αποτρέποντας οποιονδήποτε ουσιαστικό διάλογο με τις Βρυξέλλες για τις πιθανές κυρώσεις για το υπερβολικό έλλειμμα και χρέος.

Η Λέγκα του Σαλβίνι κατέθεσε στη Βουλή μια μη δεσμευτική πρόταση για την έκδοση «μικρο-ομολόγων» μικρού χρηματικού ποσού, 5, 10, 20, 50 και 100 ευρώ και χωρίς ημερομηνία λήξης, αλλά η ΕΚΤ και ο οίκος αξιολόγησης Moody’s προειδοποιούν ότι αυτό θα ήταν η αρχή του Italexit.

«Ή είναι [πραγματικό] νόμισμα, οπότε είναι παράνομο, ή είναι χρέος, με αποτέλεσμα να προστίθεται στο υπάρχον. Δεν βλέπω άλλη πιθανότητα» προειδοποίησε ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι την Ιταλία, ενώ η Moody’s υποστήριξε ότι «η έκδοση μίνι ομολόγων θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός παράλληλου νομίσματος και μια κίνηση για να προετοιμαστεί η έξοδος της Ιταλίας από την Ευρωζώνη».

Γιατί χάλασε ο αρραβώνας Renault - Fiat

Παράλληλα ο πρόωρος «αρραβώνας» της Renault με τη Fiat Chrysler διαλύθηκε το βράδυ της Πέμπτης εξαιτίας των πιέσεων της γαλλικής κυβέρνησης, του μεγαλομετόχου της Renault, που απαιτούσε από την οικογένεια Ανιέλι περισσότερα από αυτά που θα μπορούσε να δώσει, όπως δήλωσε ο Ιταλός Πρόεδρος της FCA Τζον Έλκαν συμπληρώνοντας πως δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη Γαλλία οι πολιτικές συνθήκες για να προχωρήσει με επιτυχία αυτή η συγχώνευση».

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρινό Λεμέρ τόνισε ότι είχαν κλείσει τα τρία από τα τέσσερα σημαντικά κεφάλαια της συμφωνίας και έμενε μόνο το πράσινο φως από τη Nissan, που είχε επιφυλάξεις. Ο Λε Μερ είπε ότι η συγχώνευση δεν θα γίνει θα «υπό οποιεσδήποτε συνθήκες» ρίχνοντας την ευθύνη στην άλλη πλευρά των Άλπεων, ενώ τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης μιλούν για «απαράδεκτες πιέσεις» από την Ιταλία.

Ο Γάλλος οικονομολόγος Ζαν Πολ Φιτουσί τόνισε ότι «δεν υπάρχει ολοκληρωτική ρήξη, η συμφωνία της FCA με τη Renault θα γίνει», εκτιμώντας ότι η ιταλική κυβέρνηση «έκανε καλά να παραμείνει εκτός των διαπραγματεύσεων».

Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Λουίτζι Ντι Μάιο τόνισε ότι «ούτε στη Renault άρεσε η παρέμβαση του γαλλικού κράτους. Αυτή ήταν μια συγχώνευση που αφορά τις αγορές. Σε μια αγορά η μια μεγάλη επιχείρηση μιλά με την άλλη, δεν παρεμβαίνουν υπουργοί και Πρόεδροι της Δημοκρατίας. Η Γαλλία δεν έδωσε μια κακή εντύπωση». Δηλώσεις που είχαν στόχο να δικαιολογηθεί ο Ντι Μάιο στα συνδικάτα για την απουσία της ιταλικής κυβέρνησης από τις διαπραγματεύσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL