Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η πτώση του «κίτρινου αγγέλου»

Αυτό κι αν είναι σκάνδαλο. Αυτό κι αν έχει κλονίσει την πίστη των Γερμανών στους θεσμούς. Πέντε ημέρες τώρα, η χώρα που εμπιστευόταν περισσότερο από κάθε άλλο -Θεό, Δικαιοσύνη, κυβέρνηση, συνδικάτα κ.λπ.- τους «κίτρινους αγγέλους» της Adac (κάτι σαν τη δική μας ΕΛΠΑ), τους βλέπει να γκρεμίζονται...

Αυτό κι αν είναι σκάνδαλο. Αυτό κι αν έχει κλονίσει την πίστη των Γερμανών στους θεσμούς. Πέντε ημέρες τώρα, η χώρα που εμπιστευόταν περισσότερο από κάθε άλλο -Θεό, Δικαιοσύνη, κυβέρνηση, συνδικάτα κ.λπ.- τους «κίτρινους αγγέλους» της Adac (κάτι σαν τη δική μας ΕΛΠΑ), τους βλέπει να γκρεμίζονται μπροστά στα μάτια της. Η ισχυρότερη οργάνωση της χώρας, με περισσότερα μέλη από την Καθολική Εκκλησία και το συνδικάτο μετάλλου μαζί, συνελήφθη κλέπτουσα οπώρας.

Στο ετήσιο μεγάλο πάρτι της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην πατρίδα της Μερσεντές και της BMW, η Adac μαγείρεψε το βραβείο του «πιο αγαπημένου αυτοκινήτου της χρονιάς». Και ανέδειξε νούμερο ένα το Golf του 2013, με μαϊμού ψηφοφορία. Οι εφημερίδες το αποκάλυψαν, η διοίκηση της Adac βγήκε να βγάλει τις εφημερίδες τρελές, αυτές είχαν αρκετές αποδείξεις - κι έτσι άρχισε το πανηγύρι. Ένα πανηγύρι που κρατάει μέρες τώρα κι είναι πρώτο θέμα στις ειδήσεις, πριν από το Ιράν, τη Συρία ή τους καβγάδες εντός του νέου κυβερνητικού συνασπισμού για το κατώτατο μεροκάματο.

Η εκτεταμένη ενασχόληση με την πτώση των «κίτρινων αγγέλων» έχει την εξήγησή της. Εάν κάποιος θεσμός θεωρείται υπεράνω πάσης υποψίας -διαφθοράς, νεποτισμού κ.λπ.- στη Γερμανία, αυτός ήταν μέχρι προχθές η Adac, ο προστάτης - άγγελος των οδηγών στη χώρα των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όριο ταχύτητας. Με τα χρόνια, αυτή η ιδιότυπη ΕΛΠΑ γιγαντώθηκε και άρχισε να κάνει ελέγχους σε ό,τι έχει να κάνει με τις μετακινήσεις. Από την ποιότητα της ασφάλτου στις εθνικές οδούς μέχρι την ασφάλεια των φέριμποτ στις χώρες που συχνάζουν Γερμανοί τουρίστες. Μέχρι και στα ελληνικά πρωτοσέλιδα είχε φτάσει η χάρη της πριν από μια δεκαετία, όταν είχε αναδείξει τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας σε κάποια από τα φέριμποτ των ελληνικών νησιών. Ό,τι έλεγε η Adac ήταν ευαγγέλιο, ήταν ο «αδέκαστος» κριτής των πάντων. Πολιτικοί και παπάδες ζήλευαν την αξιοπιστία της, ποτέ ο Πάπας ή η Μέρκελ δεν έχαιραν τόσης εμπιστοσύνης όσο η Adac.

Τώρα ένας κόσμος γκρεμίστηκε. Η ηγεσία της Adac βγήκε χθες να ζητήσει συγνώμη, να πει ότι ένα «κακό στέλεχος» έκανε όλη τη ζημιά, να υποσχεθεί ότι δεν θα αμαρτήσει ξανά. Η Volkswagen έσπευσε να μαζέψει τα διαφημιστικά πλακάτ με το Golf, «αγαπημένο αυτοκίνητο της χρονιάς». Οι πολιτικοί βγήκαν να πάρουν το αίμα τους πίσω, απαιτώντας να σταματήσει η «χειραγώγηση» των οδηγών. Κι ο μέσος Γερμανός δεν ξέρει πια τι έμεινε όρθιο για να πιστέψει. Άλλες χώρες, άλλα βάσανα...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ψήφος των αποδήμων

Από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις του Τ. Θεοδωρικάκου για «το δικαίωμα της ψήφου των Ελλήνων σε όλη τη Γη» και τους πύρινους λόγους του Μητσοτάκη στην Αστόρια («το 2023 θα ψηφίσετε από τον τόπο διαμονής σας») μέχρι τις συνεχείς αναδιπλώσεις,

Δειτε ολοκληρο το αρθρο