Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.7°C22.6°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
16 °C
14.6°C17.3°C
2 BF 86%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.0°C
5 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.2°C28.8°C
4 BF 28%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.1°C
4 BF 88%
Χρυσός αρραβώνας στη βιομηχανία αυτοκινήτου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρυσός αρραβώνας στη βιομηχανία αυτοκινήτου

Με τις ευλογίες της γαλλικής και της ιταλικής κυβέρνησης η Peugeot Citroen (PSA) συγχωνεύεται με τη Fiat Chrysler (FCA) για να δημιουργήσουν την τέταρτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 3,7 δισ. ευρώ και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στα οχήματα αυτόνομης κίνησης και νέους, σε λιγότερο ρυπογόνους κινητήρες.

Η γαλλική κυβέρνηση είχε μπλοκάρει προ τετραμήνου τη συγχώνευση της FCA με τη Renault, της οποίας ελέγχει το 15%, ενώ στην PSA ελέγχει «μόλις» το 12%. Η έδρα του νέου ομίλου δεν θα βρίσκεται στη Γαλλία ούτε στην Ιταλία, αλλά στον φορολογικό παράδεισο της... Ολλανδίας, θα έχει πάνω από 400.000 εργαζόμενους και έσοδα που θα φθάνουν τα 200 δισ. ευρώ. Οι από μηχανής θεοί των αγορών οδήγησαν σε άλμα που έφθασε στο 11% τη μετοχή της FCA και σε βουτιά που έφθασε το 13% τη μετοχή της PSA.

«Η συγχώνευση δημιουργεί μεγάλες ανησυχίες για την παραγωγική ικανότητα της εταιρείας των 1,5 εκατ. οχημάτων στην Ιταλία, δεδομένου ότι στα εργοστάσιά της παράγει λιγότερα από τα μισά. Τα εργοστάσια μας είναι γεμάτα με εργάτες με μειωμένα ωράρια και με αποδοχές που στηρίζονται στα κρατικά επιδόματα. Η συγχώνευση είναι πολύ επικίνδυνη» προειδοποίησε η αριστερή Φραντσέσκα Ρε Ντάβιντ, η γενική γραμματέας του μεγαλύτερου ιταλικού συνδικάτου CGIL FIOM, ενώ η δήμαρχος του Τορίνο του Κινήματος Πέντε Αστέρων Κιάρα Απεντίνο τόνισε ότι ζήτησε να ενημερωθεί για την απασχόληση στα εργοστάσια της Fiat και των θυγατρικών της το ταχύτερο δυνατόν.

«Δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για τα συμφέροντά μας και πρέπει να το συνειδητοποιήσουν όλοι. Η συγχώνευση απειλεί να θέσει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας, μισθούς και τα συλλογικά δικαιώματα των εργαζομένων στη Γαλλία και την Ιταλία. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να υπερασπιστούμε μαζί τα συμφέροντά μας» τόνισε ο Ζαν Πιέρ Μερσιέ, ο εκπρόσωπος του μεγαλύτερου γαλλικού συνδικάτου CGT στον όμιλο της PSA.

Η συμφωνία, που θα πρέπει να εγκριθεί από τις συνελεύσεις των μετόχων, προβλέπει ανταλλαγή μετοχών με την κάθε εταιρεία να ελέγχει το 50% του νέου ομίλου, που εκτιμάται -υπερβολικά ίσως- στα 50 δισ. δολάρια. Διευθύνων σύμβουλος θα αναλάβει ο Κάρλος Ταβάρες της PSA και πρόεδρος ο Τζον Έλκαν της FCA, ενώ στο εντεκαμελές διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας η PSA θα έχει πλειοψηφία με 6 μέλη. Η συγχώνευση αποτελεί πάντως μια... ψυχρολουσία για την κινέζικη Dongfeng, που ελέγχει το 12% της PSA.

Η νέα εταιρεία θα έχει πωλήσεις 8,7 εκατ. οχημάτων ανά έτος και θα ελέγχει τις εταιρείες της FCA, δηλαδή τις Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram και Maserati, και αυτές της PSA, δηλαδή τις Peugeot, Citroen, Ds Automobiles, Opel e Vauxhall. Η FCA έχει 102 παραγωγικές μονάδες με 199.000 εργαζόμενους και πωλήσεις 4,8 εκατ. οχημάτων με έσοδα 110 δισ. ευρώ το 2018, ενώ η PSA έχει 45 παραγωγικές μονάδες με 211.000 εργαζομένους, εκ των οποίων 68.000 στη Γαλλία, και πωλήσεις 3,9 εκατ. οχημάτων με έσοδα 74 δισ. ευρώ το 2018.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL